Alkuraskausko? Oireita.

Tiupu

Oman äänensä löytänyt
Heippa!
Tilanne se, että oviksesta kulunut nyt 8 päivää. Jo ihan muutaman päivän päästä oviksesta tuntui oikealla puolella alavatsalla tosi voimakas vihlaisu, siis kesti ihan pari sekuntia. Oisko ollu kiinnittymiskipua..? Tuleeko aina veristä vuotoa kun kiinnittyminen tapahtuu? Mulla ei nimittäin ole tullut. No sitten alkoivat lievät menkkakivut, eli alavatsaa ja alaselkää jomotti. Valkovuoto on myös ollut tosi runsasta, välillä oikeen lurahti kunnolla ja mä jo ajattelin että nytkö ne menkat alkoi. Pari päivää sitten tuli nännit tosi aroiksi. Ja eilen myös alkoi aristamaan rintojen sivusta, kainaloiden alapuolelta. Välillä tuntuu pieniä vihlasuja alavatsalla. Ja esim. aivastaessa joskus tuntuu ihan sellaista repäsevää kipua. Tänä aamuna myös heräsin tosi aikasin aamulla pissahätään. Ja tällaistä ei siis yleensä käy.

Niin elikkä kuinka aikaisin teillä jo plussanneilla alkoivat raskausoireet? Ja onko täällä muita samanlaisessa tilanteessa olevia? :)
 


Mulla oli muuten tuota ihan samaa kylkivihlasua ja ihmettelin mistä johtuu... Ja juuri aivastaessa vihloi kunnolla!

Raskaanahan mä sitten olin..
 
Menkkojen piti alkaa eilen, tänään tein testin joka näytti plussaa. Ensimmäiset oireet (ihan ku menkat ois alkanu) tuli 1,5 viikkoo sitte ja olin ihan öönä, et ei kai nyt jo voi vuoto alkaa! Sit seuraavalla viikolla oksentelin aamupäivisin ke - la joka päivä kunnes sekin rauhoittu. Eli TOSI AIKASIN tuli oireet :)
 
voih Tiupu oireesi olisi sopinut kyl raskausoireiksi. mulla meinaan just samallaisia ja sit veinkin tk hon testin ihan HUVIKSENI ja sitten illalla itse hoitajat mulle soitti jot olis positiivista olin ihan jot TÄja nyt olenkin sit viikolla 13 :O. kuis onko sulla nyt tärpännyt vai onko yrittäminen nytten päällä? toivottavasti tärppää <3
 
Mie plussasin 4+2,piti tehä heti testi kun myöhässä olivat :P en muista että olis vielä muita oireita ollu,nopeesti alkoki sitten armoton väsymys ja maha on ku rantapallo.pahoinvointi alko heti 7.viikon alussa,kaikki hajut on paljo voimakkaampia eikä ruoka maistu...Mielialaan vaikuttaa siten että ärsyynnyn helposti ja kaikki asiat meinaa itkettää..joko hyvällä tai pahalla tavalla :P
Rinnat on myös kipeet ja turvonneet.
 
Jännä lueskella kaikkia näitä ku tuntuu ettei itellä oo oikein mitään! närästystä joo, mut silti on semmone fiilis et onkohan tuolla nyt ees ketään. ja ku muutenki tuppaan olemaan aika luulotautinen tapaus, paniikkihäiriöstä johtuen, nii nyt se kaikki luulotautisuus sitte siirtyy lapseen et entä jos ei ookkaan mitään ja että löytyykö sykettä jne.. aivan täpinöissään ootan ekaa ultraa, joka siis on vasta viikon päästä, haluaisin jo varmuuden, ja haluaisin todella et se kolme kuukautta ois menny jo, että se keskenmenon riski häviäis ees hieman! 
 
