ajatuksia kovasti toivotusta&haaveissa olevasta raskaudesta.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sazu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

sazu

Silmät suurina ihmettelijä
Kova toive olis raskaaksi tulla ja pieni esikoinen saada.. Olen nyt 20v ja mies 23v. Pillereiden syönnin lopetin kesäkuussa eli muutama kuukausi ollaan nyt yritetty eikä vielä toivottua tulosta ole syntynyt. Tiedän, vain muutama kuukausi, mut sekin tuntuu pitkältä ajalta siihen nähden et tätä on mietitty jo pidemmän aikaa mutta nyt tuntui olevan oikea aika alkaa yrittämään. =)

Noin kk pillereiden lopetuksesta tuli ihan selviä oireita et olisin ollu raskaana, mut en sitte tiiä et kuvittelinko vain kun just sillon luin paljon eri foorumeilta raskaus oireista,kokemuksista ym raskauteen liittyvästä jutuista.. joka tapauksessa menkat taas sitte alko.

Aina vaan toivoo ettei kuukautiset oletettuna päivänä alkaiskaan, nyt tässä kierrossa kylläkin olivat kaks päivää myöhässä ja ehdin jo alkaa miettiä raskaustestin ostoa, mut ei, sieltä ne menkat sitte alkoki ja pettymys tuli. :/

Muilla samantapasia kokemuksia?

Moikka!
Meillä sama, aina saanu pettyä. Menkat jääny ja testi tehty ja negaa näyttänyt. Kaskummaa, menkat alkokin sitten vihdoin ja viimein.

Nyt on 13 päivää kulunut ovusta ja menkkojen pitäisi mun kierrolla alkaa viikon päästä.
Toivotaan ettei menkat ala ja johtuis raskaudesta. :)

Alamahaa vihloo välillä ja rintoihin. Olen myös huomannut, että mielialat vaihtelee todella paljon ja olen kauheen herkillä. Pikkujututkin itkettää. Johtuiskohan raskaudesta? En tiedä, voi olla, että kuvittelen vaan.

Nyt vaan odotetaan ja toivotaan.

Moi! Oi, teillä alkaa olla taas jännät paikat edessä - toivottavasti nyt olis tärpänny ! :)
Kauan ootte jo yrittäny?

Mulla taas pitäis parin päivän päästä laskureiden mukaan olla ovulaatio, toivottavasti nyt viimein tärppäis. Välillä tuntuu ettei enään muuta ajattelekkaan ku vauva juttuja, joka paikassa tulee joko pieniä vauvoja taikka sitte vauvanvaatteita ym vastaan :D Ei nyt auta ku kärsiä ja odotella niin jospa se onni suosis meitäkin vielä joskus :)

Heh, toivotaan, toivotaan. :)

Puolisen vuotta ollu ehkäsy pois, mutta mies lähti tammikuussa asevelvollisuuttan suorittamaan alta pois ja pääsi heinäkuussa kotio. Tärppipäivät osu aina silloin, kun mies oli intissä, tai jos sattu viikonlopulle niin sitten oli kiinni sen viikonlopun.
Jos se tästä helpottais "yrittämistä", kun hänkin on kotona. Vaikkakin lähinnä mennään asenteella on tulee jos on tullakseen. Vaikeahaan se on silti olla tuijottelematta milloin on ovu päivät. ;)

Täällä pidetään peukkuja teille! Ja toivotaan parasta! Kerro ihmeessä, kun tiedät miten kävi. ;) Minä kerron myös. :)

Ai joo, meillä kans nyt se "ongelma" tässä yrittämisessä että mies on neljä päivää viikosta toisella paikkakunnalla töissä - onneksi kuitenki vaan väliaikasesti, mut hidastaa raskaaksi tulemista silti.

