alkuraskaus pelonsekaisin tuntein... :/

elenna: viimeks suppareil ja pientä tiputtelua joka voimisu sit. marraskuus pitkän aikaa kunnon kipuja ja piti päivystyksellisest syöksyy sairaalaan.
 
toivotaan, mulla taas tiputtelua mikä ei ole mulle normaalia. esikoisen kans ei ollu tätä, ainoastaan keskenmenossa joten pelottaa, pahinta on et mun asuinpaikassa lääkäri ei tee mitään jos sulla ei ole rahaa mukana, ei edes sairaalassa. pitää kattoo tuo linkki :) kiitos elenna.
 
nyt sit tiputtelu näyttää lisääntyvän, pari vihlasuaki on ollu välil alavatsas joten saapi nähä miten käy, huomen mahd. terkkariin tutkittavaksi mut siel ei ol ultraa tai sit tänää lähetää päivystyksee ja vaaditaan tutkimuksia. ei täst tule mitää ku huoli päällä ni ei pysty rentoutuu. vatsakin sekas ni on omiaan lisäämään tätä vaivaa :(
taitaa se olla lopun alku taas kerran mulla, 3 kerta vuoden sisään jo. ei oikei jaksa nähä mitään positiivista nyt tässä enää.
 
Voi Gatusa, mä niin toivon, että tämä ei tiedä sulle huonoa. Alkuraskauksissa voi olla vuotoja jos jonkinlaisia, mutta tottakai jos on kokemusta keskenmenoista niin itsekin vähän tietää missä mennään. Onko sun keskenmenot olleet tuulimunia vai millaisia, tiedätkö? Mulla oli siis yksi tuulimuna, kun vuoto alkoi 5+2 niin seuraavana päivänä näkyi pelkkä renkula ultrassa eli sikiötä ei ollut. Kipua ei sinällään ollut mutta kyllä se ihan kunnon vuotoa oli että ei mitään tiputusta ja tiesin heti että tämä oli tässä. Kohdunulkoisessa tuli niin järkyttävä kipu ja vuotoa että oli pahempaa kuin synnytys enkä edes tiennyt vielä olevani raskaana.

Sydämestäni toivon että on väärä hälytys <3
 
tatjuska: maaliskuussa en ehtin lääkärille mut oli tosi kovat supparit ja tiputtelua joka ylty kunnon vuodoks pari päivää myöhemmin, marraskuussa menin sairaalaan kipujen takia koska tiedän mitä neuvolassa yleensä sanotaan ja siel sano lääkäri ettei niil viikoil viel pitäs näkyä mitää vaikka oli menkat myöhässä ja verest totes että raskaana oot mut tulet menettämään lapsen. tarkkailtii verikokeilla ja ku lähin vikan kerran sairaalast verikokeist ni alko supparit ja vuoto ja menin takas. lääkäri ultras ja totes spontaani keskenmeno, kohtu tyhjentyny. hoitaja kysy haluunko kipulääkettä suppareihin ja lähetti mut kotiin. nyt tiputtelu lisääntyy mut vaimeita vihlasui tai nippailui alavatsal välillä ihan verta tää on ei ruskeaa. et oiskohan tää ny taas tässä sit. mies on kliinisen kylmä. toteaa aina kestä niinku mies, mitä hän muka voi tehä, pitäskö hänenki itkeä mun kans... eli tukea ei todellakaan löydy. nyt oottelen vaan et koska ne supparit sit alkaa taas, alkaa olla sääntö ei poikkeus että kesken menee.
 
Gatusa: Minä oon niin pahoillani, et joudut elää tuollaisessa epätietoisuudessa :´(  Vielä on kuitenkin toivoa, et kaikki on hyvin. Supparit ei oo alkanu ja toivottavasti ei alakaan! :( :(
 
kiitos Hippu kannustuksesta toivottavasti ei supparit ala mut jos huonosti käy niin tiedän jo valmiiks et on monta ihmistä täällä asuinpaikas ympäril jotka on vahingoniloisia ja entises asuinpaikas oma äippä hyppis riemusta kuten viimeksikin. ei vaan hirveest jaksa olla positiivinen tässä enää ja itken vaikka se miestä ärsyttääki. en tajua miks mulla iski yhtäkkiä pahoinvointikin vaikka tiputtelee lisääntyvässä määrin.
 
Voi Gatusa, onhan sulla oikeus itkeä. Toivottavasti vuoto nyt loppuisi ja pääset pian lääkäriin tarkistamaan, mikä on tilanne. 
 
kiitos babette :) toivottavasti loppuis vuoto mahdollisimman pian ja että kaikki ois kunnossa. suppareita ei ole edelleenkään onneksi. mun kotimaassa ei pääs minnekään ilmaisin tarkastuttamaan. yritäpä mennä sairaalaan ilman rahaa, ne sanoo odota eikä tee mitään, terkkari sama juttu. neuvolaa täällä ei edes tunneta. kaikesta nyhdetään rahaa täällä :(
kiitos kaikille tuesta. tässä sen huomaa että on helppo lohduttaa ja neuvoa toisia mutta kun itselle tulee kohdalle niin opit unohtuu... ite olen hyvä neuvomaan mutta niiden noudattaminen itse on hiukka eri asia aina...
 