Huh. Täällä alkaa pahoinvonti nostella päätään.. Ei kuvotusta mitään tiettyä kohtaan, eikä oo tullu paha olo jos on syöny välillä vähän liian pitkillä väleillä. Mutta sellanen yleinen huono olo, aalloittain tuleva ja menevä. Ei oo oksu tullu viel kertaakaa mut tosi lähellä ollu. Toivottavasti ei tuu ihan oksentelua päivittäin, hankala jossain leikkipuistossa lähtee juoksee oksulle.. Ja ällöä.
 
Pakko tulla tänne kirjoittamaan ko menkat myöhässä n. viikon verran. Edelliset menkat alkoi 17.8. ja normikierto 28-34.
Mua vessattaa normaalia enemmän (käyn normisti maks. 3kertaa pissalla päivässä, kun juon niin vähän, mutta nytkin tämän viikon ajan oon käynyt varmaan 5-7kertaa päivässä, yölläkin pitää nousta ja se on harvinaista!), jatkuva väsymys ja tuntuu ettei haukottelusta tuu loppua. Eilen kaupassa alko kummallinen etova tunne. Mies yritti ehottaa, että ostetaan jäätelöä (minä joka normaalisti en moisesta ehdotuksesta todellakaa kieltäytyisi), oli pakko sanoa ei ko tuntu niin kuvottavalta ja etovalta. Nyt sitten sellainen kummallinen tunne ylävattassa, sellainen etova tunne sielläkin.
Lämmön mittasin eilen illalla: normilämpö 36,4 ja mitatessa 36,8. Testiä en uskalla tehä, ko monasti käyny niin, että ko sen teen, niin seuraavana päivänä alkaa se vuotaminen..
Enkä uskalla toivoa liikoja. Eihän se nyt voi olla mahdollista, että ensimmäisestä "yrityksestä" tulisi raskaaksi..

Mutta tuo ylävattatuntemus, ei kait sellanen ole raskausoire?
 
Heps!
Tulinpas sitte tällekki "osastolle" moikkaamaan!

Kaethe, voi ei, pahoittelut! Mut ehkä jo tästä kierrosta sitten tärppää!
Kuulostaa ihan tosi tutulta tuo sun juttu.. Mulla kans viime kierrossa ollu samoja oireita, etomista yms. ja menkathan ne kuitenki tuli. Tosin vähän myöhässä. Ja nyt taas samoja oireita ja lisäksi rintoja juiminu kummasti.. sit taas toisina päivinä ei mitään oireita!
En kans uskalla vielä tehdä testiä.. sit vasta kun on myöhässä ihan oikeesti.
 
Heipä hei!

Uutena palstailijana täällä ekaa viestiä kirjoitan. Toivottavasti tulee oikeaan kohtaan..

Tähän samaan aiheeseen liittyy tällä hetkellä kaikki minun ajatukseni.
Oviksesta on nyt 7 päivää ja oireita löytyy. Pelottaa vaan, että onnistun jotenkin kuvittelemaan itelleni nää oireet. :/ 
-Heti oviksen jälkeen rinnat tuli älyttömän kipeiks ja ne on edelleen kipeät, muttei ihan niin paljoa.
-Vatsa on ku koripallo, farkut tuntuu epämukavilta vatsan kohdalta. Ilmaakin tuntuis vatsassa olevan.
-Nälkä huristelee melkein koko ajan enemmän tai vähemmän vatsassa.
-Munasarjojen ja niiden välinen alue on erilailla kipeä, kun yleensä kuukautisia odotellessa. Normaalisti ei oo arka ja varsinkaan näin pitkään. Aivastaessa tuntuu siltä, kun munasarja repeis.. Vatsan alaosa tuosta navan alta, on muutenkin vähän kipeä.
-Närästystä ja röyhtäilyä.
-Ällötyksen tunnetta. Etova olo tulee helposti, jos on liian pitkä väli syömisessä.
-Syödessä tulee yhtäkkiä stoppi, eikä vaan yksinkertaisesti pysty jatkamaan syömistä, vaikka kuinka yrittää.
-Kahvia ei tee enää mieli.
-Tekee mieli hengähtää syvään aina välillä.
-Kyljessä vihlaisee aina välillä. Näitä tuntemuksia olen tuntenut nyt vasta tämän päivän ajan.
-Eilen mittasin lämmön, niin näytti 36,9. Normaali on 36,5. 

