Alkuraskaus ja hirveä olo...

KevättäOdotellessa

Oman äänensä löytänyt
Heh. Jotenkin tuli mieleen että olen viikolla 5 ja kokoajan valittamassa täällä.. [:D] Eijei, siis on ihanaa tietää että oma pieni nyytti on tulossa, ja odotan ilolla masun kasvamista ja liikkeitä, ultria, ym ym.

Kuitenkin olo on jatkuvasti kauhea! Oksettaa, väsyttää, maha on jatkuvasti kauhean kipeä (huolimatta siitä mitä syön tai en syö). Mahassa on iso tulinen närästys"pallo" eikä mikään tunnu auttavan. Ottaa kaikki pannuun (jopa veljen ihana 3-vuotias tyttö, johon en koskaan ennen ole harmistunut), itkettää. Tekisi mieli hautautua johonkin peiton alle kunnes olo on parempi.

Onko muilla ollut näin pahaa oloa jo ihan alussa? Onko toivoa että se menisi ohi? Pitäisikö huolestua?
 
Juuu [:D] paha olo oli ja sitä kesti kauan. Ja kun on ensimmäistä kertaa raskaana niin ei millään voi tietää, mitä on tulossa. Se pitää vain itse kokea.  Nyt olen asiaa mietiskellyt ja todennut että saa jäädä viimeiseksi raskaudeksi. En mä pystyis vauvaa / lasta hoitamaan niissä oloissa [&:]
 
Juu, kuulostaa tutulta [:D][:@][:'(] Parempaan oloon päin tosin mennään päivä päivältä[:)]

Täällä alkoi pahoinvointi samana päivänä, kun kuudes viikko alkoi. Sitä jatkui säännöllisesti viikolle 13 asti. Pöntön halailua päivittäin 3-6 kertaan. Nyt oli viime viikolla ekan kerran 4 päivää putkeen, että oli ekaa kertaa tammikuun 11. päivän jälkeen hyvä olla ja khyllä se ruoka maistui ihanalle[8D]. Sitten taas voin pari päivää huonommin ja nyt taas paremmin. Ehkä ne pahoinvoinnit kohta helpottais Oppikirjan mukaisesti meni täällä nuo pahoinvoinnit. Alkuun en vain osannut syödä riittävän pieniä annoksi riittävän usein. Välillä tosin ei mikään auttanut, eikä mikään pysynyt sisällä. Ruokapuolen kanssa noudatin koko pahoinvointiajan sellaista, että kauppassa mietin, mitä nyt tekee mieli. Toisina päivinä teki mieli yhtä ja toisina päivänä sama ruoka ällötti.

Käsittämätön väsymys helpotti jo aikaisemmin, joskus rv10 aikoihin. Samaten alavatsakivut. Alkuun ei pystynyt oikeastaan edes koskemaan vatsaan, kun niin järkyttävä turvotus/kipu, nyt vatsaa silittelee ihan innoissaan. Ja puolikylkimakuulla pystyy taas nukkumaan, kun alkuun ei pystynyt olemaan oikeastaan kuin selällään.

Närästyspalloon on auttanut Gaviscone, rennietäkin taisi olla luvallista ottaa, mutta en ole sitä kuitenkaan ottanut. Tällä hetkellä ei niin närästä, mutta ummetus on sitäkin uskomattomampaa[X(]. Ei ole siihen auttaneet luumut eikä kuivatut aprikoosit tai muut kikkailut.

Itkettää edelleen kaikki pienetkin surulliset ja iloiset asiat omassa elämässä/ telkkarissa [:D] Välillä ärsyttää kaikki ja välillä ei. Nännejä kutittaa aivan käsittämättömän paljon[&:]

En ehkä sinuna huolestuisi. Hautautuisin sinne peiton alle, jos siltä tuntuu ja kuuntelisin sitä omaa kehoa tarkemmin, että tekee sitä mikä hyvältä tuntuu ja mikä tuntuu pahalta, niin jättää tekemättä. Kaikilla taitaa olla melkoisen yksilöllisiä oireet ja niiden kesto, että mitään virallista ohjetta tai kestoa ei oireista voine antaa.

