aina nälkä! mutten tahdo kiloja.neuvoja kiitos!

hallansuru

Satasella mukana keskusteluissa
koko ajan ruokahimoja vaik vasta 6+5 viikot! :/ kauheet ruokahimot.

kertokaa kuinka kasvissyöjä voisi syödä niin että ei tuu liikakiloja raskausaikana(toki tulee kiloja raskaana)mutta ettei tulis syömisen takia liikakiloja :/

miten vois korjata ruokavalioo kun on koko ajan himo mussuttaa jotain....
sopiva ruokavalio jokaiselle päivälle pitäs kai suunnitella mut sit ku iskee se himo johonkin ruokiin miten niistä pääsen....haluun napostella ja herkutella...aargh.

ja mitä vois ottaa kahvin tilalle kun kahvi etoo minuu :(

suosittelen syömään ihan normaalisti päivän aikana eli normit aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala ja noiden välissä pieniä välipaloja, kuten esim. hedelmiä ja leipää. olen itsekin kasvissyöjä ja välipaloina söin nimenomaan jotain hyvin nälkää pitäviä, esim. banaaneja sekä vauvojen hedelmäsoseita. kävin itse töissä syömässä työpaikkaruokalassa lounaalla ja kotona tein itse ruokaa (samalla pystyy kontrolloimaan ne kielletyt ruoka-aineet). jos käytät maitotuotteita, myös viilit ja jugurtit on hyviä välipaloja ja käy myös iltapalana. mulla ei ollut yösyöpöttelyä ollenkaan.

mulle tuli raskauskiloja 20kg, joista synnytyksen yhteydessä lähti n. 14kg (turvotusta?), joten ylimääräistä ei juuri tullut. imetys on vienyt jäljelle jääneistä kiloista 3-4kg ja loput jää odottelee et pääsen treenaamaan.

mä join teetä mm. töissä, mutta pystyin kyl juomaan kahviakin. vähensin vaan jo ennen raskautta kahvin juontia, koska mulla se vaikutti yöuniin. teekin piristää, etenkin jos siinä on kofeiinia. muistaakseni vihreää teetä ja yrttiteetä ei kuitenkaan suositella raskaanaoleville, joten ihan normit mustat teet on hyviä.

mä selvisin aika helpolla, koska mun ruokahimot liittyi lähinnä hedelmiin ja mansikoihin sekä viileihin, ja niitähän pystyy syömään melko hyvin. myös pähkinät käy, mut niitäkään ei kannata paljon syödä.

kiitti vinkeistä :) juu nyt oon himoinnu hedelmiä :D on vaan nälkää vaik syön sen 5 kertaa päiväs.tulee naposteltuu sit....koitan sillo ottaa marjaa ja hedelmää :)

viimeraskaus toi 20 kiloo ja synnytykses läks vain se 10 :/ 10 kiloo piti LAIHDUTTAA pois :O olin herkutellut liikaa makeaa kun olin vaan tosi masentunut tuolloin.

nyt koitan pitää kilot kurissa vaik raskaana oon mut laihduta en tietenkä :D

Porkkana on hyvä nälkään! Siinä on kuitua, pitää nälkää poissa, ei lihota... Tosin niitä ei voi suuria määriä mussuttaa...
Pähkinät olisivat terveellisiä ja niiden rasva myös. Niitäkin voisi olla saatavilla.

Juotko maitoa?
Minulla oli viime raskauden lopussa öisin tapana herätä karmivaan nälkään. Yösyömäriksi en halunnut, joten otin ison kulauksen rasvatonta maitoa!
Se kai turpoaa mahassa tai jotain, eli vie nälän tunnetta. Rasvaton maito on melkein vettä, ettei lihota. Kalsiumiakin sai jota raskaana ollessa tarvitsee joka tapauksessa enemmän!

Takaisin