Alkuraskauden sairastelu

Mulla on ilmeisesti raskausoireena ihan älytön palelu ollut jo viikkoja niin vaikea tietää onko mukaan hiipimässä myös flunssa-oireita. Aivastuttaa ja niistää pitää muttei valtavasti.
Tänään on kyllä voimattomin päivä tähän asti, toivottavasti ei pahene tästä!
 
Tääl kans meinaa tuo flunssa tulla kylään. Ei kyl millää jaksaasi ny mitää sellaasta. Onneksi ny ei muita vaivoja muuten oo ku tuo väsymys mut sitte ku siihen lyö lisäksi kuumeen niin meikä on varmaan sängys päivät :D toivotaan ny ettei kunnolla iskisi päälle. Isäntä kyl kuumees jo et voipi olla et mullekki se iskee ku salama kirkkaalta taivaalta
 
Itse otin edellisessä raskaudessa influenssa rokotuksen. Minusta tuntuu että saan raskaana ollessa kaikki taudit, sen verran heikentää vastustuskykyä. En halunnut kokeilla millainen influenssa olisi. Tosin viimeksi sairastuin rokotteen jälkeen todella sitkeään flunssaan, väittivät kyllä ettei voi johtua rokotteesta. Todennäköisesti päädyn ottamaan rokotteen tässäkin raskaudessa.
 
2.5 viikkoa romuskaa pidetty. Alkaa tympii tää homma. Sain poskionteloihin kuurinkin, vähän helpotti jo kunnes tuli uudella rytinällä uudestaan. Kuumetta ja toinenkin poskiontelo tulehtui. My name is zombi. Ded zombi.
 
Mulla oli kaks päivää jäätävä päänsärky. Tänään onneks parempi olo. Tais olla migreenin tapaista kun kirkkaat valot ja äänet pahensi. Sinnittelin töissä, onneks oli hiljaista. Jouduin kyllä molempina iltoina ottamaan 1g panadolia että sain nukuttua.
 
Liikkeellä on ilmeisesti joku bakteeripohjainen hengitystiesairaus. Ja tietenkin se on nyt mulla. Jo viidettä päivää. Juuri sopivasti, kun tuntuu, että pääsin pahimmasta zombeilusta eroon niin sitten tulin heti kipeeksi. Kävin maanantaina lääkärissä ja tulehdusarvot koholla, meinas että tätä on nyt liikkeellä ja lähtee antibiooteilla. Ja paremmalta tuntuukin nyt toisen päivän lääkityksen jälkeen. Onneksi. Turhauttaa, kun just ajattelin, että tällä viikolla voin taas alkaa elämään normaalia elämää ja ruveta vähän urheilemaankin ehkä, niin sit on kurkku kipee, nuhaa, yskää ja muutenki jyrän alle jäänyt olo.
 
Täällä ollaan myös flunssan kourissa. Tuntuu, että raskauden aikana kaikki pöpöt tarttuu herkemmin? Olen muutoin tosi harvoin kipeänä. Kuumetta, yskää ja lihassärkyä. Olen yrittänyt levätä.. Toivottavasti menee pian ohi. Myös minä ajattelin käydä hakemassa influenssarokotteen heti kun sen saa.
 
Nyt takana yksi migreeni (aurallinen, näitä on ollut 3 kpl murrosiän alkaessa, 3 kpl edellisessä raskaudessa ja 3kpl imetyksen loppuesssa - 2 vielä tuloillaan?)
4.viikko flunssassa alkaa - ja olis sata asiaa mitä pitäis hoitaa (koulujuttuja, työjuttuja ja se omakotitalon rakennustyömaa, jossa avun tarve miehellä on loputon), mutta ainoo mitä voi tehdä on niistää nenää sohvalla. Lapsikin on lähetetty mummolaan.
Kyllä aion ottaa influenssarokotuksen, se tauti olis varmaan tässä vaiheessa itselle kuolemaksi!
 
Meillä iski tytölle enterorokko. Ja nyt sit saa sydän syrjällään oottaa tarttuuko minuun ja miten vaikuttaa raskauteen? Onko kellään kokemusta enterorokosta raskaana ollessa?
 
Meil oli koko elo-syyskuun uhka päällä kun päikkärissä riehui entero. Kyselin silloin neuvolasta ja sanoivat ettei vaikuta sikiöön / raskauteen. Joten huoli pois [emoji4]
 
Enterorokkoo aiheuttaa 1000 ja yks virusta (tmv) joista yks on semmonen mikä voi tarttua vauvaan.
Mutta!
Harvoin enterorokko tarttuu aikuiseen ja vielä harvemmin tarttuva virus on just se mikä on sikiölle haitallinen.
Eli ole huoleti :)
Meijän muksut sairasti mun viimeraskaudessa enteron kahdesti.
 
Just itkin tuolla salaisella puolella enteron takia ja nyt luin tämän. Helpottaa kummasti oloa. On pyöriny tosi paljon mielessä, koska veljen perheellä ja muualla kaveripiirissä oli se just ja luulin että on vaarallinen sikiölle jos saan tartunnan.
 
Takaisin
Top