Alkuraskauden turvotus

Minnis_88

Oman äänensä löytänyt
Heippa! Täällä rv 6+2 ja esikoista odotellaan. Ongelmana on aivan hervoton vatsanseudun turvotus! Housut eivät mene kiinni, vatsa pömpöttää ja sivuprofiili muistuttaa muumia!! :bored: En todellakaan haluaisi töissä vielä kertoa ja yritän juoda vettä runsaasti, mutta eipä se näy auttavan :sad001 onko muilla samaa vaivaa? Mä olen hoikka ja urheilullinen (163/52kg), hyvin pienen pömppiksen omistin aina ennen menkkoja mut tää turvotus on jotain aivan hirveetä!! Apuja ja vertaistukea kaivataan :anyone
 
Et oo yksin Minnis! Mulla pömpähti maha esille heti 6vk alkaen, varsinkin iltapäivästä niin iso että töissä huomattiin jo 6+5!

Mulla ei tuo vatsa suostunut toimimaan lähes ollenkaan, vettä join kans tosi paljon ja lisäsin kuituja ruokavalioon. Mutta ei, pömppis on yhä itseppäisenä tuossa ja kohoaa ilosena ku pullataikina nyt vk 9+4. Tsemppiä!
 
Ou jee, kiitos pikkukettu omista pömppistuntemuksistasi! :D täällä nyt tasan 7 ja iltaisin sellainen maha, että hirvittää :D oon kans koittanu juoda paljon ja kuituja saan kyllä tarpeeksi ja vatsaa toimii loistavasti. Silti vaan maha pömpöttää, mutta noh, minkäs teet. Näillä mennään :D katsotaan, koska joku kehtaa kysyä asiasta jotain :wink toisilla kai se kohtu kasvaa heti jotenkin ulospäin...?
 
Rv 10 asti mahan turvotus on hormonaalista. Tämän jälkeen maha saattaa kadota, hetkeksi. Ei saa säikähtää, normaalia. Ei oo vielä itse kohdun kasvuun liittyvää tuo pömpötys.
Tämä tieto neuvolasta.
Mukavaa odotusta teille! :)
 
Huh, mullakin alkoi pömpöttämään ja 4+ ja nyt 5+6 ja mietin että koska joku tulee jotain sanomaan :D Apua, saisi vähän laskea..
 
Sama juttu mulla. 6+0 ja maha on oikea löllö pallero heti alapäästä alkaen. Ja ihan hoikka normipainoinen olen joten pelkään, että kohta jo kysellään että mikäs se siellä kasvaa :D
 
Tällä 4+4 ja aivan järkky turvotus, joutuu jo avaamaan iltapäivällä töissä farkunnappia. Kääk.
Olis tosi ihana ottaa masukuvia, mutta jos turvotus alkaa rintojen alta ja muistutan lähinnä hyljettä , niin ei tästä mitään lähtötilannekuvaa saa, eikä tätä turvotusta toisaalta halua enää jälkikäteen muistella. :wtf:
En mä mikään laiha ole ollutkaan, mutta tälläisen turvotuksen kanssa tätä ei kyllä kauaa pidä salassa. Ei ne töissä usko, että yhtäkkiä vaan lihoin, kun olen "aina" ollut samankokoinen.
Huh, melkein tekis mieli ottaa kuva ihan vaan lohdutukseks nille joita vaan vähän turvottaa. :wink
 
Samaa vikaa eli turvotusta! Huhhuh. Joustovyötäröhousut on tosi kova sana, ja väljät tunikat/pitkät neuleet. Iltaisin tuntuu, että jokaisella sisäänhengityksellä vatsa kasvaa hulluna. Aamulla tilanne on ihan normaali.

Muita oireita mulla ei hirveesti olekaan. Tissit arat ja pinkeät, vähän väsyä, päiväkahvi etoi mutta aamukahvi maistui. Rv5+5
 
Mulla vasta 4+0 ja pari päivää oon ollu niin turvoksissa että ei pysty edes sisään mahaa vetämään :D tänään piti avata töiden jälkeen housunnappia kun ajeli kotiin, sen verran tiukkaa teki. Ihan valtava pömppä! Mulla on aina turvonnut maha helposti, mutta nyt se on oikein kestotilassa... noh onneksi on kaapissa stretch-housuja, farkkuja ei pysty pitää mitenkään. Miten se voi olla näin turvoksissa jo nyt?
 
Ah ihanaa lukea että on muitakin jotka on kokeneet saman! Rakas kulta kommentoi rv 3:lla että on kyllä huomannut turvotuksen. o_O Olo oli siis alusta asti turpea ja kroppa muuttui heti itselle vieraaksi. Äitiysfarkkuja olen saanut käyttää jo viikosta 4, kun siistimmät työhousut eivät enää menneet kohtuudella kiinni.
Mitään raskauden alkukuvia ei ole todellakaan tehnyt mieli ottaa kun olo on ollut kuin yliturvonneella pullataikinalla. Nyt menen viikolla 22 ja maha on selvästi raskaudesta kasvanut. Kohtu on siis lykkinyt kasvaessaan muut elimet tieltään ja turvotuksella on kai pienempi osa tätä kasvavaa kokonaisuutta. Nyt voisi siis jo harkita kuvankin ottamista!

Tsemppiä kaikille kanssapöhöttelijöille! :happy112
 
Pömppis täällä kanssa moi.
Jo ennen plussaa alkoi työhousut kiristää niin ettei nappi meinannut mennä kiinni.
varmaan + 4-5kg lähtöpainoon :eek:
 
Samaa vikaa täällä o_O Varsinkin iltaisin saa taputella pinkeää kumpua. Toisaalta juuri muita oireita ei sitten olekaan, nyt 8+2, joten onni onnettomuudessa. Välillä kyllä tuntuu ettei saa liikkuessa keskivartalon lihaksiin mitään tuntumaa kun ahdistaa. Siihen paranee kai tottua :grin Tarvii alkaa seuloa äitiysvaatetarjontaa...
 
Takaisin
Top