Alkuraskauden ultraääni

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Choco
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
heippa taas!
Ihanaa kuulla, et kaikki on ok! [:D]
Pampelo:Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti. -tollasen löysin perhesuunnittelun kotisivuilta. Ei turhaa stressiä. Kaikki menee varmasti hyvin! [;)]

Soitin YTHS:n ja ne kyllä sano, et kaikki raskaus-jutut on ulkoistettu äitiysneuvolaan. Eli kyllä se olis sitte yksityisellä keikka. Miehen kanssa pohdittiin ja ajateltiin jättää väliin. Olis kyllä kuitenkin ihanaa.. no, mutta näin meillä. [:D]

Ihanaa kuulla tuo 90 % todennäköisyys! Ite oon menny sellasella fifty-sixty asenteella, et "ei kannata vielä innostua" vaikka haluaisiin niiin olla innoissani, pelottaa vaan liikaa, et kaikki ei mee (taaskaan) hyvin.. Mut tuo 90% helpotti hieman - vaikka sen sydänäänen näinkin hieman turhan aikaseen eli rv 5+5... 

Itse en edes osannut ajatella, että ultrassa voisi käydä ennen tuota 12. viikon ultraa. Mutta nyt kun luin vastauksia, aloin tosissani pohtia asiaa. Jotenkin sitä kaipaa varmistusta, että mahassa oikeasti on jotain elämää.

Niin, "turhan aikaiseen" lähinnä siitä syystä, että nythän tietysti ajattelen ainakin sinne seuraavaan ultraan ja rv 12 saakka, että eilen oli vielä hengissä, mutta entäs tänään jne... Ja siihen on niin pitkä aika vielä, itse asiassa, en oo sitä ultra aikaa vielä edes saanut. Mut sit KUN seuraavan kerran näen, että kaikki on kunnossa ja kun se maaginen 12 viikkoa tulee täyteen, niin jospa hieman helpottaa taas (niin varmaan...[;)])

Voi kun olis jo kesäkuu!

Oikein onnellista odostusta sullekin TuuliEnkeli! [:)]

Täällä raskaus vasta hyvin alussa mutta kyllä ajatuksia olisi että mentäisiin jo varhaisultraan katsomaan että pikkuisella kaikki hyvin ja voisi itsekin ehkä hiukan hellittä ressaamista ja keskittyä tähän onneen :)

mä varasin tänään ekan neuvola ajan ja nyt olis sitten samana päivänä sekä varhaisultra ( Femedassa) että neuvola. Kaksi viikkoa saa jännittää taas olan takaa. :) Ihan kun ensimmäistä odottais,kun on niin malttamaton olo lähes koko ajan.

Varasinpa minäkin tänään ajan varhaisultraan ja nyt sit olis jännitettävää reilu pari viikkoa :) saapahan ainakin varmuuden siitä että kaikki on hyvin :)

Mekin käytiin varhaisultrassa viime perjantaina, kun raskaus oli lääkärin mukaan edennyt 6+4. Lääkäri oli skeptinen, että vielä näkyisi mitään, mutta siellä se sydän sykki 200 ja näytti olevan oikeassa paikassa. Hintaa tuli kela vähennyksen jälkeen 115 euroa ja käytiin Mehiläisessä.
Mielestäni oli todella sen arvoinen. Jännitti niin hirveästi sekin, että onko se oikeassa paikassa, kun on kuullut kauhutarinoita väärään paikkaan menneistä ja sen toteamisesta vähän liian myöhään, niin että on käynyt äidillekin jotain.
Nyt on jotenkin huoleton olo, vaikka tietysti mitä vaan voi käydä, mutta kaikkea voi sattua milloin vain, ja ainakin ne tärkeimmät asiat on nyt varmistettu [:)]

toivotaan  Ninuska että kaikki sujuu hyvin, ja onhan se jo hyvä enne tulevaan että syke näkyi jo nyt :) paljon vauvaliimaa ja onnea tuleaan. pidetään täällä yhteyksiä ja kannustetaan ja jännitetään kaikki yhdesä :)

Mulla oli tällä viikolla alkuraskauden ultra. Kaikki oli ok! [:)] On se vaan niin ihmeellistä että noin pienestä, alle sentin pituisesta alkiosta, voi nähdä noinkin selkeästi sydämen lyönnit. Oli se aika hätkähdyttävää! ja upeaa! Saatiin jo kuvakin mukaan. [:)] 

Mä kävin tänään varhaisultrassa 6+4 ja pieni syke siellä jo näkyi[:)]
Kävin helsingin diacorissa ja maksoi kelan korvausten jälkeen 102 euroa.

