Alku raskauden oireet?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Neito
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Neito

Silmät suurina ihmettelijä
Mietin millaisia oireita muilla on ilmennyt jo :)

Itselläni on rinnat ihan turvonnet, pingottuneet ja arat, alavatsa oireilee krampaten aina välillä.. Ja nyt on viikon verran väsyttänyt koko ajan vaikka nukun hyvin ja pitkät yö unet..

Jotain pientä oiretta jo tullut, lähinnä väsymystä, päänsärkyä ja alavatsan nipistelyä.
Myös jalat on ollu kipeät, ikäänkuin ylirasittuneet vaikka en oo kyllä pahemmin niitä rasittanu.
Yleensä tuo jalkasärky on menkkaoire, joka kestää n. vuorokauden mennkojen alusta. Nyt se alko suunnilleen sillon ku menkat ois pitäny alkaa, ja jatkunu tähän päivään asti.

Tuntuu myös että ihan pienikin ponnistelu hengästyttää, ja sydän tykyttää välillä täysiä. Etova olo on jo kurkistellut välillä, mutta vielä pysynyt kurissa syömällä usein. Toivon, ettei tän toisen raskauden kohdalla tarttis ihan neljää-viittä kuukautta yrjötä viittä kertaa päivässä, niinkuin esikoiselta.

Nyt on parisen päivää ollut kauhea uupumus. Ettei oikeesti jaksa tehdä mitään. Vois vaan koko ajan nukkua.. Tänään arvelin että mitä jos olisin raskaana.. Viimeks sama oire.. tein  sitten testin ja haalea viivahan stestistä tuli. 15.2 ois laskettu =) Meidän poika(syntynyt viime elokuussa) saa nyt sitten pikku siskon tai veljen.. :) jos kaikki menee hyvin. :P

Nyt on parisen päivää ollut kauhea uupumus. Ettei oikeesti jaksa tehdä mitään. Vois vaan koko ajan nukkua.. Tänään arvelin että mitä jos olisin raskaana.. Viimeks sama oire.. tein  sitten testin ja haalea viivahan stestistä tuli. 15.2 ois laskettu =) Meidän poika(syntynyt viime elokuussa) saa nyt sitten pikku siskon tai veljen.. :) jos kaikki menee hyvin. :P

Rinnat on isot kuin olis silikonit hankkinut, ja nännit kipeet ettei voi koskee.
Pissattaa useemmin, ärsyttää kun joutuu käymään yölläkin vessassa, vaikka en ikinä ennen ole joutunut. :/
Vähän enemmän myös väsyttää, mut ei mitään kamalaa, ettei sen kanssa selviäis.

Täällä kans rinnat kasvoi päivässä yhdellä kuppikoolla (a->b) ja on järkyttävän kipeät! No mieshän on tästä tissien kasvusta aivan innoissaan niinku lapsi karkkikaupassa! Öisin herään välillä mahakipuun ja välillä pissalle. Muita oireita ei ole, joten välillä on vähän vaikea uskoa edes olevansa raskaana emoticon

Mulla kanssa muutaman viikon ollut rinnat arat ja turvoksissa, sekä tuo kramppailu mahassa. Tänään tosiaan vihdoin ja viimein plussattiin!
Väsymystä on, mutten osaa sanoa onko normaalia enempää, mä kuitenkin olen aina jotenkin niin väsynyt.

Täällä plussattiin viikko sitten, eli viikkoja olisi nyt kasassa n. 6+2. Ennen plussausta oli turvotusta ja kuvotusta. Nyt tuntuu, että olo alkaa normalisoitua, ei oikeastaan väsytä ja nännien arkuus on hävinnyt, tai ainakin lieventynyt huomattavasti.. Tiedä sitten onko hyvä vai huono asia.

Edellinen raskaus päättyi km tuossa loppusyksystä, viikoilla 9+. Varasin nyt ajan varhaisultraan joka on ensi maanantaina eli viikkoja on sitten kasassa tasan 7. Toivottavasti kaikki on ok. Jännittää kyllä kovasti.

Ja siis 3. raskaus kyseessä, ensimmäisestä syntyi tyttö, v. 2005. Silloin raskaus oli kyllä helppo, eikä tainnut olla oikein mitään oireita.

Siis voi kökkö, joko tää närästys voi nyt alkaa, vai onko mulla vaan jotenkin huonot ruuat ollu viime päivinä, kun tuntuu että  närästää ihan alvariinsa. Normaalisti mulla ihan sillon tällön pientä, eli ei pitäis ihan näin paljoo poltella.
Kellään tietoa voiko jo johtua raskaudesta??

Omat oireet on ollut tässä ja ekassa raskaudessa lähes samat.
LEUKAPIELIÄ kutittaa. Olen raaputellut huomaamattanikin pääasiassa oikeaa puolta, josta oikeastaan hoksasin koko testin tehdä. Leuka kuvastaa kohtua vyöhyketerapiassa ja eräs terapeutti sanoi, että siitä hän näkeekin, onko nainen raskaana..?! Ajatella!

