Alkuraskauden hcg-arvoista.

Moi! Me oltiin koska ollaan hedelmöityshoidoissa ja siitä syystä plussatesti käydään varmistamassa verikokeilla. Ensimmäinen tehtiin siis kaksi viikkoa alkionsiirron jälkeen jolloin oli 4+1. HCG oli n. 150. Sit pari päivää siitä se oli noussut hyvin ja oli vähän yli 400. No eilen käytiin taas kun oli vähän outo olo ja sillon siis 6+2 ja arvo oli n. 5100. Se on liian matala. Alkuraskaudessa arvojen pitäisi tuplaantua aina parin päivän välein ja meillä ei oo niin ollut. Me odotellaan nyt ensi maanantain ultraa, jolloin selviää onkin siellä ketään kyydissä vai onko tuulimuna tai onko mennyt kesken.

Lääkäri sanoi kyllä meille että nämä arvot on tosi yksilöllisiä. Kannattaa myös muistaa että yksi arvo ei kerro kauheasti mitään, vaan sitä arvoa pitää seurailla että näkee sen kehityksen. Jos siis tarve tällaiselle on, kaiketi normaalisti näitä ei mitenkään hirveästi mittailla mutta meillä tosiaan hedelmöityshoitojen takia tarkkaillaan.
 
5+1 arvo 7600 ja 5+3 16000. "Luomusti" alkunsa saanut. Mitattiin hcg kun oli vuotoa rv 5, mutta ainakin toistaiseksi pieni elämä kehittyy.
 
Nouseeko tuo hcg-arvo koko raskauden ajan vai alkaako laskea jossain kohtaa?

Tätä itsekin mietin ja näiden mukaan laskee.

normal-hcg-levels-pregnancy.jpg


main-qimg-33c9076e07e127b4e2f8d2d92be93c21.jpeg
 
Kommentoinkin jo toisaalle näitä, mut laitetaan nyt myös tänne.

Erittäin varhaisen raskauden omituisten vuotojen (rv 3-4) vuoksi tulin hieman hätäisen gynen arvion vuoksi ku-epäilyksi ja pääsin/jouduin tarkempaan seurantaan. Nyt ultrassa löytynyt ainakin se, että raskaus on kohdussa ja huomenna todnäk selviää onko tuulimuna vai ei. Mutta ne HCG:t! Ne ovat olleet:

4+0 - 167
4+4 - 924
5+0 - 2104
5+4 - 7249

Voin huomenna laittaa tiedon, et miten kävi ultrassa.
 
Kommentoinkin jo toisaalle näitä, mut laitetaan nyt myös tänne.

Erittäin varhaisen raskauden omituisten vuotojen (rv 3-4) vuoksi tulin hieman hätäisen gynen arvion vuoksi ku-epäilyksi ja pääsin/jouduin tarkempaan seurantaan. Nyt ultrassa löytynyt ainakin se, että raskaus on kohdussa ja huomenna todnäk selviää onko tuulimuna vai ei. Mutta ne HCG:t! Ne ovat olleet:

4+0 - 167
4+4 - 924
5+0 - 2104
5+4 - 7249

Voin huomenna laittaa tiedon, et miten kävi ultrassa.

miten kävi?
 
Mulla oli 4+1 hcg 208. Klinikan mukaan tosi hyvä, mun korvaan matalin arvo mitä oon saanu aiemmissa neljässä tärpissä vastaavana päivänä. Tosin pari niistä "korkean arvon" raskaudesta meni kesken myös, joten ei se mitään kerro sekään.

Tämä hcg 208 oli rv 7+1 ultrassa viikkoa liian pieni, eli kehitys ei oo menny putkeen. Sain kuitenkin jopa etuajassa digiin sen 3+, eli arvot on noussut mut raskaus ei oo edennyt odotetusti.
 
Mulla oli 4+1 hcg 208. Klinikan mukaan tosi hyvä, mun korvaan matalin arvo mitä oon saanu aiemmissa neljässä tärpissä vastaavana päivänä. Tosin pari niistä "korkean arvon" raskaudesta meni kesken myös, joten ei se mitään kerro sekään.

Tämä hcg 208 oli rv 7+1 ultrassa viikkoa liian pieni, eli kehitys ei oo menny putkeen. Sain kuitenkin jopa etuajassa digiin sen 3+, eli arvot on noussut mut raskaus ei oo edennyt odotetusti.

Mulla ei nyt 5+0 digissä vielä 3+.. nyt verestä hcg, se ratkaisee.. vaikka 4+0 oli ihan ok hcg.. ehkä alkanut sit heti kehitys laantumaan...
 
Mä tsekkasin vielä kaikki tärpit vuosien takaa. En tiedä onko tästä kellekään mitään apua, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Oon käyny vuorotöistä johtuen vähän eri aikoina verikokeessa mutta voihan noita karkeasti muutella about dpo 14-15 päiville niin voi vertailla.

Dpo 15 hcg 307 (4+1) -> keskenmeno

Dpo 15 hcg 603 (4+1) ja dpo 17 hcg 2231 (4+3) -> keskenmeno

Dpo 19 hcg 1591 (4+5), dpo 15 olis ollut noin 400 -> onnistunut raskaus

Dpo 18 hcg 2215 (4+4), dpo 14 olis ollut noin 550 -> onnistunut raskaus

Dpo 15 (4+1) hcg 208 -> todennäköisesti km tulossa
 
Mulla ei nyt 5+0 digissä vielä 3+.. nyt verestä hcg, se ratkaisee.. vaikka 4+0 oli ihan ok hcg.. ehkä alkanut sit heti kehitys laantumaan...

Mä sain +3 digiin vasta 5+6, aamupissasta. Paria päivää ennen tuota digi oli 2-3 päiväpissasta, huomasin kyllä jo testiä tehdessä että taisi olla liian laimeaa..Mutta sitä +3 voi joutua odottamaan :shy:
 
Mulla nyt 5+0 vain 1245 hcg, varmaan menee kesken..en tiedä menenkö vielä maanantaina labraan..
 
Mulla nyt 5+0 vain 1245 hcg, varmaan menee kesken..en tiedä menenkö vielä maanantaina labraan..

5+3 oli 3780. 2vkoa ultraan. (Mulla on saattanut alentaa hcg:tä hyperstimulaatiosta johtuva suoneen nesteytys)

Pallas pahoittelut :sorry::Heartpink
 
Takaisin
Top