Aluevaalit

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo äänestänyt ennakkoon aluevaaleissa? Tai tiedätkö jo ketä öänestät? Muutakin keskustelua aluevaaleista. :smiling-eyes:

Itse en ole vielä äänestänyt, joten pitää lähteä vaalipäivänä uurnille. Kerrankin tiedän jo näinkin hyvissä ajoin, ketä äänestän.
 
En saanut aikaiseksi käydä ennakkoon äänestämässä, mutta käyn sitten sunnuntaina. Ehdokas on jo löytynyt. Tällä kerralla en saanut juurikaan apua vaalikoneista, mutta löysin mieleiseni ehdokkaan suhteellisen helposti vähän nettiä selailemalla, kun oli mielessä muutama kriteeri.
 
En ehtinyt äänestää ennakkoon, vaikka yleensä käynkin mieluummin ennakossa. Nyt oli hyvin vaikea löytää ehdokasta ja en vieläkään ole varma. Olisin halunnut löytää kotikaupungissani asuvan kannattamani puolueen ehdokkaan, jolla olisi kanssani samoja ajatuksia. Vaikea tehtävä.
 
Äänestämällä voi vaikuttaa, joten koen tärkeänä. Olen aina äänestänyt samaa puoluetta.
 
Äänestin ennakkoon. Pidin tärkeänä sitä että ehdokkaalla on kokemusta/tietämystä sote-alasta. Koen että tällaisilla ihmisillä on enemmän annettavaa aluevaltuustoissa kuin konkaripoliitikoilla, joilla pahimmassa tapauksessa paikat jo eduskunnassa ja kunnallispolitiikassa koska paikallisesti kehittämistyötä on osassa paikoissa tehty jo pitkään kun ollaan odoteltu vuosikaudet tätä sote-uudistusta. Toki taloushallinnon kokemuksenkin katsoisin eduksi. Itsekin sote-alalla työskentelevänä olen välillä ihmetellyt kuinka vähän päättäjät välillä vaikuttavat tietävän alasta.
 
Takaisin
Top