Ajankäyttövinkkejä kotilevossa oleville

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuppu<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nuppu<3

Satasella mukana keskusteluissa
Olen jäänyt jo kotiin maha-asukin hyvinvoinnin vuoksi, sillä työni on raskasta. Tässä on vielä monta kuukautta, päivää, tuntia.... joten jos tulee mieleen vinkkejä kuinka ajan saisi kulumaan kotona niin tähän voisi kirjoittaa. Luulenpa etten ole ainut joka luuhaa kotona potkuja tunnustellen :)

Minun vinkit:
-siivoa
-kokkaa ja leivo enemmän
-lue, vauvalehdissä on paljon hyvää tietoa, joskus kannattaa lukea muutakin että saa muuta ajateltavaa :D
-pyöräile, lenkkeile, oman voinnin mukaan, joskus itsekin makaan vain sohvalla, sängyllä..
-piirrä, olen alkanut piirtää vauvalle eläinkuvia, jotka voin kehystää myöhemmin. En ole mikään Picasso ja vauvani tuskin kauhean kova taidekriitikko :D Lapsekkaat selkeät hahmot ja värit ovat kaikille helppoja!

Onko muilla lisää askarteluideoita?( En oikein innostu neulomisesta. Onneksi suvussa on niitä, joilla langat pysyy käsissä).

Usealle odottajalle tulee pesänrakennusvietti, joten siivoilu, järkkäily ja varmaan myös shoppailut tulee kaikille mieleen. Mutta entäs jos joutuu olemaan ihan sängyn pohjalla tai kaikki on jo ostettu/rahaa ei ole enempiä.

Kaikille tsemppiä odotukseen! Olen potenut huonoa omaatuntoa kun olen jäänyt pois töistä ja töissä minulla oli huono omatunto kun pelkäsin vauvan hyvinvoinnin takia. Olen kuitenkin järkeillyt niin että kotona on hyvä, ja jos minulla riittää puuhaa, stressaan vähemmän ja vauvakin voi paremmin.

Ja niin, nautitaan vielä tästä ajasta, kuten kaikki kaverinikin ovat huomauttaneet, ennen kiireitä. Ja monillahan odottajista on jo kotona muksuja, joten aika varmasti kuluu itsestään :)

Nuku :). Sitä minä tekisin jos voisin.

Ja vähän myöhemmin syksyllä tee ruokaa valmiiksi pakkaseen, niin pääset helpommalla kun vauva on syntynyt.

Kirjastosta löytyy luettavaa joka lähtöön :) Kirppareilta löytyny eri sarjojen tuotantokausia, että jos ihan vuodelepoa määrätty, niin sarjoja katellessa saa ajan ees jotenki kulumaan. Ja tuo ruuan valmistaminen pakastimeen on kyl hyvä vinkki! Pakkaa vielä valmiiks annoskokoon rasiaan ni on nopea sulattaa syötäväks jos ei ehdi ruokaa laittamaan.

En ole koskaan suosinut pakastamista kun mulla on ollut kuva että ruoan ravintoarvot vähenee samalla. Nytpä kuitenkin otin asiasta selvää, niin marttojen sivuilla lukikin että hyvin säilyy vitamiinit ja muut.

Kumma juttu. Missäköhän mulle on opetettu että pakastaessa ruoka menee jotenkin vähän pilalle.

Toisaalta ehkä mielikuva onkin tullut valmispakasteista eikä itse pakastetusta ruoasta.

Kai se kuumennus tuhoaa eniten vitamiineja, että jos liittys jotenkin siihen? Eli kun ekana valmistat ruuan ja siitä häviää vitamiineja ja sitten kun vielä uudelleen kuumennaat, niin häviää taas vitamiineja. Mikron kätöstähän ollaan montaa mieltä, että se tuhoais ravinteita, mut tiedäppä siitä sitten.

Onneksi ei tarvi (kop kop) vuodelevossa olla. Sairaslomalla kylläkin, mistä myös mulla on huono omatunto. Meinaa aika käydä vähän pitkäksi. Ollaan just muutettu niin sisustamiseen ja tavaroiden laittoon menee onneksi aikaa. Oon myös maalannut meidän puutarhakalusteet ja tehny vähän pihahommia. En kumminkaan koko päivää jaksa touhuta. Nytkin oon maalannut yhen tuolin kerrallaan ja sen jälkeen saakin mennä lepäämään hetkeksi. Tykkään kattoa suomalaisia sarjoja ja elokuvia, mutta niitä jo paljon katsoneena nekin käy vähiin.

