Alkuraskaus ja vuoto

Iduli

Jostain jotain jo tietävä
Heti alkuun ällöysvaroitus! Älä lue pidemmälle jos eritteet tekevät pahaa..

Onko muita joilla on tässä alussa ilmennyt verenvuotoa? Eilen alkoi vähäisellä ruskealla verenvuodolla (lähinnä vain pyyhittäessä), mutta tänään on vuotanut enemmän ja veri ollut kirkkaampaa. Sitä on myös tullut siteeseen asti. Mukana myös muutama pieni hyytymä ja jotain "rämmäleitä". Tänään myös lämpöä 37.5C ja kuukautiskipujen kaltaisia vatsakipuja. Neuvolan th ohjeisti olemaan vielä panikoimatta ja netin keskustelupalstoilla myös näytti olevan tästä monenlaista kokemusta. Jännittää ja pelottaa aivan suunnattomasti Ensimmäinen ja pitkään toivottu raskaus kyseessä. Viikkoja 7-9 jotka tarkentuvat vasta varhaisultrassa 1,5vkon päästä.. pitkä aika odottaa ja toivoa parasta
 
@Idu toivotaan että on harmitonta :Heartred miksköhän tuo vu noin myöhään? Jos viikkoja nyt jo vähintään 7 niin pitäishän siellä jo näkyä mikä tilanne. Saisko sitä aikaistettua?

mulla kokemusta kahdesta kemiallisesta, mutta toisessa alkoi vuoto jo 5. viikolla ja toisessa testi muuttui negaksi jo dpo18, vaikka vuotoa saikin ootella.
 
@move88 sain seuraavan ajan mikä oli vapaana ja siksi meni niin pitkälle :sad001 terkkarikin vähän kummasteli samaa, kun laittoi lähetteeseen kuitenkin kiireellisyysluokan 1-7vrk.. nyt onneksi "menkkakivut" helpottaneet mutta verta näkyy edelleen aina kun käy pissalla ja pyyhkii. Toivon niin hartaasti että kyseessä olisi vain esim. etinen istukka tai hematooma
 
Miulla oli edellisessä raskaudessa viikolla 10 tosi runsasta verenvuotoa. Vessassa käydessä holahti pönttöön ihan kunnolla, noin 4-5 päivää sen jälkeen tuli rusehtavaa vielä. Ultrassa kävin sillon ja hematooma oli ja pienellä kaikki hyvin.
 
Mullakin tuli nyt illalla pientä ruskeaa tuhruvuotoa paperiin. Varsinkin Pas-alkuisissa yleistä, mutta hermostuttaahan se silti. Mullakin varhaisultraan vielä 1,5vk :Grimacing Face:
 
Mä oon vuotanut viikosta 5+4 asti, nyt menossa 8+4. Välillä aivan kauheasti, kahtena kertana oon kramppien säestyksellä ”synnyttänyt” hirveät määrät hyytymää ja toisinaan vuotoa näkyy vain vähän pikkuhousunsuojassa. Välillä ollut ihan kirkkaanpunaista ja toisinaan vanhaa verta. Ultrattu on jo neljä kertaa ja kaverilla kaikki hyvin. Syyksi on epäilty osittaista keskenmenoa eli että olisi alkuun ollut kaksosraskaus, josta toinen keskeytyi. Nyt vuoto selkeästi vähentynyt, toivottavasti loppuisi pian kokonaan.

Tosi stressaavaa on ollut, enkä oikein vieläkään uskalla luottaa kaiken menevän hyvin.

Toivottavasti vuodot olisivat vaarattomia teillä kaikilla :red-heart:
 
Vähän ikävämpää päivitystä jota pelkäsin joutuvani kirjoittamaan.

Eilen vuoto oli illemmalla voimakkaampaa ja kivut kamalia. Lopulta illalla istuin suihkun lattialla itkien, huutaen ja vuotaen. Vuodon mukana muutakin raskausmateriaalia. Kamala ja niin raskas ilta ja yö. Miten ikinä tästä voi enää toipua :sad001 Pahin pelko kävi toteen.. niin epäuskoinen, pettynyt ja toivoton olo.

Ultraa pakko aikaistaa jotta nähdään onko mitään enää tehtävissä. Kyllä se "äidin vaisto" sanoo että kesken meni :sad001 <\3
 
Vähän ikävämpää päivitystä jota pelkäsin joutuvani kirjoittamaan.

Eilen vuoto oli illemmalla voimakkaampaa ja kivut kamalia. Lopulta illalla istuin suihkun lattialla itkien, huutaen ja vuotaen. Vuodon mukana muutakin raskausmateriaalia. Kamala ja niin raskas ilta ja yö. Miten ikinä tästä voi enää toipua :sad001 Pahin pelko kävi toteen.. niin epäuskoinen, pettynyt ja toivoton olo.

Ultraa pakko aikaistaa jotta nähdään onko mitään enää tehtävissä. Kyllä se "äidin vaisto" sanoo että kesken meni :sad001 <\3
Eikä:loudlycrying: oon niin pahoillani:red-heart:
 
Vähän ikävämpää päivitystä jota pelkäsin joutuvani kirjoittamaan.

Eilen vuoto oli illemmalla voimakkaampaa ja kivut kamalia. Lopulta illalla istuin suihkun lattialla itkien, huutaen ja vuotaen. Vuodon mukana muutakin raskausmateriaalia. Kamala ja niin raskas ilta ja yö. Miten ikinä tästä voi enää toipua :sad001 Pahin pelko kävi toteen.. niin epäuskoinen, pettynyt ja toivoton olo.

