"Alaosasto" kipeänä

NoKo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko muilla samoja vaivoja?

Itsellä jo puolenvälin lääkärikäynnillä (rv:t 26+1) tuli todettua että kohdunsuu kovin arka, lääkäri totesi että on aika pehmeä kohdunsuu ja arkuus voi johtua siitä. Mitään tulehduksen merkkejä ei ollut. Sen jälkeen paikat ovat kipeytyneet entisestään.
Vauvan liikkuminen tekee välillä kuin puukoniskua syvälle alapäähän, vihlaisee ja tekee häijyä.

Parisuhteen hoito makuuhuoneen puolella on ikävä kyllä jäänyt vähemmälle juuri tämän takia. Paikat ovat kovin kovin arat jo valmiiksi, ja sen jälkeen en kykene juuri seisomaan tai kävelemään. Jomotus on kovaa.
Mahtaako vain johtua siitä kun ei ole tullut kovin ahkerasti jumpattua lantionpohjan lihaksia, vaikka varmasti olisi pitänyt siihenkin panostaa jo viikkoja sitten..
 
Ei mulla ainakaan noin kipeäksi ole alakerta tullut. Kyllä vällyjen välissä ehkä hieman varovaisemmaks on tultu aristuksen vuoksi mutta kipu jälkeenpäin on mulla lähinnä alavatsalla ja supistelee. Siksi vähentynyt toi peittojen heiluttelu täälläkin..

Pystyisitköhän sä neuvolan kautta saamaan lääkäriä, joka katsois ettei ole paikat ole alkaneet kypsyä liikaa?
 
Itseasiassa seuraava neuvolakäynti on lääkäri, onneksi jo ensiviikolla. Ja odotettavissa saattaa olla pientä avautumista, kun jo edellisellä kerralla sanoi että siinä ja siinä joko alkaa aukeamaan. Ja onhan noita supistuksia ollut, etten yhtään ihmettelisi vaikka olisi paikat jo vähän auenneet.
 
Kyllä tääläkin sattuu, mutta ei tokikaan suuresti.[&:][&:]

Yhdyn tuohon memulin kommenttiin. Kehottaisin myös lääkärille menoa tai kysymistä, ettei paikat kypsyneet jo liikaa. [&:]
 
Juu lääkäri totesi että ihan normaalia on että paikat yleisesti voivat olla kipeämmät ja aremmat loppuraskaudesta, tosin kysyi myös koska viimeksi tarkastettu sukupuolitauti-epäilykset. Voitte arvata kuinka mukavaa kuultavaa (edes ajateltavaa) tuollainen on "tässä tilassa".. [&o]
 
Toukokuisista huutelen.
NoKo joo eihän se hääviä oo kuulla noista epäilyistä raskausaikana. Mutta täällä ainakin otetaan klamydia aina jos yhtään on jotain "ongelmia".. Mä kävin 35+1 supistusten takia laitoksella ja ne otti kaikkien muiden kokeiden lisäks myös klamydian. Samoin kaverilla otettiin kolmesti raskauden aikana klamydia! Se on jo aika hupaisaa. Sit vielä kun vauvalla tuli pian syntymän jälkeen simätulehdun niin ne meinas, että äidillään on klamydia ja siitä johtuu synnytyksen jälkeinen silmätulehdus sit vauvalla. Ja viimenen raskauden aikanen testi otettiin tosi lähellä synnytystä. [:D] Ehkä tuo on täällä sellanen yleisvastaus kaikkeen: KLAMYDIA! [:D]
Kaipa ne vaan haluaa sulkea kaiken mahdollisen pois.
 
Kuullu et tääl päin on aika samanlain meininki. Eli aina ensimmäiseen klamydia testii, oli vaiva mikä vaa sil suunnal. Itseasias nyt muistan ni mulle kans oli laitettu lähete klamydia testii ku oli hiivatulehus, pyysin siis ite hiivatestii ja terkka oli laittanu mitää mulle mainitsematta myös muut kokeet. Tuli vähä yllätykseen labras, mut ei se mitää, pakkoha niitten on tol poissulkemismenetelmäl edetä... 
 
Täällä ne vasta ovat tulleet! Ei toki miehen kanssa mitään huomaa kun liukkaria käytetään rutkasti, mutta sanoppa nyt sitten lääkärille tai jollekkin joka jotain puikkoo tunkee että voisitko laittaa liukkaria niin mua ei sattuis [:o]
 
Mulla eilisessä synnytystapatutkimuksessa lääkäri laitto liukkaria sormiinsa (suojakäsineisiin), ennen ku rupes ronkkii... eivätkä sitten mitään muuta tuonne alakertaan tunkeneetkaan. Eli siltä osin ei tehnyt kipeää, eikä se nyt muutenkaan niin kipeää tehnyt, aika epämukavaa kylläkin
 
Pissat ja muut kokeet tulivat puhtaina, eli ei sen puoleen mitään mikä selittäisi kivut. Hiivaa ilmeisesti lievänä havaittavissa mutta ei se ennenkään näin kipeetä ole tehnyt. Lääkäri sanoi että emätinpuikkoja voi käyttää niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni. Aika tuskaa sekin oli, saada puikko paikalleen ilman asetinta, joten voitte vain kuvitella mitä tekee kun parisuhdetta hoidetaan peiton alla vaikka kivaa puuhaa oliskin [;)]
 
Takaisin
Top