Alavatsatuntemukset alkuraskaudessa

Allure888

Jostain jotain jo tietävä
Näitä alavatsan erilaisia tuntemuksia on ilmeisesti monella, olisi kiva kuulla lisää! Eli minkälaisia, voimakkuus, miten usein ja koska meni ohi (jos kokemusta aiemmista raskauksista)? Mulla itsellä nipistelyä, lämmön tunnetta, menkkamaisia (mutta lievempiä) kipuja, useita kertoja päivässä, mutta ei koko ajan. Liikkuminen helpottaa selvästi kipuja.
 
Mulla oli isosti turvotuksen tunnetta, tai jotenkin kohtu tuntui ihan eri tavalla heti plussauksen jälkeisenä viikkona esim istuessa sohvalla.
 
Mulla on ollut kaikenlaista juilintaa, pistelyä ja menkkamaisia kipuja. Mikään kipu ei kuitenkaan ole ollut kovaa. Isoinpana oireena turvotus, näytän välillä aika potkupallolta.
 
Juilintaa ja jomotusta ilmennyt päivittäin. Lisäksi järkyttävää turvotusta, mikä tuntuu nyt jo onneksi hieman helpottavan.😊

Esikoisesta en muista, että olisi mitään erityisiä tuntemuksia ollut turvotusta lukuun ottamatta. Muistelisin, että rv8-9 aikoihin ei turvotuksen vuoksi olisi ollut toivoakaan saada normi-farkkuja jalkaan.. 😅
 
Mulla on ehtinyt vaihdella. Aluksi oli sellaista pientä nipistelyä. Sit tuli viikko, ku tuntu että kohtu ois jotenkin todella isona. Tuntui sillei turvonneelta ku meni nukkumaan. Mut ikävintä on ollu sellaset vihlasevat tuntemukset, jos yrittää äkkiä jännittää vatsalihaksia.

Mulla on sen verran paljon omaa massaa, että turvotusta tai muuta en oo huomannut. Muuten vasta kyllä herkempi esim hiilihapollisille juomille yms.
 
Mulla on ollut välillä ihan kunnon jyskimistä, hyvin samanoloista kun kuukautiskivut. Tuntuu aina vieläkin välillä. Repäisykipuja ei ole, mutta oon varmaan jo niin löystynyt kolmen lapsen kantamisen jälkeen, että ei oo enää mitään mikä juuri venyisi :tears:

Yksi hyväksi havaittu neuvo jonka itse olen saanut on se, että jos tuntuu epämiellyttävältä alavatsalla niin käy pissalla, vaikkei pissattaisikaan, se saattaa auttaa siihen tunteeseen :smiling-eyes:
 
Joo, tämän pissaamiskeinon (:D ) keksin myös, toinen mikä saattaa auttaa on syöminen :) Onneksi aika paljon alavatsatuntemukset on vähentyneet raskauden edetessä, välillä toki niitä vielä on.
Mulla on ollut välillä ihan kunnon jyskimistä, hyvin samanoloista kun kuukautiskivut. Tuntuu aina vieläkin välillä. Repäisykipuja ei ole, mutta oon varmaan jo niin löystynyt kolmen lapsen kantamisen jälkeen, että ei oo enää mitään mikä juuri venyisi :tears:

Yksi hyväksi havaittu neuvo jonka itse olen saanut on se, että jos tuntuu epämiellyttävältä alavatsalla niin käy pissalla, vaikkei pissattaisikaan, se saattaa auttaa siihen tunteeseen :smiling-eyes:
 
Viime yöllä kohtu tuntui kasvukipu, vähän niinku poltto tunne alavatsassa, onneksi kipu lähti pois ennen aamu, pakko on odottaa vielä muutamia päiviä.. 14pv keskiviikko ultra aika

Pahoinvointi oli RV 6-9, 9 vkon jälkeen alkoi pikkuhiljaa helpottunut.
 
Muokattu viimeksi:
Minulla alusta saakka tuntunut vain mojovalta turvotukselta. Ja ilmavaivat kuplii jatkuvasti. Kipuja on vain takalantiossa.

Alavatsalihakset tosin sanoi itsensä heti irti ja oli tosi kummallista opetella uudenlaisia tapoja nousta huonekaluilta ihan jo alkuraskaudesta! Relaksiini on kummallinen troppi!

Minua ehkä hoikkana ihmisenä häiritsee vain erityisen pahasti tämä jatkuva venymisen tunne, luulen että olen päässyt aika helpolla tähän saakka. :)

(Nyt viikolla 17+ tuntuu kuin joku työntäisi jatkuvasti vatsaa poispäin minusta. Kaipa se kuuluisa pullahdus nyt tapahtui viimein!)
 
Takaisin
Top