Samalla periaatteella sitä ollaan täälläki, mut ei tosiaan malta olla laskureita kattomatta. Mutta täähän kuvastaa vaan sitä että sitte ku se pikkunen tulee niin sitä on tosissaan ootettu ja toivottu :)

Juu, kerron! :)

meillä esikoinen oli ns vahinkolapsi joka sai alkunsa ehkäsystä huolimatta. jotenki aateltiin miehen kanssa että tottahan se tämä toinenkin lapsi sitten saa alkuunsa erittäin helposti, kun viimeksi oli ehkäsytki ja kaikki.. no pettymys on kyllä ollu suuri joka kk kun kuukautiset sitten ovatki alkaneet. meillä menossa yk5. tokihan sekään ei oo paljoa, verrattuna niihin jotka vuosi tolkulla yrittää, mutta silti. toisaalta tämä aika on niin ihanaa, kun saa haaveilla ja pongailla oviksia sun muita, mutta kyllä jo riittäisi :)
no nyt on taas ovis pongattu ja hyödynnetty et josko se siittä. niin teillä kuin meilläkin :)
muokkaampa sen verran että yk4 sittenki menossa :)

moi kattili, kiva kun liityit keskusteluun! samassa veneessä siis kuulostetaan kaikki olevan ;) meillä nyt menossa yk3 ja nyt olis kp 15/26 ja meillä siis esikoinen haaveissa :)

ei tämä lapsen saaminen tosiaan olekkaan niin helppoa ku luulis, mutta toivotaan että tämäki "kituminen" vielä palkitaan :D :)

Me pidetään peukkuja täällä! Toivotaan parasta.

Tuskaa odotella lauantaita, alkaako ne menkat vai ei. Olenko raskaana vai ei. Tuntuu, että mielikin rupee jo tekemään kepposia.

Jos nyt tärppäis niin ai että, oltais yhtä  hymyä sen jälkeen.

Pojalle olisi nimikin jo tiedossa. :D

Täällä pidetään myös peukkuja, sun ei sentään tarvi oottaa ku lauantaihin mut mun pitää oottaa vielä kaks viikkoa ennenku saa tietää :D Juu sitä niin toivoo et vihdoin ois tärpänny niin tosiaan mieli alkaa tehdä kepposia, kokemusta on!

Meillä taas on tytön nimi valmiina, pojallekki on jo mietitty alustavasti mut ei oo mitään vielä päätetty :)

Oon miettiny että sitte ku vihdoin tulee se plussa niin miten sitä malttaa olla hiljaa ku on niin onnessaan pienestä tulokkasta, vaikka eipä me olla kyllä kauheasti huudeltu että yritetään :) Miten teillä muuten, ootteko avoimesti kertonu yrityksestä?

Minä olen kertonut yrityksestä vain yhdelle ystävälle. Siskoni taas kysyi asiaa minulta suoraan, joten hän tietää myös. Muille emme ole halunneet kertoa, ettei tule niitä turhauttavia "Joko???" --kyselyjä sitten jos ei heti tärppääkään.

joo lähinnä sen takia mekään ei olla kerrottu, ainoastaan yhden ystävän (jolla on pieni vauva) kans ollaan puhuttu ja se on kyllä sanonukki että minusta huomaa ettei minua haittais jos lapsi tulis, en siis hänellekkään ole suoraan sanonu et yritetään. sitä kuitenki ite niin paljon oottaa et tulis se plussa niin ei todellakaan pettymysten jälkeen jaksais enään kuunnella kyselyjä. ja toisaalta, sehän on jokaisen parin oma juttu :)

Täälläkään ei ole onnistunut. Itse lopetin pillerit  huhtikuussa ja kesäkuussa oli viimoiset kuukautiset, sen jälkeen niitä ei olekkaan näkynyt. Raskaana en ole se on testattu.
Mullekki ilmeni erilaisia oireita pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta ei ne ollut raskaudesta. Lääkäriin otin yhteyden ollessani huolissani, lääkärisetä tokaisi että pillereiden lopetuksen jälkeen kuukautiset voivat viipyillä ja sekoilla joten turhaa huolehtia ettei kuukautisia ole näkynyt, mutta jos ei 6kk sisään näy sitten pitää mennä tutkittavaksi. Jos jotain ilmenee aloitetaan hormoonihoidot jotta saadaan kierto kuntoon ja sitä rataa.

No tässä nyt sitten koitetaan mennä sillä ajatuksella, että lapsi tulee kun tulee. Voi mennä kuukausi tai vuosia kun sitten vihdoin viimen olen raskaana, mutta toivottavasti vielä joku päivä. Kunhan ei vaan liian vanhana.

Ihmeellisiä oireita on vieläkin, mutta kun testi näyttää negaa johtunevat oireet jostain aivan muusta. Ennen pillereita kierto oli sekava ja saattoi kestää kaksikin kk ennen kuin seuraavat menkat tulivat, samalla kaavalla vieläkin viien vuoden pillereiden käytön jälkeen mennään.