Voi Gatusa, toivon niin, että sulla olisi siellä mahassa kaikki hyvin. Kukapa voisi olla itkemättä tuollaisessa tilanteessa ;(

Mulla ei tosiaan oo tullu niitä muutamaa tippaa enempää. Hieman nyt huolettaa se, kun rinnat ei enää tänään tunnu kipeiltä. Mutta ehkäpä stressasin itseni oireettomaksi. Pitää odotella...
 
Gatusa: Tiedän tuonkin tunteen että toiset hykertelee kun kesken menee, mäkin sain ekan keskenmenon jälkeen kuulla kuinka me ei mietitä mitään kun hankitaan lisää lapsia ja kohdunulkoisen jälkeen että teidän geenit ei vaan sovi yhteen että ettekö ymmärrä lopettaa. Ja tää kommentoija oli mun oma äiti. Kumma kyllä tuo poika on sille tärkeä ja saatiin ihan mieletön terve lapsi kaikista epäilyistä huolimatta ja siinä kohtaa minä hykertelin tyytyväisyydestä että siitäs sai. Mutta en tiedä mitään niin järkyttävää kun tollaset kommentit läheisiltä ihmisiltä

Täältä saat roppakaupalla tukea ja pysykööt supparit nyt poissa...
 
elenna: itellä sama tilanne rintojen kanssa, ei tunnu enää ihan samoilta ku ennen vuotoa. ennen hiapisukin koski nänneihin ja välillä nipisteli rintoi mut nyt ei tunnu mitää enää... joten sama huoli täällä ja oireetki oli alkan vähenee ennen tiputtelun alkua.
 
Gatusa:
Tsemppiä sinne! Toivotaan et kaikki menis hyvin. Sulla on oikeus itkeä, tää on suuri asia. Onko sulla ketään kenen kans voisit jakaa näitä tunteita jos mieheltä ei kerta heru myötätuntoa?

Täällä ei oo juurikaan raskausoireita.. viime kerralla tuli heti pahoinvointia eikä aamukahvi mennyt alas, tissit oli kipeet jne. Tällä kertaa kaikki oireet on jotenkin paljon lievempiä, tissit ei juuri arista ja on ollu vaan pientä ällötystä jos sitäkään. Menkkojen alkamisen aikaan oli viikon menkkakipuja mut neki on menny ohi.. Toisaalta toivon ettei tuliskaan enempää oireita, viimekertanen pahoinvointi oli kyllä ihan pyllystä :/ mut sit toisaalta toivoo et olis oireita nii muistais olevansa raskaana..mitenkää ei oo hyvä, ei oo helppoo olla nainen :D
 
kiitos Savanna90 :) tiputtelu näyttää voimistuvan ja on limansekaista, huomen yritetää meihen kans päästä ultraan keinolla millä hyvänsä, kai minunki maassa pitäs löytyy myötätuntosia ihmisiä jotka auttaa eli antais ilmasen ultran sairaalassa. pieniä nippailuja välillä alavatsalla ollu mutta ei kummempaa. eipä mulla ole ketään joka tukis. ainoo on tuki jota saa täällä foorumissa ja sit jos pari kaveria sattuu samaan aikaan meseen ni niiltä. perhepiirissä lähinnä vahingoniloa saa osaks jos huonost käy ja oma äippä on vaan tyytyväinen jos menee kesken, niin oli viimeksikin. :'(
 
lisäyksenä edelliseen viestiin, rintoi nippailee taas, kuuma ja etoo. on se rankkaa olla nainen. 
 
saako gatusa kysyä että missä maassa olette? ootteko suomeen tulossa millon?
Ihan kauheaa jos oma suku ei tue surun keskellä tai iloitse kun pitäs..
toivottavasti vuoto ei ole merkki mistään pahasta ja että pääsette huomenna ultraan.
 
jep kauheeta se on mut kyllä siihenkin alkaa tottua. enemmän tukea saa anopilt ku omalt äipält. asutaa arabiemiraateis. kieliopinnot kesken ni ei olla tulossa sinnepäin pitempään aikaan ja ramadankin lähestyy. kiitos tuesta pallero :) täytyy toivoa et kaikki kunnossa, onneks ei suppareit ole, ehkä nää nippailut vaan kasvukipui ja istukka kohdunsuulla tai on vaan verekäs kohtu tms ni vähä tihkuttaa ku ei voi sanoa vuodoks ku ei tule kuin tuohon emättimen suulle, ei ol kertaaka tullu pönttöön verta. nyt vaan tuntuu poltetta ylävatsal ja etoo. ihana ku tääl alkoi tuon veden säännöstelyki kun kuivaa...että on elämä ihanaa. 
 
Voimia gatusa, ihan hirveä tilanne sulla. En vois kuvitellakkaan millasta olis olla noin kylmien ihmisten ympäröimänä. Eikö mies sitten halua lasta kun tuntuu niin välinpitämättömältä? Jos oma mies olis tollanen näyttäisin ovea.
 
Takaisin
Top