Odotan nyt ainakin muutaman päivän, ennenkuin teen testin. Siihen saakka, yritän ns. pysyä järjissäni. ;D Ei olla edes mitenkään yrittämällä yritetty, eli pidän epätodennäköisenä että vois tärpätä jo heti ekalla.. Ja sitten loppuun on hyvä laittaa, että pessimisti ei pety. Eli en odottele mitään liiaksi, etten putoa korkealta. :)
 
useampikin mainitsee vihlaisut kyljen seudulla.... onks tää kans alkuraskauden jomotteluja? siis ihan yleisemminkin siihen liitettävissä?

me täällä jännitämme, kun on kuukautiset ehkä noin viikon myöhässä, mut mun epäsäännöllisen kierron takia tää vois olla ihan vaan sellanen pitempi väli. toisaalta pitkä kierto tekis raskaudesta todennäköisemmän, kun osuis tarkemmin ovulaation tienoille mahdollinen hedelmöittyminen (vähän huonosti antaa luotettavia merkkejä mun kroppa ovulaation ajankohdasta)... yritän tässä vaan päättää koska tekisin raskaustestin, ja siksi kuulostelen oireita :D on hiukan kuvotusta aamuisin, vähän niinkun ekassa raskaudessa ja väsymys yrittää pukata päälle, runsasta vetistä valkovuotoa, plus noita hiukan tavallisuudesta poikkeavia vatsaoireita... no, kunhan pohdin :) kyllä se pitää testata lopulta kuitenkin, jos ei kuukautiset ota alkaakseen. Mutta viimeksi uskoin et ois aika tsekata vasta kun oli käytännössä jo kahdet myöhässä :D
 
Ovuloin viikkositten ja nyt jännitetään. Ei varmaan vielä kannata testiä tehdä? Varmaan vielä viikko vähintään kannattaa odottaa.On ollut arat nättit ja pyörryttää välillä. Voiko nämä olla raskauden oireita vai kannattaisiko käydä mittauttamassa hemoglobiini? Eilen aamuyöllä oli huono olo mutta muuten on ollut normaali hyvä olo.
 
Itse nyt viikolla 9+6 ja ensimmäinen oire jonka huomasin oli rintojen arkuus ja tuntuivat tooosi turvonneilta ja kaikki rintsikat ahdisti. Sitten alkoi viluttaa ja nipistellä alavatsaa. Ja vessassa piti öisin käydä vaikka yleensä käyn tosi harvoin. Itse en tajunnut olevani raskaana ennenkuin menkat oli pari viikkoa myöhässä, vaikka oltiin vuosi yritetty lasta niin ei vaan jotenkin raksuttanu ennen ku yks maanantai töihin lähtiessä kaivoin laatikon pohjalle jääneen liuskatestin ja plussaahan se heti näytti. Ruokatunnilla kävin hakemassa clear blue testin ja sieltäkin tuli heti tulos raskaana 2-3 viikkoa :) Aika epätodellinen olo vieläkin vaikka ekassa neuvolassakin jo käyty ja ultra aikaa nyt odotellaan. Toivotaan että olo tästä rauhottus kun näkee että siellä varmasti on joku ja kaikki on kunnossa.
 
Moi kaikki!
Pikkuhiljaa tänne uskaltaudun.. onko kenelläkään ollut lämmön nousu ainoana varhaisoireena? Ja voiko se tulla kuinka nopeesti? Nyt ois vasta pari viikkoo toivotusta hedelmöityksestä ja lämmöt on koholla selvästi 37.5 - 37.7 eikä mitään sairauden tai flunssan oireita. Rintojakin vähän pakottaa (sitä en tiedä onko "keksitty" oire, kun raskaus olisi niin toivottu). Kertokaa kokemuksia!
 
