Ajattelitko ottaa äitiyspakkauksen?

Esikoinen tulossa, niin kyllä otetaan. Ja mun silmään väritkin on kivoja, vaikka se harmittaakin, että tuotteita on vähemmän.
Viime vuoden pakkauksessa olis ollut ne ihanat pandahousut ja hyljekuosinen makuupussi, mutta ehkä ainakin makuupussin löytäisi jostain käytettynä vaikka mummolakäyttöön.
 
Tämä on meidän kolmas lapsi. Ekassa otettiin pakkaus 2020 ja seuraava tuli heti 2021 niin ei sitten otettu. Me ei varmaan oteta nytkään kun kaikki on vielä tallella ja edelliset lapset on poika ja tyttö, joten kummallekin löytyisi vaatteita jo entuudestaan.
 
Tottahan toki pakkaus, jos sinne asti päästään. Äitiyspakkauksen kautta saa liittyä todella hienoon ja vaalimisen arvoiseen suomalaiseen perinteeseen. Vois jopa hihkaista, että upeaa, yhteiskunta, jotain on aikanaan päätetty ihan oikein!
 
Ekasta otettiin laatikko, toisesta raha. Kuitenkin, metsästin toisen lapsen sen vuoden laatikon jälkikäteen - keräillään vauva-ajan muistot ym niihin 🥰 ja ne kaikki päikystä tulleet koristeet…

Tästä kolmannesta otetaan todennäköisesti laatikko.
 
Hei täällä kans toinen ulkosuomalainen!
Ensimmäinen lapsi tulossa ja mua harmittaa ihan kauheasti etten saa äitiyspakkausta :crying-face:. Oon katsellut Tori.fi:stä että ihmiset myy niitä uusina 250€, mikä on aika rahastusta, joten en ole ostamassa omaani vaikka sitä toki harkitsin.
Jotenkin tuo äitiyspakkaus on niin perisuomalainen juttu. Tuntuu että se kuuluu kaikille ja kuuluu raskauteen ja nyt sitten minä en olekaan siihen oikeutettu, niin se toki harmittaa.
 
Ei varmaan oikeasti kannattaisi, sillä mitä olen selaillut ja tutkinut hintoja niin halvemmalla saisi käytettynä huomattavasti enemmän, mutta aiotaan silti ottaa äitiyspakkaus. Ihan vaan sellaisena kokemuksena ja virstanpylväänä, vaikka loogisesti se ei nyt fiksuin vaihtoehto ole, vaikkei ennestään tavaraa ole.
 
Mä en ole kauheasti edes ajatellut tai vertaillut mihinkään sen syvällisemmin. Olen ajatellut vaan, että otan. Meillä ei ole vielä mitään hankittuna ja uskoisin, että kamppeita ilmaantuu muutenkin 😄
 
Meillä jo kuudes vauva, mutta päätin silti ottaa pakkauksen. Oon kerännyt säästöön jokaiselle sen makuupussin 🤭. Ja on se vaan jotenkin tietynlainen tunne kun sen pakkauksen saa ja pääsee hypistelemään niitä vaatteita ja tavaroita.
 
Meillä jo kuudes vauva, mutta päätin silti ottaa pakkauksen. Oon kerännyt säästöön jokaiselle sen makuupussin 🤭. Ja on se vaan jotenkin tietynlainen tunne kun sen pakkauksen saa ja pääsee hypistelemään niitä vaatteita ja tavaroita.
Miten sinun mielestäsi ne pakkaukset on muuttuneet? Saisiko niillä sen sijaan annettavalla €määrällä kaupasta vastaavat ostetuksi? Ja otitko sen miten ajoissa vai aivan loppuvaiheessa?
 
Miten sinun mielestäsi ne pakkaukset on muuttuneet? Saisiko niillä sen sijaan annettavalla €määrällä kaupasta vastaavat ostetuksi? Ja otitko sen miten ajoissa vai aivan loppuvaiheessa?
Tavaraa oli ainakin vähemmän mitä aiemmin on ollut. Kahden lapsen kohdalla oon ottanut rahana ja haalinut makuupussin sitten erikseen. Mutta en usko että ihan kaikkea saisi kerättyä uutena samalla €määrällä. Toki jos tekisi hyviä löytöjä kirppareilta niin varmasti voisi saada samanverran ja enemmänkin vaatteita yms kasaan. Ite oon surkea kirppishaukka enkä oikeen osaa bongata mitään hyviä löytöjä ikinä.
Ekan ja tokan kohdalla otin heti hyvissä ajoin. Sit tässä välissä otin sen rahana kun olin varmistanut että saan sen makuupussin hommattua. Nyt vimpassa en kiirehtinyt mitenkään vaan sitten ku kaiken hulinan keskellä muistin, niin laitoin hakemuksen 😀
 
Tavaraa oli ainakin vähemmän mitä aiemmin on ollut. Kahden lapsen kohdalla oon ottanut rahana ja haalinut makuupussin sitten erikseen. Mutta en usko että ihan kaikkea saisi kerättyä uutena samalla €määrällä. Toki jos tekisi hyviä löytöjä kirppareilta niin varmasti voisi saada samanverran ja enemmänkin vaatteita yms kasaan. Ite oon surkea kirppishaukka enkä oikeen osaa bongata mitään hyviä löytöjä ikinä.
Ekan ja tokan kohdalla otin heti hyvissä ajoin. Sit tässä välissä otin sen rahana kun olin varmistanut että saan sen makuupussin hommattua. Nyt vimpassa en kiirehtinyt mitenkään vaan sitten ku kaiken hulinan keskellä muistin, niin laitoin hakemuksen 😀
Siis kolmen lapsen kohdalla otin rahana... 😀
 
Takaisin
Top