Alavatsan polttelu ja nipistely alkuraskauden aikana

Lau-ray

Vasta-alkaja
Ihan alkuraskaudessa täälä mennään, 6+0 tällä hetkellä. Onko normaalia tuollainen alavatsan polttelu ja ajoittainen nipistely, vai pitäisikö tässä huolestua? Ihan kuin menkat olisi alkamassa, vaikkei ne kuitenkaan ala. Onko muilla alkuraskaudessa ollut tällasia oireita?
Tämä on ensimmäinen raskauteni, joten saatan myös ylireagoida. Pelkään vain keskenmenoa, kun ajoittain kovastikin polttelee.
 
Ihan normaalilta kuulostaa, älä turhaan hätäile :)  Istukka kasvaa ja kehittyy, sen ulokkeet tunkeutuvat kohdun limakalvokudokseen, ja se pieni papu myös kasvaa päivä päivältä, joten alavatsakivut on ihan normisettiä :)
 
Heippa.tässä yksi odottaja jolla myös nipistelyä ja painetta välillä alavatsalla.perjantaina tuli tippa verta vessakäynnillä ja sen jälkeen hieman rusehtavaa.nyt loppu.neuvolasta käskivät olla murehtimatta.kaikenlaiset oireet ilmeisesti voi olla mahdollisia.itellä kolmas raskaus,mut en muista tällaisia nipistelyjä.onhan edellisestä synnytyksestä 12 vuotta:)
 
Mulla ollut jo parin viikon ajan koviakin kramppeja ja nipistelyä ja poltetta, you name it! Viikonloppu meni sängyssä maaten, koska liikkuminen lisäsi kipuja. Olin/olen itsekkin todella huolestunut, eka raskaus kun on. Neuvolassa sanoivat tänään, että ihan normaalia kohdun kasvukipuja ja ei ole syytä huoleen jos ei ole veristä tai muuten epänormaalia vuotoa. Joillakin tuntuu enemmän, joillakin vähemmän. Itse kuulun ilmeisesti niihin jotka ovat herkkiä näille kivuille ja jolla kivut lisäksi ovat jokapäiväisiä. Yritän lohduttaa itseäni, että nyt matkalainen on ainakin kiinnittynyt kunnolla kipujen perusteella emoticon Keskiviikkona eka ultra, joten sitten nähdään jos kaikki ok!
 
Mulla myöskin positiivisen testin aikoihin (rv 5+) oli sellaista menkkamaista jomottelua alavatsassa ja selässä. Nyt myöskin parina päivänä ollut samanlaisia tuntemuksia, rv 8+3. Olenkin miettinyt voisko noita menkkamaisia tuntemuksia tulla näin alkuraskaudessa aina silloin kun menkkojen pitäisi alkaa jos ei olis raskaana? Nimittäin jos en olisi raskaana niin tänään alkaisi menkat ja pari päivää tosiaan ollut niitä menkkajomotuksia. Minkäänlaista vuotoa ei onneksi ole tullut.
 
Mulla ihan kamalat kivut alavatsassa ! Jos nousen nopeasti sängystä ylös pakko pudota heti kyykkyyn uskomattomien kipujen vuoksi :/ koiriakaan en pysty lenkittää, pienikin nyppäisy hihnassa ja heti tuntuu kuin joku vääntäisi puukkoa vatsassa , jopa nauraminen aiheuttaa viiltävää kipua ...
Onneksi en enään tee kaupassa hommia koska maitolavojen yms nostaminen olisi täysin mahdotonta ...
Onko muilla ollut paljon yhtä kovia kipuja? Perjantaina tulee 12 vkoa täyteen . Toivottavasti alkaisi jo menemään ohi :/
 
Mulla oli esikoista odottaessa melko kivuliaita viiltoja alavatsassa ihan alkuraskaudessa. Tuntui kuin alavatsalihakset kramppais tai joitain. Saattoi tulla jos käänsi kylkeä huonossa asennossa tai sitten alkoi kävellessä pistää alavatsaa niin että oli pakko pysähtyä, mutta yleensä se liittyi nimenomaan johonkin liikkeeseen. Ja tunne oli tosiaan lähinnä alavatsalihaksissa. En ikinä asiasta kysellyt neuvolassa, ne loppui kokonaan sitten jossain vaiheessa ekan kolmanneksen aikana muistaakseni. Nyt kun raskauduin uudemman kerran niin samantyyppisiä tuntemuksia tuli ennen kuin tein edes raskaustestiä, siitä tulikin ensi epäilys siitä että joko olisi tärpännyt. Nyt ollaan sitten viikoilla 7+2 ja ihme kyllä vatsakramppeja ei enää ole ollut. Ois mielenkiintoista tietää syy moisiin tuntemuksiin, mutta ehkä se liittyy jotenkin vatsalihaksiin tai sitten siihen järkyttävään mahan turvotukseen.

Toivottavasti Epsuli sullakin kivut pian helpottaisi!
 
Toivottavasti joo nää menis pian ohi! :/
Välillä jopa hävettää pyytää aina ystäviltä apua kun kauppakasseja ei pysty kantamaan ja tosiaan koiria en pysty lenkittämään (rotikka ja isohko sekarotuinen) , onneksi on silti ihmisiä ympärillä jotka jaksavat auttaa, miestä kun ei ole jaloissa pyörimässä :D
Välillä alkaa jo oikeen kunnolla huolestuttamaan, että onko jokin huonosti ... Onneks ens tiistaina ultra ni pääsee näkemään pikkusen :)
 
Moikka :)

Näitä teidän tekstejä lukiessani huokaisin helpotuksesta :) Itse plussasin perjantaina ja nyt mennää rv 5+2. Kärsin alavatsan nipistelystä ja vihlonnasta, ensimmäinen ajatus oli että nyt menee kesken tai on kohdunulkoinen, mutta nämä "vaivat" taitavat sittenkin kuulua asiaan?

Itselläni on ennestään 9-vuotias poika, mutta odotusajasta on niin pitkäaika etten pahemmin muista niistä oireista mitään :)
 
Hei, minulla kans vatsakipuilua. En osaa sanoa turvottaako vai onko vatsalihakset oikeasti kipeänä kun Lauantaina tietämättä että olin raskaana tein vatsalihasliikkeitä vähän. Raskaus ihan alussa vielä, laskurin mukaan rv4. Pelottaa ettai kaikki ookkaan hyvin, mutta toisaalta kuulostaa aika tavallisilta pienehköt vatsakivut. Tuntuu niin kuin maha olisi jo muka kasvanut mutta kai se on turvotusta joka saa sen tunteen aikaan. Olen niin onnellinen tästä raskaudesta, pitääkää minulle peukkuja että kaikki menisi hyvin!
 
Olipa helpottavaa löytää tällainen vanha viestiketju täältä. Minulla ei kolmen ensimmäisen lapsen odotuksessa ollut alkuraskaudessa tällaisia kipuja/poltetta alavatsalla, mutta pientä vihlontaa kylläkin. Nyt epäilen odottavani meidän neljättä, kun luin teidän näitä kokemuksia. Vielä ei näkynyt testissä, mutta aika näyttää. :)
 
Multa lähti ääni ja lämpö nous 38 menkat viikon myöhässä tissit vähä kipeenä ja polussahan se sieltä tuli
 
Juilii täälläkin juuri plussanneena.. pelon sekaset ajatukset on, mutta ei auta muu ku toivoa parasta
 
Takaisin
Top