Nyt pystyy vähän hengähtämään että kaikki oikealla paikalla ja syke löytyi!
kaikki on niin uutta ja ihmeellistä [:)]

Tänään kilahti kirje kättäriltä ja tuli aika niskapoimu-ultraan! :D Mulla on se 25.5 :) sitä odotellessa. Sillon taitaa olla viikkoja 11+5, eli ihan mukava kun näin aikasin pääsin, kun osalla menee viikolle 13.. näkee pienen jo toisen kerran sitten, ajatella!<3 nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki on hyvin, kuten yksärin ultrassakin oli.. :)

Tänään tuli sitten käytyä varhaisajan ultrassa ihan julkisella puolella ja viikkoja nyt 10+6. Siellähän se ihanuus istui risti istunnassa ja pituutta oli komeat 4cm. Kovasti liikkui siellä ja hiveli omia kasvoja [:D] Tämän kertanen neuvolatäti oli todella mukava ja edellisen neuvolatädin mokauksen takia jouduttiin varaan uus ultra, joka tulee sitten rv 13, koska sillon näkee tosi hyvin ne niskaturvotukset sun muut raajat jne tosi hyvin. Että kivasti sattu niin saadaan vielä toinen ultra muutaman vk päästä [:)] Syke oli 160 ja äänet kuulu niin hyvin. Hyvältä vaikuttaa!!!

minäkin tulin juuri varhaisultrasta, nyt on menossa 7+4 viikot..kyllä todellakin oli aika pysäyttävä hetki!! huhh..tuntuu et vieläkin kädet hikoaa ja sydän hakkaa :) kaikki oli hyvin ja pituutta oli hurjat 1,2 cm! sydän kuulemma löi, en itse sitä oikeastaan erottanut,välillä jotain vilkkui siellä kuvassa mutta vaikea oli hahmottaa kun kuva oli niin liikkuva. mutta kaikki pitäisi olla tällä hetkellä hyvin :)

Hei, minä tuolta marraskuisista huhuilen. Laskettuaika tällä hetkellä 29.11, mutta ultrassa sitten selviää paremmin pitääkö paikkansa vai muuttuuko [:)] Kävin myös kuuntelemassa sydänääniä viikolla 7 mieheni kanssa ja kovasti se sydän pompotti [:)] Neuvolatäti ei muka kuullut aluksi mitään, mutta mieheni kanssa kuultiin heti kova jumputus. Ihanaa kuunneltavaa oli. Nyt odotamme 24.5. jolloin olis ultra ja niskapoimututkimus [:)]

Juuri saavuttiin kotiin varhaisultrassa ja siellä se meidän pikkuinen oli ja sydän sykki komiasti :) kokokin täsmäsi viikkoihin ja nyt ehkä hieman helpotti kun tietää kaiken olevan niinkun pitää. :)

Heipsis!

Meilläkin takana varhaisultra, eilen oltiin ja pikkuisen koko oli huimat 20,1 mm (8+4 eilen) ja sydän toimi hienosti [:)] Suuren suuri helpotus, kun viime kerralla varhaisultrassa ei tuota sydämensykettä ollut ja raskaus jouduttiin keskeyttämään. Nyt iso puristava tunne on poistunut rinnasta ja nyt aion olla "luvalla" raskaana[;)] Vanhemmille, sisarruksille, mummoille ja lähimmille ystäville on kerrottu. Tokihan osa jo arvelikin raskautta, sen verran huonosti olen viimeiset kaksi vkoa voinut...

Onnea kaikille ihanille odottajille, toivotaan että kaikki sujuu hienosti [:)]

Kävin tänään varhaisultrassa, koska oli verivuotoa eilen ja pelästyttiin "hieman", että mitä tapahtuu...muutaman tunnin jonotuksen jälkeen pääsin lääkärille ja sitten ultraan ja oli kyllä tosi helpottavaa nähdä, että siellä on oikeasti kaikki hyvin!! Sydän siellä tykytti kovaa menoa ja tuli vähän tippa linssiin!! [:)] Vauvalla näytti olevan kaikki hyvin ja nyt odotellaan sitten sitä varsinaista ultraa viikolle 12!!

Mulla oli eka ultra gyne käynnin yhteydessä rv 9+4. itseasiassa en  edes gynelle mennessä tienny et oon raskaana [:D]
Nyt on ylihuomenna 21.5 niskapoimu ultra Hyvinkään sairaalassa. Jännittää ihan älyttömästi[:)]

Hei kaikille ja onnea jokaiselle yhdessä ja erikseen! [:D]

Liityn odottavaan seuraan viikoin 9+3. Varasin juuri ajan alkuraskauden ultraan maanantaille... tänäänkin olis jo päässyt, mutta isäntä töissä ja hän haluaa mukaan.
Sen verran jännittää edellisten kokemusten, siis keskenmenojen, jälkeen onko siellä ketään ja onko kaikki kunnossa ja kaverin ehdotuksesta sitten päädyttiin yksityiselle soittamaan :)
Seuraava ultra onkin jo seuraavalla viikolla heti kesäkuun alussa, mutta eipä tuo haitanne vaikka pikkuista useamminkin näkisi [:)]

Takaisin