Alle 3kiloisen synnyttäneet

Millier

Sanavalmis juttuseppä
Ihan vain mielenkiinnosta kyselen. Eli te jotka olette saaneet alle 3kiloisen vauvan, millä viikoilla syntyi? Itsehän synnytin tytön 2612g ja viikolla 40+0. Kovasti synnärillä ja neuvolassa ihmettelivät tuota painoa kun vielä täysi-ikäisenä syntyi...
 
Siskoni aikoinaan syntyi yliaikaisena painaen 2060g..hänen tyttärensä syntyi viikolla 39+4 ja painoi hiukan alle 2700g. Ja ystäväni vauva syntyi 38+? Ja painoi 2800g. Eli ei ne kaikki vauvat yllä kolmeen kiloon ja yli täysiaikaisinakaan. Ilman että mikään ois vialla. Jotkut ovat vaan pienipainoisia :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Mun esikoinen syntyi 38+5 ja 2980g. Itse olen ollut 2590g ja syntynyt 38+?. Ei nuo toisetkaan lapset paljoa yli kolmea kiloa ole olleet ja ihan täysaikasia.
 
Mun serkun lapsi rv 41 + jotain 2760 g :D Oma esikoinen painoi rv 38+6 4185 g ja oli 53 cm pitkä ja tää toinen rv 41 + 2 4240 g ja 53 cm pitkä. Mulla taas ihmetelty "eikö niissä sokereissa Oikeesti ollut vikaa????", mutta ei, söin terveellisesti, liikuin, sokerit ok ja synnytyksetkin menneet 1-2 tikillä ilman apuja ja toisen synnytin ilman lääkkeitä. Ei oo helppoa nykyajan neuvolassa, kun muakin peloteltiin että "et selviä synnytyksestä ilman repeämiä", "isot vauvat ei voi hyvin, ei voi pienetkään".. Plaah. Pitäis olla vissiin tasan 3500 g painoinen lapsi ettei kummasteltaisi mitään.
 
2845g ja 40+2 täällä :) Mulla oli verenpaine korkealla ja loppuraskaudesta kasvua seurattiin kun sitä ei tuntunut kohdussa tapahtuvan, jotain käynnistyksiäkin pohtivat jo sen takia. Virtaukset oli ok ja vaavilla kaikki hyvin ni en ois ihan hevillä lähtenyt varmuuden vuoksi ulos ottamaan.
 
Mun Toni-tiikerini painoi syntyessään 2800g ja oli 49cm pitkä.. Syntyi 40+2 viikoilla.. Terve nuori miehen alku 3,5 vuotias
 
Pakko kommentoida tuohon Iiii-saaan kirjoitukseen että olen törmännyt samaan ilmiöön. Mä kun olen ylipainoinen niin automaattisesti kaikki olettaa että mulla on raskausdiabetes. No, eipä oo ollu kummassakaan raskaudessa vaan loistavat sokerit ollu ja molemmat lapset ihan normikokoisia (3,5kg ja 4,0kg). Kaikki ei ole aina niin mustavalkoista tässä maailmassa.
 
Meillä 38+2 ja syntymäpaino 2775g. Ei tosin kovin isoa vauvaa olisi meikäläiseen mahtunutkaan, olin niin pieni.
 
Miun kaksoset käynnistettiin 39+risat viikoilla ja painoivat n.2700 ja 2800, ja ihmiset kehuneet ja ihmettelleet pääasiassa sitä kun olivat niin isoja syntyessään:think005 tiedän 5kiloisina syntyneitä kaksospareja niin sen kaksosuudenkaan pitäisi olla mikään varma nakki pienipainoisuudelle.
 
Poika syntyi viikolla 37+2 ja painoi 2810g. Synnytys alkoi ja eteni luonnollisesti. Mulla oli raskausdiabetes.
 
Mä synnyin 2vk etuajassa vissii lasketusta kylläki et täysin valmis olin kyl.olin48cm ja 2780g painava muistaakseni.
 
Minä ite synnyin 2,6kg 46cm kokoisena 3vko etuajassa hätäsectiolla ja 2013 esikko syntyi rv 34 pahan raskausmyrkytyksen takia 2285g 45cm kokoisena ja kuopus syntyi si järkäleenä 4330g 52cm järkäleenä sectiolla.
Molemmissa oli radi+verenpainetauti rv 30 alkaen.

:angel13
 
meidän äidillä on ollut kaikki lapset alle kolmikiloisia, eikä kukaan ole ollut ennenaikainen.

itse olin 2900g ja oma poika 3080g viikolla 38+5, mutta hänen kohdallaan taustalla oli toksemia ja synnytys oli käynnistetty
 
Takaisin
Top