Onko runsas valkovuoto alkuraskauden oire? Mulla siis pitäis alkaa menkat ehkä perjantaina? (en oikeen itekään tiiä). Mulla sellasta menkkakipua/heikkoja supistuksia alavatsassa, runsasta valkovuotoa ja muutama päivä sitten palelin paljon. Onko ihan normia? Haluan niin kovasti ne kaksi viivaa siihen testiin!
 
Täällä alkaa olla jännät paikat. Itsellä on ollut oireita, mutta toisaalta niille voi olla muitakin selityksiä kuin alkanut raskaus..

Viimeiset kuukautiset alkoivat 3.11. ja ovulaatio oli todennäköisesti pe 16.11., sillä ovistesti näytti torstai-iltana plussaa (iltapäivällä ja aamulla vielä nega) ja perjantaina oli aikamoista vihlontaa alavatsassa ja selässä. Menkkojen pitäisi nyt alkaa ihan minä hetkenä hyvänsä (välillä eilinen-huominen :D ) ja valkovuotoa on sen verran, että vähän väliä pitää käydä tarkistamassa, että mitä sieltä nyt oikein on tullut. Varsinaista kovempaa yritystä vauvan aikaansaamiseksi meillä ei ole ollut, mutta toiveissa olisi kuitenkin, että kävisi "vahinko". :) Asenteella kyllä se sieltä tulee kun on tullakseen.

Oireina nyt tällä hetkellä nämä:
-Rinnat ovat turvonneet, mutta toisaalta niin ne ovat aina ennen menkkoja.. Varsinkin oikeassa rinnassa tuntuu välillä "painetta" hetken ajan.
-Alavatsaa alkoi vihloa pienesti n. viikko ovulaation jälkeen. Tai siinä vaiheessa ennemminkin tuntui siltä, että joku tökkisi neulalla sisältäpäin.  Ja parina päivänä nopeasti liikahtaessa tuntui myös "repäisyjä".
-Palelu alkoi myös viikko ovulaatiosta ja sitä on ollut joka päivä. Voihan tuo olla myös kelien takia, mutta kun palelee myös sisällä..
-Tämän viikon maanantaina jo tuntui menkkamaista "kipua". Ei varsinaisesti sattunut, mutta samanlaista heikompaa tuntemusta muuten. Sama tiistai-aamuna. Torstai-iltana sitten hieman voimakkaammin ja perjantai- ja lauantai-aamuina jo TODELLA kovaa vihlontaa. Vihlonta on kuitenkin mennyt aina ohi jonkin ajan kuluttua, eikä loppupäivästä sitten hirveästi ole enää tuntunut. Minulla on joskus alkanut mahaa vihlomaan jo hieman ennen menkkojen alkua, mutta ei koskaan näin paljon aikaisemmin (nyt siis sunnuntai-iltapäivä). Olin eilen jo ihan varma, että kuukautiset alkaisivat.
-Aamuisin herätessä on tällä viikolla ollut ällöttävää oloa, mutta se nyt voi mennä flunssankin piikkiin.
-Niin ja tänään on mieliala heilahdellut aika jännästi.. Aamupäivällä tuhersin itkua ihan typerien asioiden takia, sitten olin taas hyvällä päällä ennenkuin seuraavassa hetkessä taas meinasi itkettää. Nyt onneksi tasaantunut ja hyvä fiilis, ettei tarvitse asiakkaiden edessä sekoilla. :D


Kuulostaako tämä kenestäkään tutulta? :D Mitään hirveän selkeää ei nyt ainakaan vielä ole ja tuntuu, että olen ihan vainoharhainen vaikken tarkkailekaan koko ajan, että miltäs nyt tuntuu kropassa... Testejä en ole vielä tehnyt. Huomenna aamusta sitten jos ei tänään ala menkkoja kuulumaan..
 
Menkat jälleen myöhässä. Pieni toivon kipinä on, mutta kuitenkin takaraivossa kummittelee, että jos testaan nii ihan vain huonon karman takia ne menkat alkaa kuitenki heti seuraavana päivänä..
 
Takaisin
Top