Milloin teistä nollatoleranssi alkoholinkäytössä on ehdoton? Raskaus, imetys, lastenhoito, lääkekuurit, autoilu, töissä käynti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ihan hyvä ohje "normaali-ihmiselle", mutta eikös ne alkoholistit usein elä sellaisessa itsepetoksessa, "ei kukaan huomaa mitään" vaikka todellakin kaikki huomaa ja "ei mulla mitään ongelmaa ole".Minusta täysin ehdotonta ei ole olemassakaan, raskaanakin olen juonut lasillisen simaa vappuna. Sen enempää en muutenkaan alkoholia käytä.
Minusta hyvä ohje alkoholin käyttöön on se, että sen verran voi juoda, ettei itse tai kukaan muukaan millään tavalla näe, kuule, haista tai tunne, että alkoholia on nautittu. Jos havaitsee jotain eroa normaaliin olotilaan, on alkoholia käytetty liikaa.
En ole ikinä juonut lasillista viiniä, joten siitä en tiedä. Simalasillisesta en ole havainnut minkäänlaista muutosta.Ihan hyvä ohje "normaali-ihmiselle", mutta eikös ne alkoholistit usein elä sellaisessa itsepetoksessa, "ei kukaan huomaa mitään" vaikka todellakin kaikki huomaa ja "ei mulla mitään ongelmaa ole".
Itse en ole koskenut alkoholiin viimeisimmän raskauden jälkeen, en ole kyllä missään seuraelämässäkään ollut. Joskus lomilla, kun on syöty ulkona, on otettu lasilliset viiniä, mutta minusta se yksi on maksimi siinä tilanteessa. Lapset aistii vanhemman muuttuneen käytöksen todella helposti ja se on lapselle ahdistavaa, vaikka vanhempi olisi ihan hyvällä tuulellakin. Minusta on parempi olla vähän ylivarovainen, kuin varomaton.
Simalasillisesta ei varmasti, itse en laskisi sitä alkoholijuomaksi, alkoholia on siinä niin vähän.En ole ikinä juonut lasillista viiniä, joten siitä en tiedä. Simalasillisesta en ole havainnut minkäänlaista muutosta.
Siis tässä olen niin samaa mieltä. Aina ihmetellyt ihmisiä, joille on riemuvoitto olla yksi kuukausi juomatta. Joka vuosi ärsyttää yhtä paljon, kun aletaan tipattomasta puhua.Jos tipaton tammikuu on juttu, niin silloin on alkoholisti.
Minä lasken siman alkoholijuomaksi, koska sitä ei alaikäisille edes myydä.