Noniin, tullaanpas taas kirjoittelemaan tänne...
Elikkä tänään olisi menkkojen pitänyt alkaa, mutta eipä ole näkynyt! Eikä ole mahassakaan ollut sellaisia tuntemuksia, että vuoto alkaisi. Tarvii nyt pari päivää vielä malttaa odottaa ennenkuin teen testin.

Ja ennenkuin ketään ehtii sanomaan, niin mulla on aina niin, että alkaa yöllä / aamulla menkat.Eli olisi nyt viime yönä tai aamuna pitänyt alkaa.
Saas nähdä miten käy, maanantaina aikasintaan teen testin jos menkkoja ei kuulu eikä näy. Mulla, kun on ollut nyt ihan säännölliset.

Jännittää.... ;)

kuulostaa siis siltä etten ole ainoa jolle erinäisiä oireita on ilmennyt pillereiden lopetuksen jälkeen!

moonflower: onnea testin tekoon, toivottavasti sieltä nyt plussa tulee ! :)

mulla kans jännittää, ihan tuntuu siltä että nyt ois tärpänny (en tosin tiiä miksi tuntuu, ei vielä ainakaan oo sen kummempia oireita ilmenny). mutta tän laskurin mukaan ens sunnuntaina pitäs testi näyttää positiivista jos tässä raskaana ollaan. ajattelin kuitenki odotella siihen asti ku menkkojen pitäs alkaa, jos sitä nyt siihen asti malttaa oottaa...

mulla kans ollu säännölliset, mut viimisimmät menkat oli jotenki kummalliset, tiistaina olis pitäny alkaa mut alkoki vasta keskiviikko iltana, ja taispa muuten jo perjantaina loppua, että lyhyemmät oli ku normaalisti...

uuhan het sitte moonflower kertoon ku testin teet. tsemppiä :)!

meillä ei ollu tarkotus kertoa kuin parille parhaalle ystävälle. mutta jotenkin siitä nyt tieää jo anopista alkaen aika moni. toisaalta ei haittaa, mutta toisaalta vähän inhottaa kommentit, jokojoko. kaks piippunen juttu..
 viime raskaudessa oli kovat kiinnitysvuodot, nyt kun niitä ei näy, jotenki tiedän ettei tässäkään kuussa raskaus taida alkaa :( pessimisti ei koskaan pety? on se niin hassua kun ekat yk.t kuvittelin et nyt on oireita nyt on tärpänny niin nyt on moiset asenteet. on se naisen mieli melkonen :) puhun ihan niinkuin olisin älyttömän monta kuukautta tässä yrrittäny, neljäs tosiaan "vasta" menossa.. oottavan aika on vaan niin pirun pitkä kun jotain toivoo niin paljon.
no lääkärissä on kuitenki käyty toteamassa että paikat ovat kunnossa ja sain keltarauhaskuurin (terolutin ) tasaamaan kierron. ehkä se nyt sit vois tärpätäkki...
tsemppiä meille kaikille! <3

Joo tuun kyllä kertomaan heti, kun olen testin saanut tehtyä.
Tässä juuri pohdiskelen, että miten kauan vielä oottelen, että alkaako ne menkat vai ei. Toisaalta tekis mieli viikko vielä odotella, mutta mun kärsävällisyydelläni tuskin maltan. Ehkäpä jos keskiviikkona kävis testin ostamassa tai tiistai iltana ja tekee keskiviikko aamuna.. Ääh, en tiedä. Vaikkain se testi varmaan jo näyttäis ehkä oikean tuloksen...

Mulla alkoi viime menkat päripäivää aikasemmin mitä piti, mutta oli muuten normaalit. Nyt ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia, että alkaisi.
Toisaalta on olo sellanen varma, että nyt on tärpännyt. Ja keksin mielessäni oireita raskaudesta. :D

Me ei olla puhuttu kenellekään mitään, varsinkin ku mennään vielä tyylillä, että tulee jos tullakseen.
Vaikkakin silti mun on pakko aina kattoa millon on ovu jne. :D

Jos nyt olisi tärpännyt niin odotan varmaan ekaan ultraan asti ennenkuin edes vanhemmilleni sanon asiasta mitään, toisaalta pelottaa niiden reaktiokin jos mahdollisesti olisi nyt tärpännyt.