Miehillä on myös ihmeellinen raskausvainu. Vielä itse en ole jäänyt kellekään kiinni, mutta ei varmaan mene kauaa, kun joku potilas vauvaarvailut heittää kuuluviin. Niin on ennen ainakin tapahtunut.

Mä ennätin olla jo hieman huolissani, kun ensimmäisen raskauden kaltaisia oireita ei ollut vielä tullut....mut nyt kyllä täytyy sanoa, että ihanan kamala kuvottava olo ja närästys alkaa pilkistelemään kurkussa. Esikoisesta olin pari päivää sairaalassa, kun oksentelu ja kuvotus vei voimat...nyt kyllä ei olis varaa mennä niin huonoon kuntoon, kun on jo yksi pikkuinen hoidettavana. Väsymystä on myös ollut ilmassa ja vatsa on ollut turvonnut ja pömpällään....yksi ystäväni epäilikin jo että olen raskaana kun vatsa on kasvanut...viikkoja silloin taisi olla 5 + :)

Rouva L. kyllä vain ainakin mulla närästys on selkeästi raskauteen liittyvää, hainkin jo rennietä apteekista vaivaa helpottamaan.

Tänään tuli täyteen 7+0, ja maha on niin turvoksissa, että ihan mukavuussyistä oon pitäny pari päivää mammahousuja jalassa. Tuo turvotus kyllä varmasti vähän laskee ennenkuin oikea vauvamasu alkaa näkymään. Onneksi oli kaapissa entiset mammahousut tallessa, kun omat puristaa todella ilkeästi mahasta, ja alkaa pian sattumaan.

Kuvotus kaikkea mahollista kohtaan on myös voimakasta, esikoisen kakka yököttää, ruoantähteet lautasilla, kypsentämätön ruoka, joskus kypsäkin. Kahvin lopetin jo viikko sit kun ei vaan enää voinut kuvitellakaan.
Appelsiini ja viili pysyy nätisti sisällä, verigreippiä vois kans ostaa. Mut kaikki raskas ruoka etoo.

Näitähän vois listata paljonkin, kun alkaa oireita kertymään.

Ostin eilen verigreippiä kaiken varuksi ;)

Rinnuksia särkee. Aivan kuin olisi maitohapoilla molemmat. Pelkään jo, kuinka paljon nämä tästä turpoaa. Kuppikokoa kun oli jo ennestään D:hen saakka :/ Ja kun olen muuten pienikokoinen,  olen kohta yhtä vatsaa ja tissiä koko nainen!! :D :D

Rouva L; närästystä on täälläkin. Tuntuu ettei mitään kestä syödä, kaikki närästää ja oksettaa... Ihan kuin olis 24/7 kestävä pahanlaatuinen rapula päällä, on tullut oksennettua mitä ihmeellisimpiin paikkoihinemoticon  Kauhulla ootan koska oksu tulee julkisessa paikassa :) Ja väsymys on ihan mahoton... Muitakin oireita on; rinnat on ku Dolly Partonilla, mutta vyötärön seutu muistuttaaki enempi omenaa, tai pikemminki valasta :0)  Että ihan selkeästi tuntuu siltä et täss ois raskaana :emoticon

Jepu jep, närästys meni, pahoinvointi tuli. Aamulla on hyvä olla noin puoli tuntia, sitten alkaa koko päivän kestävä, muotoaan muuttava kokoaikainen ällötys. Oksentanut en ole, vielä, luojan kiitos. Raskaat ruuat todellakin inhottaa, mulle herkkuja ovat kukkakaali, porkkana ja viinirypäleet, ne kun ovat niin ihanan raikkaita ja rapsakoita. :) Sellainen salaatti, jossa on jääsalaattia, kurkkua, kukkakaalia, (pitänee seuraavaksi myös laittaa sinne porkkanatikkuja) on ihan ykkösnamia nyt. :D

Pientä turvotusta havaittavissa täälläkin, onneksi olen aina ollut housujani masun alla pitävä tyyppi. ;)

Täällä (rv 4+5) kuvotus ja heikotus painottuu iltaan, ei kuitenkaan onneksi okseta. Eka raskaus meni melkein oireitta, ehkä alussa oli silloinkin pientä huonoa oloa. Ekan kerran oksensin kuitenkin vasta synnytyksessä... :D

Yksi kummallinen oire, jonka muistan ekasta raskaudesta ihan alusta, olivat rytmihäiriöt. Itseasiassa viime vuonna kävin 1-3 päivää vauvan alulle saattamisesta oikein lääkärissä ja EKG:ssä, kun rytmihäiriöt olivat niin voimakkaita! Ja nyt kun muistelen pari viikkoa taakse päin, niin sama juttu - nyt en tosin lääkäriin vaivautunut. Onko kellään muulla vastaavaa tai oletteko kuulleet moisesta?

Toinen oire, joka ilmeni viimeksi vasta raskauden puolivälistä eteenpäin, oli korvien lukkoon meneminen. Neuvolassa eivät uskoneet, että johtuu raskaudesta, mutta nyt taas huomasin, että pari kertaa ovat korvat olleet lukossa... Tai ehkä sitä nyt sitten vain kiinnittää enemmän huomiota kaikkiin pikkujuttuihin? :)

Takaisin