Aiotteko mennä 3 D ultraan?

salmiakkisisu

Satasella mukana keskusteluissa
Aiotteko mennä 3 D ultraan omakustannehintaan? Milloin tämä ultra olikaan syytä tehdä? Mä olen kahdesta ekasta käynyt. Ekasta lähinnä siksi, kun takana oli pitkät lapsettomuushoidot ja huoli vauvasta oli kova. Tokasta mentiin, koska ekastakin oltiin. Halusimme, että molemmista lapsista on dvd-kuvaa vatsasta. Nyt kai menen myös kolmannesta. Houkuttelee myös sukupuolen selvitys. Molemmista aiemmista olen sen etukäteen tiennyt ja se on tuntunut mukavalta.
 
Me ei käyty 4D-ultrassa ensimmäisen lapsen kanssa, koska hintahan on aika kova. Melkein 180 euroa jää itselle vielä maksettavaa Kelakorvauksenkin jälkeen, ja silloin mieheni oli työttömänä ja itsekin vain tuntityöläisenä, joten ylimääräistä ei ollut.

Toisen kanssa käytiin, koska silloinen työpaikkani kustansi tuon kuvauksen, joten pakkohan se oli käydä testaamassa. Verrattuna ensimmäiseen raskauteen, jota seurattiin Jorvissa ja siellä kerrottiin kohteliaasti sukupuoli, kun se haluttiin tietää, niin toisella kertaa haluttiin myös ehdottomasti selvittää sukupuoli ennen syntymää. Hyvinkäällä ei meille ainakaan ole kerrottu sukupuolta, enkä ole kuullut, että siellä paljon muillekaan kerrottaisiin.

Tälläkin kertaa raskautta seurataan Hyvinkäällä ja haluan tietää vauvan sukupuolen etukäteen. Mulla notkuu kaapit tyttöjen vaatteita ja haluan tietää ajoissa pidänkö ne vai laitanko myyntiin, jotta voin ostaa toisenlaisia vaatteita.

Hinta on tälläkin kertaa kova, koska en ole töissä vaan opiskelen, mutta jos jotain oikein kovasti haluaa, niin kyllä sitä rahaa saa aina sivuun säästettyä. Mieheni on samaa mieltä ja haluaa tälläkin kertaa käydä Brunon luona Helsingin Femedassa. Viime kerrasta jäi hyvä mieli. Nopeastihan se kaikki käy ja varmasti rahoille löytyisi järkevämpiäkin kohteita... Mutta mutta. Tuntuu että näissä raskausasioissa se järki välillä vähän pettää.
 
Toista odottaessa kyllä nyt kiehtois :) Mut toisaalta kyllä ultran kokeminen ihan normaalina on hienoa ja saa sen valokuvan :)
 
Mävarasin jo 4D-ultra-ajan, joka siis tuli elokuun ihan lopulle ja silloin ois raskausviikkoja 24. Menen samaan paikkaan ja itseasiassa samalle ultraajallekin, kuin edellisissäkin raskauksissa. Jännää, elokuun lopussa tiedetään kumpi mahassa köllii (jos nyt vaan kaikki menis hyvin). Poikahan mä veikkaan:)
 
Höh, multa ei ees kysytty kun lykättiin vaan 4D kuva käteen eikä mittään maksanu :O Kannattaa asua näköjään täällä vähän ylempänä :)
 
Meillä 4D ultra lähestyy hitaasti mutta varmasti. Ollaan menossa Felicitakseen heinäkuun lopussa rv 21+0. Lähinnä varasin ajan kunnon lääkärin seurantaa varten, kaikka kunnallinen ultrakin on tulossa. Hyvä Mansikkamaa tietää, että Hyvinkäällä eivät ehkä kerro sukupuolta, en ala sitten jankkaamaan. Neuvola on ollut viimeksi kesäkuun alussa, eli tulee yli 2kk tauko. Nyt kun kerran on jotenkin varaa maksaa tuosta yksityiskäynnistä, niin haluan sen ehdottomasti. Luulen että se on tyttö, vaikka ehkä molemmat vähän poikaa toivotaan ;)
 
Takaisin
Top