Vilijonkk4 23+1

Onneksi on nyt näitä aurinkoisia päiviä, (pl ne jotka joutuvat olemaan sänkypotilaina), voi olala ulkona ja nauttia kesästä eikä maksa mitään :)

Netflixin parissa vierähtää helposti monta tuntia. Sieltä vaan frendit putkeet tai uusi sarja kehiin :)

Itellä olis montakin projektia, mitä tekis mieli puuhailla gradua mieluummin. Yks on valokuva-albumin väsäys opiskeluajoista ja toinen pitäisi tehdä vielä mun ja miehen historiasta. Kuvat on teetettynä ja aina välillä annan itselleni luvan väkertää ja koristella albumin sivuja ja liimailla kuvia. SITÄ ei varmasti tule enää vauvan tultua tehtyä! Ainakaan muista kuin vauvan kuvista... :grin

Jos askartelusta tykkää, mä hurahdin joku vuosi sitten 3D-kuvien leikkailuun ja niitä on valmiiksi tehtynä pussillinen. Vielä vaan pitäis muistaa niitä käyttää korttiaskarteluihin tms. http://paperanthology.com/wp-content/uploads/2012/03/3D-spring-flower-cards.jpg

Koko kesän olen väritellyt tuota aikuisten värityskirjaa aina ajoittain, siihen saa kanssa uppoamaan tooodella hyvin aikaa :wink

Ja käsityöt on myös huippuja, mutta niistä ei tainnut ainakaan Nuppu olla innostunut. Mulla alkoi uutena projektina eilen happypotamuksen väsääminen virkkaamalla. Ihanaa puuhaa! http://ainaonaikaa.blogspot.fi/2014/01/happypotamus-isosiskon-versiona.html

Jos ei muu kiinnosta, niin voi järjestellä meikit tai korut tai kirjahyllyn tms. Kynsien tarkka lakkaus kirjan lukemisen ohessa on myös hyväksi koettu keino tappaa aikaa....

Kaikesta vois siis päätellä, että oon keksinyt hyviä tapoja viivyttää mun lopputyötä. Näinhän se on kesä mennyt ja gradu junnannu melkein paikoillaan... huoh...

Kiitos Air4m, hyviä vinkkejä. Ihana tuo hippo! Vaikka sanoinkin, että käsityöt ei ole mun juttu, niin pinterestiä selaillessa ihastuin yhteen vauvan vilttiin, ja eilen lähdinkin eurokankaaseen hakemaan lankaa ja puikkoja.
Viltin kutomisprojekti on nyt aloitettu ja tässä vierähtääkin tovi nelosen puikoilla.
Innostuin ihan hulluna tähän ja nyt olen vuorotellen kutonut ja vuorotellen selaillut pinterestistä lisäideoita, seuraavaksi sitten pipo, neuletakki jne.
Viimeksi kudoin 15 vuotta sitten. Aloitin eilen katsomalla youtubesta että mites tää nyt menikään, silmukoiden luonnista lähtien.

Vitsit kun ois vielä ylimäärästä rahaa ostaa ompelukone, oli niin ihania kankaitakin...heh.

VInkki: vanhan kunnon palapelin väsääminen. Se on musta ihanaa puuhaa. Esimerkiksi joku tuhatpalainen tms. Jos sen saa jonkun alustan päälle, se on helppo työntää vaikka sängyn alle pois tieltä ja jatkaa taas, kun huvittaa. Yllättävän koukuttavaa ja jopa meditatiivista.

Ja leikkasin myös juuri itselleni otsatukan. Tuli tosi hyvä, katoin youtubesta pari videota "how to cut your own bangs" ja oikeesti onnistui, kun yleensä aina joutunut nolona menemään kampaajalle korjailemaan omia leikkauksia. :D

Palapeli on hyvä idea, kiitos!

Otsatukan leikkuuta mietin viimeksi eilen :D Yleensä syksyllä leikkaan otsiksen ja kesäksi kasvatan pois hiostamasta XD

itse olen kotona, koska työtön, ja nyt vielä asunnoton, koska avoliitto päättyi. Asun siis isäni luona toistaiseksi. Koko raskausajan viime maanantaihin asti sain stressata mieheni jokapäivästä oluenjuontia, mutta nyt voin vihdoin hengittää ja ottaa rennosti, vaikka joudun asioita hoitelemaan ihan liikaa, elämä alkaa siis alusta :) tässä kuluneen viikon aikana ei oo päivät käyny pitkiksi, päinvastoin, olen nauttinut siitä ettei tarvitse juuri mitään tehdä :D Ja koska asun taas kuopiossa niin paikkakunta on täynnä kavereita ja sukulaisia joiden luo voin mennä :)

Tsemppiä Sallalle :) Vaikka vaikuttaa että tsemppi taitaa löytyä jo ihan ittestään kun saanu stressiä vähemmäksi :) Saat keskittyä tekemään uutta alkua itselles ja samalla tulokkaallekin :)

kiitos saini! joo kyllä tässä on jääny stressaamiset vähemmälle, kun ex-avopuoliso tosiaan tuolla n.400km päässä on.. Saan kerranki keskittyy nauttiin tästä loppuraskaudesta ja myös omaan hyvinvointiin! :) kyllä kuhan uuen asunnon saan niin pikkupojallani tulee olemaan hyvä ja rakastava elämä <3 ja hössöttävät sukulaiset :D

Siitä se lähtee :) Ja kannattaa todellakin nauttia raskaudesta. Itteki yritän nauttia raskaudesta ongelmista ja vaivoista huolimatta :)

Takaisin