Ainokaisen odottajia?

Alise

Puuhakas puhuja
Joulumammat 2016
Onko täällä muita, jotka ovat ajatelleet, että esikoinen saisi jäädä myös viimeiseksi? Meillä on ainakin tällä hetkellä sellainen suunnitelma. Minä olen aina ollut sitä mieltä, että lapsella pitäisi olla sisarus, mutta kun mies on puhunut vain yhdestä lapsesta, se on oikeastaan alkanut kuulostaa hyvältä idealta. Ei tätä ole vielä satavarmaksi päätetty, mies juuri jokin päivä höpötteli jotain toisesta lapsesta, että jos käy vahinko tai jotain. Minua tavallaan lohduttaa, että jos loppuraskaus, synnytys tai vauva-aika tuntuu ihan hirveältä, sitä ei tarvitse käydä uudestaan läpi.
 
Meillä myös mies sitä mieltä että saisi jäädä ainoaksi mutta itse haluan ehdottomasti kaksi. Eli jos vaan onnistuu niin mies on kuulemma valmis tekemään kompromissin tuon asian suhteen. Mut ei sitä vielä tiedä :).
 
Olen aina (ennen raskautta) ollut sitä mieltä, että haluan kaksi lasta. Nyt kun olen alkanut miettimään asiaa lisää ja näen kun kaverit saa toisen lapsen ja kuinka väsyneitä ne on, mutta samalla sanovat että toinen menee jo omalla painollaan, ei ole ihan niiiin stressaavaa kuin ekan kanssa.. tiedä sitte miten tässä käy, synnytetään tämä ensimmäinen ensiksi ! :)
 
Itse olen kasvanut isossa perheessä ja pidän hyvänä, että lapsella on sisaruksia. Kun kuitenkin tosiaan katsonut kavereita joilla on kaksi pientä niin, itselle on lähinnä vahvistunut ajatus siitä, että haluaa ikäeroksi vähintään sen kolme vuotta. Ei nyt tosin ole mikään katatsrofi, jos ei sitä toista sitten tulekaan.
 
Mulla on lapsia ennestään mutta mun iän ja perussairauksien vuoksi näyttää vahvasti siltä että tämä jää miehen ainokaiseksi.

Onhan se kieltämättä erilaista kahden pienen kanssa kuin nyt kun ei ole toista pientä jaloissa pyörimässä
 
Tuota ainokaisideologiaa olen miettinyt ja tässä ikäryhmässä tuleva on ainokainen (miehen kakskymppiset ja minun kymmenvuotiaat) ja paniikin omaisia ajatuksia olen käynyt läpi, että minä tulen olemaan tämän nyytin viihdyttäjä siihen saakka kun hän täyttää 18. Ehkä hän kuitenkin saa pikkusisaruksen, miten helpolla pääsin lopuksi kun aikaisemmat lapseni ovat vuoden ikäerolla ja minä olen heille vain kokki, kuski ja siivooja :D minusta vain ei ole juttu- ja leikkiseuraksi.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top