Allergian hoito

dibbi

Silmät suurina ihmettelijä
Miten olette lääkinneet siitepölyallergiaa? Oletteko saaneet reseptiä antihistamiinille, joka sopisi myös raskaana oleville vai oletteko käyttäneet ainoastaan paikallishoitoja?

Itselläni on paha koivuallergia ja vielä pahempi heinäallergia ja nyt oireet tuntuvat ottavat niskalenkkiotteen ilman lääkitystä. Neuvolassa ei oikein ymmärretty oireiden voimakkuutta...
 
Just eilen soittelin apteekit ja neuvolat läpi kunnes sanottiin että soita terveysasemalle..noh soitin sinne ja sano että histeciä voi ottaaa ja vissii zyrtek ja heinix..apteekis sanottii et nenäsuihkeit ei sais käyttää mut terkka asemal sanoivat et saa käyttää :confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle juuri tässä hetki sitten sanottiin lääkärissä ettei sais käyttää noita suun kautta otettavia allergialääkkeitä esim. Histec yms. Vaan pitäisi suosia noita paikallishoitoon tarkoitettavia kuten nenäsuihkeita ja silmätippoja. En vain ymmärrä mitä hyötyä niistä on jos hengitys on se joka tukkeutuu aina näin siitepölykautena! Tuntuu ettei kukaan tiedä mistään mitään..Nimim.Lopetin allergialääkkeet ja nyt keuhkoputkentulehdus :mad:

Tsemppiä muille saman asian kanssa kamppaileville :Heartpink
 
Vaivat -osiossa juteltiin samoista asioista ja hirveän vaihtelevia ohjeita kaikki on saaneet.
 
Mä yritän pärjätä ilman lääkkeitä vaikka kyllä koivuallergia haittaa elämää aika tavalla. Varsinkin nyt tuntuu taas väsymystä joka liittyy mulla siitepölyallergioihin. Onneksi ei oo tukkonen olo, lähinnä vaan väsyttää ja nenä tuntuu kuivalta. Samaten iho on karseassa kunnossa.
 
Kävin tänään työterveyslääkärillä ja sanoi, ettei raskaana oleville uskalleta oikein määrätä mitään, koska tutkimustuloksia ei ole asiasta. Sain nyt reseptit silmätippoihin, nenätippoihin (nenäsuihke ei auta) ja hätätapauksia varten Heinixiä. Suositteli myös lämpimästi nenänhuuhtelukannua, jolla saa huuhdeltua "pölyt" pois limakalvoilta ilman lääkkeitä.
 
Tulin tuolta lokakuisista huutelemaan ja saman asian kanssa painiskellut jo kaksi raskautta. Minua on opastettu, että ensisijaisesti tulisi käyttää paikallisia lääkkeitä eli suihkeita ja tippoja, mutta jos on pakko niin sitten voi ottaa histeciä (tai zyrtecia tai vastaavaa vaikuttavaa ainetta). On itse tosi vaikea määritellä milloin se pakko tulee, kun kukaan ei sitä sinulle kerro vaan itse täytyy päättää. Minä olen ottanut yhden histecin tänä keväänä (ja ai että se helpotti :) ) ja muuten mennyt vain nenän huuhtelukannulla eli en käytä noita paikallisia kun ei niistä ole kuin hetken helpotus. Esikoisen kohdalla mielestäni otin muutaman histecin pahimpaan aikaan.
 
Allergikot huomhuom!!
Tänään nyt eräs viisas ihana lääkärisetä tarkisti mun pyynnöstä asian noiden allergialääkkeiden suhteen. Kun kerroin et mua kiellettiin viimeksi niitä syömästä. Enkä mä enää voi olla ilman mitään allergialääkettä..
Cetirizin on sellainen jota voi syödä raskauden aikana! Se luki siellä ihan selvästi, että se on tutkittu ja ns. turvallisuusluokkaan A kuuluva lääke.
Imetyksen aikana sitä ei suositella, koska se imeytyy äidinmaitoon. Silloin tulisi käyttää jotain toista vaikuttavaa ainetta sisältävää allergialääkettä. Mut en nyt muista kuolemaksenikaan mitä se oli..
 
Mulle sanottiin, että levocetiritziniä ei saa käyttää raskauden aikana, mutta cetirizin sopii. Ja Loratadin ilmeisesti myös olisi ok. Vaihdoin siis allergialääkkeeni levosta tavalliseen setiritsiiniin. En tiedä onko teho heikompi kun pitää koko ajan niistää ja viime yönäkin naama oli ihan turvoksissa. Nenähuuhtelukannua suosittelen myös.
 
Cetiritziniä on mullekin määrätty (vaikuttava aine mm. Zyrtecissä, Heinixissä yms.).
 
Takaisin
Top