Ultraa pakko aikaistaa jotta nähdään onko mitään enää tehtävissä. Kyllä se "äidin vaisto" sanoo että kesken meni :sad001 <\3
Voimia Idu :sad001 :Heartred
 
Voi @Idu, otan osaa :Heartred paljon tsemppiä ja anna mielelle lupa surra ja aikaa toipua.

Täällä ei oo vuodellut enempää, toivotaan että oli tilapäistä vain.
 
@Idu voimia sinulle :Heartred

Minulla nyt 11+5 menossa, 3 raskaus ja vuotoa on ollut läpi alkuraskauden. Ihan alussa tiputteluvuotoa oli vähän väliä, välillä taukoa ja välillä useampi päivä putkeen tiputtelua.

Viikolla 9 kesken työpäivän minulla tulikin ihan holahtamalla kirkasta verta eikä loppunut millään, menin naistenpolille samantien, olin varma että se oli siinä. Hyytymiäkin tuli. Sikiöllä oli kaikesta huolimatta kaikki ok, raskaus oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen oli keskeytynyt jo aiemmin ja siitä johtui vuoto.

Viikon 11 alkaessa jälleen tunsin töissä vuotavani ja verta tuli jälleen hyvin runsaasti, ihan nilkkoihin asti valui ja kirkasta oli. Taas menin naistenpolille, iso pelko keskenmenosta, sillä jo työpaikalla tuli isoja hyytymiä (väh. Kananmunan kokoisia). Itkuisena taas ultrattavaksi ja siinäkin maatessa verta tuli kuin hanasta ois avattu. Ja alavatsaa koski ja supisti. Mutta ihmetys oli suuri, siellä sikiö liikkui ja sydän löi ja kaikki oli kunnossa, sikiön vieressä oli 2x4cm hematooma joka vuoti. Olin pari päivää tarkkailtavana, vuoto alkoi loppumaan ja ennen kotiutusta vielä katsottiin että sikiöllä kaikki oli kunnossa.

Kaksi edellistä raskautta on ollut täysin vuodottomia, tämä raskaus on ollut kaikkea muuta, kyllä on saanut pelätä toden teolla näitä vuotoja! En olisi uskonut että voi vuotaa näin paljon ja olla kipua ja tulla hyytymiä ja silti sikiöllä kaikki kunnossa. Kiitollinen olen kun on pikkuinen matkassa mukana:Heartred

Pitkä tarina tuli, mutta ajattelin jakaa kokemukseni että aina ei runsas ja kivulias vuoto tarkoita keskenmenoa, toivoa on!
 
@Idu voimia sinulle :Heartred

Minulla nyt 11+5 menossa, 3 raskaus ja vuotoa on ollut läpi alkuraskauden. Ihan alussa tiputteluvuotoa oli vähän väliä, välillä taukoa ja välillä useampi päivä putkeen tiputtelua.

Viikolla 9 kesken työpäivän minulla tulikin ihan holahtamalla kirkasta verta eikä loppunut millään, menin naistenpolille samantien, olin varma että se oli siinä. Hyytymiäkin tuli. Sikiöllä oli kaikesta huolimatta kaikki ok, raskaus oli alkanut kaksosraskautena mutta toinen oli keskeytynyt jo aiemmin ja siitä johtui vuoto.

Viikon 11 alkaessa jälleen tunsin töissä vuotavani ja verta tuli jälleen hyvin runsaasti, ihan nilkkoihin asti valui ja kirkasta oli. Taas menin naistenpolille, iso pelko keskenmenosta, sillä jo työpaikalla tuli isoja hyytymiä (väh. Kananmunan kokoisia). Itkuisena taas ultrattavaksi ja siinäkin maatessa verta tuli kuin hanasta ois avattu. Ja alavatsaa koski ja supisti. Mutta ihmetys oli suuri, siellä sikiö liikkui ja sydän löi ja kaikki oli kunnossa, sikiön vieressä oli 2x4cm hematooma joka vuoti. Olin pari päivää tarkkailtavana, vuoto alkoi loppumaan ja ennen kotiutusta vielä katsottiin että sikiöllä kaikki oli kunnossa.

Kaksi edellistä raskautta on ollut täysin vuodottomia, tämä raskaus on ollut kaikkea muuta, kyllä on saanut pelätä toden teolla näitä vuotoja! En olisi uskonut että voi vuotaa näin paljon ja olla kipua ja tulla hyytymiä ja silti sikiöllä kaikki kunnossa. Kiitollinen olen kun on pikkuinen matkassa mukana:Heartred

Pitkä tarina tuli, mutta ajattelin jakaa kokemukseni että aina ei runsas ja kivulias vuoto tarkoita keskenmenoa, toivoa on!
Voi siulla ollu rankka alkuraskaus! Toivottavasti nyt saisit nauttia loppuraskaudesta ilman pelkoja ja vuotoja :red-heart:
 
Voi siulla ollu rankka alkuraskaus! Toivottavasti nyt saisit nauttia loppuraskaudesta ilman pelkoja ja vuotoja :red-heart:


Onneksi naistenpolille saa kuulemma aina soittaa jos yhtään siltä tuntuu ja pääsee tarkastuttaa tilanteenki tarvittaessa! Ja onneksi on kontrollit hematooman takia niin sekin huojentaa kun sitä seurataan nyt jonkun aikaa :) ja täytyy vaan luottaa että kaikki menee lopulta hyvin :Heartred
 
Takaisin
Top