Alavatsakivut alkuraskaudessa

Lune

Satasella mukana keskusteluissa
Heippa, alkuraskauden alavatsakivut mietityttää ja kyselenkin muiden kokemuksia. Olen siis vasta rv 4+4 ja mulla on ollut jo 4-5 päivää inhottavia, välillä voimakkaitakin alavatsakipuja. Myös pientä ruskeaa tuhruvuotoa on välillä tullut tippa, pari. Myös alaselkää juilii vatsakivun yhteydessä.
Viime yönä kipu äityi niin kovaksi että jouduin ottamaan usean panadolin (kipukynnykseni on todella alhainen) ja itkin jo miehelle hysteerisesti puhelimessa että nyt se tulee pois (sain päälle vuosi sitten keskenmenon rv 10+). Mies soitti terveysneuvontaan ja siellä oli kerrottu, että myös voimakas kipu voi olla normaalia istukan kiinnittymiskipua ja niin kauan kun kipu on 'jatkuvaa' (ei siis sellaista kramppimaista niinkuin supistuksissa), asian pitäisi olla ok. Ja tietty niin kauan kun ei vuoda kirkasta verta. Ja jos oikein muistelen niin samoin taisivat samoja Väestöliitolla (olen käynyt siellä lapsettomuustutkimuksissa). Raskaus on luomu. Raskausoireita on, mm. pahoinvointi, kuvotus, jatkuva nälkä ja mieliteot yms.
Varhaisultra Väestöliitolle varattuna kolmen vkon päähän.


Arveluttaa ja vaikeahan tietysti on sanoa kun asiat ovat niin tapauskohtaisia, mutta tuosta edellisestä keskenmenosta traumatisoituneena kirjoittelen tänne. Tsemppiä kaivataan, siskot :)
 
Valitettavasti oman varhaisen, viikolla 6, keskenmenoni oireet kuulostivat jotakuinkin samoilta. Toivottavasti teillä ei nyt ole kyse siitä...
Tsemppiä teille!
 
Minulla oli viime viikolla joka päivä "menkkamaisia" kipuja alavatsassa päivittäin..ne kesti kerrallaan about 15-30sekuntia eli nopeita olivat. Siitä en sen kummemmin huolissaan ollut, lueskelin että kuulunevat asiaan. Nytkin niitä on vielä tullut mutta ei niin usein enää. Mutta muita oireita on kyllä ollut, että toivon ja luulen kyllä, että kaikki on ainakin vielä hyvin!
No maanantainahan se selviää kun on varhaisraskauden ultra varattu =)

Uskoisin, että sullakin on kyseessä ihan vaan normaalit oireet. [:)]
 
Tosin sinulla kyseessä ilmeisesti kohtuu voimakkaita kipuja kun särkylääkettä olet joutunut ottamaan, mutta ei se siltikään sitä sano, ettei kaikki voisi olla hyvin =)
 
Täällä taas huutelen tietämättömänä :) Ite oon ihan hirveesti lueskellu joka paikasta raskausoireista ja erityisesti alkuraskauden erilaisista mukavuuksista. Joka paikasta olen saanut sen käsityksen, että sellaiset menkkamaiset kivut on ihan normaaleja. Jos sieltä neuvonnastakin oli sanottu että epäkrampit on ihan jees ni sinuna olisin nyt ihan huoleti, kunnes toisin todistetaan.

Mutta jos oikein huolestuttaa niin ainahan voit soittaa uudestaan lääkärille. Tsemppiä!
 
Kiitos vastauksista :)

Näinhän se taitaa olla että jokainen raskaus on yksilöllinen ja toisilla kivut normaaleja ja toisilla ei, samoin vuodon kanssa. Pitäisi vaan ottaa rennosti ja aatella että hyvin se menee. Jatkuvalla itsensä tarkkailulla saa vaan paniikin aikaan ja kivutkin tuntumaan kovemmilta kuin mitä ehkä todellisuudessa ovatkaan. Plus että stressi ei varmastikaan ole raskaudelle hyväksi...
Mulla on ollut myös niin että äkkinäiset liikkeet aiheuttaa vihlontaa ja esim. 'kököttäminen' koneen ääress'ä (istun aina jalkojen päällä kyyryssä). Myös kireät housut aiheuttaa epämiellyttävää tunnetta, varmaan myös turvotus osasyyllisenä tässä.
Mitä tulee noihin särkylääkkeisiin, niin mulla on tosiaan alhainen kipukynnys ja jo pieni kipu saa minut lähestulkoon itkemään, siksi olen noita panadoleja ottanut.
Eli koitetaan siis nyt ottaa rauhallisesti...ja siis sydämelliset kiitokset tsemppaajille, sitä tarvitaan nyt kun olen ihan eri paikkakunnalla kuin mies eikä kukaan ole lohduttamassa <3
 
Takaisin
Top