Onnea nyt teille muillekin sen plussauksen suhteen!

Moi,
voisin liittyä minäkin tähän pillerien-lopetus-oireelaisten ja haaveilijoitten ryhmään. :O Olin kanssa jo melko varma, että pikkuinen olisi ollut tulossa jo viime kuussa. Itselle on kyllä niin huikea juttu, että nyt olisi raskaaksi tuleminen periaatteessa mahdollista milloin vaan. Ehkä se aiheuttaa niitä kuviteltuja oireita. Viimesellä viikolla ennen menkkoja tunsin jopa lievää kuvottavaa oloa, joka helpottui kun söi jotain.

Jotkut oireet on selkeesti pillereistä johtuvia. Esim alapää on ollut välillä kipeä jatkuvasti ja sellainen alavatsan paine päällä. Ja vessahätä tuntuu olevan useammin. Näitä on ollut siis myös alkukierrosta nyt toisella kierrolla. Ja mahdollisesti myöskin päänsärky ja väsynyt olo vois pillereistä johtua.

Onneks menkat kuitenkin tuli ajoissa jos niiden piti kerran tulla, ja pääsin yk2:lle. Nyt kp18, ja jännittelen täällä sitten varmaan seuraavat pari viikkoa. Saa nähdä. Enää en kyllä ihan lieviä oireita usko...toivottavasti... Tänään on ollut rinnat hieman arat, mietin oisko tää nyt niitä ovulaatio-oireita. Vai oliko ovis sittenkin jo viime viikolla, kuten hetkisen olin silloin tuntevinani mahassa...

Oon miettinyt aika paljon, että miten kerron sitten ystäville uutiset, jos niitä tulee. Vielä ei ole kerrottu kenellekään, tosin pari hyvää ystävää saattaa aavistella jotain...

Tää ilta on mennyt tässä foorumilla hengatessa, väsyttää kovasti ja muutakaan ei oikein jaksa tehdä...tulipahan kirjoiteltua sitten tähänkin ketjuun. Jännitän täällä moonflower sinunkin puolesta... Tsemppiä muillekin (plussien) odotukseen!

kattili - tiedän tunteen (niinkuin varmasti muutkin), tuntuu että kuukaudet ja kuluu niin hitaasti kun vaan odottaa ja odottaa toivottua tulosta. toivottavasti siellä kuurin "johdosta" kierto tasaantuu ja tärppi käy!! :)

moonflower -
miten kävi, tuliko testiin toivotut kaksi viivaa? :)

elenna - täällä on kans mietitty miten kerrotaan ja kenelle ensimmäisten joukossa. uskoisin kuitenki että meidän vanhemmat ym läheiset saavat kuulla asiasta vasta ensimmäisen ultran jälkeen, jos vaan jaksaa olla asiasta hiljaa siihen asti. =)

täällä pitäis menkat alkaa ens viikolla. saapa nähä miten käy, toiveet on taas tietysti suuret ettei alkaiskaan! hätäisenä kävin apteekista ostamassa testi varmuuden vuoksi, jos nyt menkat alkaaki niin toivotaan et sille testille tule myöhemmin käyttöä. ;) olo on kyllä ollu taas muutaman päivän ku ilmapallolla (=turvotusta) ja alavatsalla tuntunu menkkamaista kipua, mutta eipä nuiden varaan varmasti uskalla laskea..

samaten täälläkin, useampi ilta menny foorumilla juttuja lueskellessa ja sillon tällön tullu selailtua vaunuja ym tarvikkeita. tämä ei tietenkään yhtään tätä kuumetta helpota, mutta ei niitä malta olla kattelemattakaan :)

Jeps täällä kans yks haaveilija, mulla oli ehkäsykapseli sen poistatin 11.1.2013. Ja kuukautiset alkoivat normaalin kierron mukaan ihan normaalisti 14.1.2013. :) nyt on nännejä särkeny pari päivää tosi kovin.! ja tänään nippaili vatsaakin. mutta raskautuminen olis tosi epätodennäköistä. ellen oo tullu raskaaks jo ehkäsyn aikana, mutta enpä jaksa uskoa :D  seuraava ovulaatio päivä olis kaiken järjen mukaan. 28.1.2013 :)

Takaisin