akne raskauden aikana

Hattentatti

Silmät suurina ihmettelijä
Onko muilla ollut haittaa? Itselläni tulee kasvojen alueelle runsaasti, vielä todella kipeitä ja tulehtuneita.. Tietääkö kukaan mitään hyvää kasvojen puhdistusainetta mikä ehkä tepsis?
 
Mulla ei ole varsinaisesti aknea, mutta tulee säännöllisesti näppylöitä naamaan, rintakehään ja yläselkään. Jotkut ei ole edes finnejä vaan varmaan hormoneista johtuvia näppyjä, mut mä en osaa olla repimättä niitä ja sithän ne näyttääkin hyvältä :D

Itsellä on aina ollut kuiva iho, mutta nyt naama rasvoittuu helposti (paitsi nenänpää on rutikuiva :) ).
Oon alkanut pesemään naaman/ylävartalon sheasaippualla ja se on hillinnyt ihon rasvaisuutta.

Ei ole oikein muita hyviä vinkkejä antaa, mutta käy kurkkaamassa shea saippuasta lisätietoja esim. alla olevasta linkistä, jos kiinnostaa :)

http://www.ekoliina.fi/tuotteet.html?id=31/
 
Hyppään tuolta huhtikuisten puolelta, mutta oli ihan pakko kommentoida, kun ongelma on mulle valitettavan tuttu jo kahdesta raskaudesta. Mä käytän pesuaineena ja naamiona Neutrogenan Visibly Clear 2-in-1:a, jota saa ainakin apteekeista, mutta myös joistain isommista marketeista. Ja jos oikein pahaksi äityy, niin käytän Skinoren-nimistä, reseptillä saatavaa voidetta. On lääkärin mukaan turvallinen tuote myös meille raskaana oleville. :)
 
Mullakaan ei varsinaista aknea ole, vaikka siitä otsaa katsoessani puhunkin. :D

Mulla siis normaalisti ei ole mitään näppyjä(mustapäitä nenässä ei lasketa), joku hassu finni silloin tällöin. Nyt koko otsa ja hiusraja kukkii, nenänpäähän ja leukaankin jatkuvasti joku yksi paakku ilmestyy. Aivan järkyttävän rasittavaa! Esikoiselta näitä tuli lapojen väliin, olivat edes jonkun verran piilossa.

Oon pessyt puhdistusmaidolla ja sen jälkeen vielä pyyhkinyt kasvot ph:ta tasoittavalla kasvovedellä. Yöksi laitan vielä yövoiteen. Ja nämä siis silloin, kun muistan. :rolleyes:
Mä käytän nyt Oriflamen tuotteita, kun eräs tuttuni niitä myy ja on asiantuntija ihoa syynätessään. Syynäsi mun ihoni, ja suositteli tätä kyseistä sarjaa. :)

Hän kuitenkin suositteli, että pelkkä vesi ja saippua ei riitä pitämään ph-tasapainoa, vaan olisi hyvä käyttää juuri omalle ihotyypilleen sopivia tuotteita. Jossain esim. Stockalla tms. varmasti osataan neuvoa, jos kehtaa oman naamansa laittaa syyniin. :grin
 
Ehdottomasti ei saippuaa kasvojen puhdistukseen. Suosittelen käymään kosmetologilla ensiksi. Hän osaa kertoa minkätyyppiset puhdistustuotteet sopivat juuri omalle ihotyypille. Vääräntyyppiset puhdistusaineet voi myös aiheuttaa näppyjä. Oriflamella on todella hyviä tuotteita, niitä suosittelen kokeilemaan :)
 
Minulle myös tullut aknea nyt raskauden aikana, mutta kaveri lohdutti ja sanoi että se kuuluu raskauteen :) vaikka eihän nuo näpyt hyvältä näytä.. :sad001
 
Yksi hyvä keino on paina teepuu-öljyyn kastettua vanupuikkoa finnin päällä aamuin illoin, parissa päivässä finni on kuivunut pois :)
 
mulla on hirvee hormoniakne leuassa ja ohimoilla. niin ihmeelliset paikatkin. otsassa ja rinnassa myös näppyjä. kokemuksesta voin sanoo, että eipä niihin auta kun synnytys :D puhdistamalla voi pitää pahimmat tulehdukset aisoissa. niin ja imetyksen aikana voi jatkua/pahentuakin. mulla on kahdesta raskaudesta jääny kivat arvet..:sad001 ite käytän dermosilin tuotteita, hyviä meikkejä peittämään ja käyn solariumissa (vain naamalle/rinnalle) sillon tällön, se on ainut mikä oikeesti helpottaa mun ihoa estrogeenin lisäks.
 
Täällä naama kukkii ihan järkyttävästi! Tai ainakin siltä tuntuu... Minulla on aina ollut suht hyvä iho, finnejä ei ole ollut juurikaan edes murrosiässä, joten tämä tuntuu ihan kamalalta ja myös laskee itsetuntoa. :sad001 Ja että nainen muka olisi hehkeimmillään raskaana, pah!
 
Takaisin
Top