Mutta kuitenkin, vaikka on ollut pahoinvointia/väsymystä/kipuja, niinkin paljon, että on itkettänyt ja ollut yleisesti huono-olo, jonka seurauksena maannut sohvalla, pystymättä tekemään yhtään mitään ja manannut miehelle, että mitä sitä on mennyt tekemään, niin silti jotenkin ne kamalat oireet ei ole haitannut. Se asia, että ihana pikkuinen kasvaa sisällä ja oireet kertoo, että siellä todella jotakin tapahtuu on auttaneet jaksamaan. Sitten, kun tulee niitä oireettomia päiviä, niin silloin sitten miettii, että onko siellä nyt varmasti kaikki kunnossa...
 
huah.. kuulostaa niin tutulta.. [:'(] etova olotila alkoi jo pari viikkoa ennen plussaamista ja plussaamis viikolla muistaakseni oliko rv7 niin pahaolo ja oksetus ja väsymys oli 24/7 ja sitä jatkui voi sanoa että kokoaikaisena sinne rv19 asti.

oksensin öisin, aamuisin, aamupäivisin, iltapäivisin.. ja ihan sama mitä söi.... ja miten söi. oksetus olo oli siin ihan 24/7. kokeilin kaikki vippaskonstit mitä vaan on .. rannekkeet, kranaattiomenat, inkivääriteet, yösyömiset jne. mistään ei ollut apua.
mun ruokavalio mitä sain alas oli mehukeitot, murot, leipä, tomaatti, kurkku ja mandariinit. sekä tee. ne pysy sisällä jotenkuten. siis en voi kun inholla muistella niitä ekoja raskauskuukausia.
mieli oli maassa kun mitään ei pystynyt tekemään kun olotila oli kauhee. omatunto soimasi kokoajan kun jokapaikasta toitotettin että raskaus on naisen elämän parasta aikaa ja mä koin sen ihan hirveeksi.[&o][:(] itkin ja melkein masennuin että tätäkö tää koko raskausaika on.
sitten ku se pahaolo alkoi laantumaan alkoi kauheet päänsäryt... ja sitten kun pahoinvointi loppui kokonaan niin hemoglobiini tippui sataan ja vauva alkoi painamaan johonkin laskimo/valtimoon etten saanut ajaa autoa enkä nukkua selällään ku saatoin pyörtyä ihan tuostanoin vaan.. aamupahoinvointi palasi mutta ei onneksi niin pahana... ja vieläkin saatan kertaviikossa halailla pönttöä tyhjentämässä aamiaista...

lapsesta olin ja olen kuitenkin kokoajan ikionnellinen mutta toista kertaa en haluaisi enkä jotenkin uskallakkaan tähän lähteä. sen sanoin jo miehellenikin että ainokaiseksi jää. niin kauheet muistot on ainakin vielä tästä raskausolotilasta. tuntu että ekat neljäkuukautta meni ihan täysin sängyn pohjalla... [&:][:'(]

onneksi nyt (rv 26)on alkanut olemaan virtaa ja hemotkin nousseet ja ei enään niin paljon pyörrytä. elämä alkaa tuntumaan jo ihan kivalta..ja vauvamasu kasvaa ja vaavi myllää. nyt tästä raskaudesta nauttii todella. kun ei tarvii kokoajan maaata sängynpohjalla tai pää vessanpytyssä.

voimia ja tsemppiä kaikille raskauspahinvoinnin kanssa painiskeleville. [:)]
 
Tällä mammalla oli ihan samat ongelmat kun sullakin KevättäOdotellessa. Silloin kiukutti ja oli pahaa oloa ja kaikkea mahdollista..Mieskin siinä tokas vihasena kun olin kiukutellut sille,että "Onko nyt kivaa olla raskaana? [:@]" Kyllähän tässä raskaana ollessa tulee kaikenlaista oloa ja mielialoja,mutta kun miettii että mitä sä siitä saat loppupeleissä..niin kyllä ne kestää [;)] Mä olen nykyään alkanut taas vähän kiukutella,mutta en miehelle..mut kaikille muille,äitille,veljelle,iskälle..ja tosiaan jotkut vaan ärsyttää vaikkei normaalisti ärsyttäisi. kyllä ne siitä hellittää. [:)]
 
Takaisin
Top