Alkuraskauden mahan juiliminen

Cafelatte

Silmät suurina ihmettelijä
Moikka,

täällä rv.10 käynnissä ja mahaa juilii aika lailla etenkin aamuisin ja iltaisin. Koska kyseessä ensimmäinen raskaus niin kaikki tuntemukset jänskättää. Varhaisultrassa käyty rv.8 ja kaikki siellä ok. Myös jo raskausviikosta 4 tosinaan esiintynyt ruskea kevyt vuoto lääkärin mukaan normaalia… Eniten tässä hämää kuitenkin se ettei tiedä koska huolestua. Toissapäivänä mahaa kramppasi vähän enemmän ja vuoto edelleen tosi kevyttä mutta punoitti hiukan enemmän :/

Haluaisitteko jakaa kokemuksianne alkuraskauden mahatuntemuksista ja mahdollisista vuodoista?
 
Mulla oli varmaan heti vkolta 4 ainakin vkolle 10 joka ilta sellaista menkkakivun tavaista jomotusta ja nopeissa liikkeissä suorastaan vihlaisi välillä jonnekin syvemmälle. Olin aivan varma monta viikkoa että kohta alkaa menkat, mutta ei alkanut. Kysyin neuvolan lääkäriltäkin varhaisultrassa tästä ja hänen mielestään oli varsin normaalia. Mulla tosiaan nuo kivut keskittyi aina ilta-aikaan kun olin ehkä rentoutuneimmassa tilassa, sohvanpohjalla tai juuri nukkumaan mennessä.
Vuotoa ei ole ollut ja kivutkin on nyt laantuneet kun on 16+0. Tähän asti kaikki hyvin!
 
Moi Welmukka! Kiitos, että jaoit ja hyvä kuulla että kaikki mennyt hyvin tähän saakka

Tosi samantyyppiset tuntemukset minulla kuin ne mitä kuvailit. Voi olla, että rauhoittaakseni mieltäni käyn Hgin PerheArten ultrassa joka kustantaa 79€ toimistomaksuineen. Tiedostaen toki, että joka viikko ei olisi varaa/aikaa rampata varhaisultrassa ennen ensimmäistä varsinaista neuvolan tarjoamaa ultraa n. viikolla 13 :)

Kivaa odotusajan jatkoa!
 
Mulla on raskauksissa kohdun kasvaminen tehnyt hyvin kipeää jo alkuviikoista lähtien, koska endometrioosikudos venyi tai repeytyi. Tämä oli vaaratonta, mutta tuskaisen olon teki. Sitten vielä lisänä oli sukkapuikkomaisia vihlaisuja, jotka nämäkin liittyvät kohdun kasvamiseen. Vuodoista ei ole kokemusta, mutta kivuista ja siitä huolimatta normaalista raskaudesta onneksi kokemusta.
 
Kiitos Aiarana, että jaoit :Heartred

Muutama on mulle myös aikaisemmin kommentoinut, että endometrioositapauksissa kohdun kasvaminen on tehnyt kipeää. Hyvä kuulla, että normaalista raskaudesta kokemusta kivuista huolimatta.
 
Takaisin
Top