Alkion syke

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mikä oli vauvasi syke viime neuvolassa tai ultrassa?

Omasta raskaudesta on aikaa, mutta neuvolakortin merkinnät vaihtelee 135 ja 150 välillä.
 
Esikoinen, tyttö. Neuvolakortissa sykemerkinnät 130-150.

Toka, kahdesti ultrassa nähty kivekset, joten poikalupaus. Sykkeet 145-155.
 
Ei ole ainakaan mitään lukemia kerrottu, kaikki on kuulema ok. Varmaan pitää muistaa pilarit silmiin rakenneultrassa. Tätä tää raskaus teettää. Lahopäästä tulee entistä lahompi :D.

Neuvolassa ei mitään sykkeitä ole vielä ainakaan kuunneltu. Eri käytäntö ilmeisesti ulkomailla ja terveysasema yksityinen. Käyn synnytyssairaalassa kerta kuussa, jossa tutkitaan ultralla neljä kertaa raskauden aikana ja kuunnellaan sydänäänet. Noi perhelääkärin käynnit on aika turhia. Verenpaine ei koholla eikä pissassa bakteereja. Kuulema käytäntö, kun olen yli 35v. Tuntuu hullulta että mua pidetään vanhana synnyttäjänä. Mä luulen, että tää koronahössötys vaikuttaa siihen, että käyn vaan synnärilääkärin vastaanotoilla. Mitä sitä turhia ravaamaan, kun kaikki ok.
 
Esikoinen, poika, sykkeet 135-155 välillä, tiheämmät alkuraskaudessa, rauhoittuen raskauden edetessä.

Toinen, poika myöskin, sykkeet 145-165. Vasta nyt 30+ viikoilla on tullut alle 155 lukemia.
 
145-150 vaihdellen on nyt ollut, kotona mitattuna. Viime neuvolassa 12+6 sanottiin vaan että kuuluu.
Nyt siis 15+3.
 
Viimeksi vaihteli 130-150 välillä.
Tosin lapsi oli juuri hereillä ja varsin vilkas.

Eipä tässä montaa viikkoa enää ole jäljellä.
 
Itsellä oli sikiön syke 10+1 neuvolassa mitattaessa 170o_O aika kauan etittiin, mutta kun kuului niin kuulu selkeästi.
Sanoivat että normaalit ja hyvä?

Nyt tietysti kotona menin googlailemaan(ei pitäisi IKINÄ):banghead: ja luin et normi sykkeet ois 120-160 välillä. Tosin että viikoilla 10-11 on vielä korkeammalla räääh. Miksen kysynyt eilen neuvolassa vielä noista sykkeistä(en ollut opiskellut ennen neuvolaa noita sykeasioita äh).

Plööh. No, ens viikolla jo np-ultra missä tutkitaan tarkemmin.
 
Itsellä oli sikiön syke 10+1 neuvolassa mitattaessa 170o_O aika kauan etittiin, mutta kun kuului niin kuulu selkeästi.
Sanoivat että normaalit ja hyvä?

Nyt tietysti kotona menin googlailemaan(ei pitäisi IKINÄ):banghead: ja luin et normi sykkeet ois 120-160 välillä. Tosin että viikoilla 10-11 on vielä korkeammalla räääh. Miksen kysynyt eilen neuvolassa vielä noista sykkeistä(en ollut opiskellut ennen neuvolaa noita sykeasioita äh).

Plööh. No, ens viikolla jo np-ultra missä tutkitaan tarkemmin.

Meilläkin oli 10+ viikolla 170 ja ultraaja sanoi että täysin normaali noilla viikoilla. NP ultrassa oli 150 :)
 
Täällä oli nuoremmalla sykkeet 160-170 paljon myöhemminkin vielä ja ihan ok. Terve poika on.
 
Meilläkin oli 10+ viikolla 170 ja ultraaja sanoi että täysin normaali noilla viikoilla. NP ultrassa oli 150 :)
Mulla ei vielä ole kuunneltu, ti on äippäpolin ultra. Pitää itselläkin siellä kysyä sykkeistä....
Kun meillä doppleri, jolla pari kertaa kuunnellut. Nyt siis 11+6 ja tänään sain lukemaksi 190 omalla matikkapäällä!!!?? Viimeksi muutama pv sitten oli siellä jossain 170huiteilla.....vähän jänskättää, kun ei missään sanota just tuota _kuinka paljon korkeammat_ ne sykkeet on alkuraskaudessa(ja mitä sillä alkuraskaudella tarkoitetaan). Hitto mitään ei pitäs guuglata. Argh.
 
Mua kiinnostaisi tietää, onko dopplerin käyttö turvallista kotona ekalla raskauskolmanneksella? Mä ostin kotiin dopplerin, ja oon nyt muutaman kerran yrittänyt saada sykettä kuuluviin, ei onnistu. Nyt rv 10+2... Jostain luin, että ei suositella ekalla kolmanneksella, onko kokemuksia? :happy:
 
Hmmm.....
... Taas kokeilin (11+3) ja kauan etin ennenku höyryjuna puksutti paikalleen.... ❤️
Voikohan se vauvan viuhtominen siellä kuulua muka jo doppleriin, ku ihan ihme ääniä kuulu sen sykkeen (nopean semmosen, taas yli 180)lisäksi.....?,
 
Esikoisella (poika) sykkeet olivat neuvolassa aina 160-180, toisella (tyttö) sykkeet olivat 130-150.
 
Nyt toisella on sykkeet olleet joka neuvolassa 130-135. Kerran nousi korkeammalle, kun vauva alkoi touhuta mitatessa, mutta neuvolakorttiin merkattiin se aloillaan olleen arvo.
 
Just ostettiin doppleri kotiin, viikkoja 10+5 ja syke oli eilen ja tänään 163-172 välillä jonka pitäis olla ihan oppikirja syke näillä viikoilla :)
 
Neuvolassa sykkeitä kuunneltu nyt kolmella kerralla ja olleet välillä 140-153. Nuo käynnit/mittaukset olleet rv 15+...22+ välillä.
 
Takaisin
Top