Aikaistettu äippäloma ja tekemisen puute... :D

Täällä oltiin ainakin viikko sitten pää alaspäin. Mulle sanottiin et 36 viikolle asti odotellaan et jos kääntyy itse ja sen jälkeen sit olis ultra ja saatetaan yrittää kääntää masun päältä jos tulossa perä edellä.
 
Kerava-opiston kautta on toi mammajooga [:)] Se ei kestä kun 2kk mut on ollu mun viikkojen kohokohta myös sen takia et tapaa muita odottavia äitejä samalla kun saa selän auki [:)]
 
Täällä ollaan kans oltu pää alaspäin jo 4 viikkoa. Potkut tuntuu terävinä vasemman rinnan alla ja kyljessä. Joka kerta neuvolassakin on vahvistettu, et asento on pysyny samana (tänää viimeks). Öisin taitaa toki mennä poikittain pötköttään, mut ku nousen ylös ni siellä se tuntuu olevan pylly pystyssä. [;)]
 
Voi voi, toivottavasti tämäkin kääntyy pian! [8|] En kyllä tiedä, uskaltaisinko synnyttää perätilassa olevan vauvan näin eka kertalaisena... Noh, mutta sen tietää sitten 4 vkon päästä [;)]

Kävin ennen salilla ja jumppaamassa, mutta en ostanut helmikuusta eteenpäin sitä korttia enää kun ajattelin etten saa siitä enää niin paljon irti kun aikaisemmin [:)] Mun pitää nyt yrittää löytää kans joku opisto, jossa ois mammajoogaa... ! [:D]
 
Mulla ollu sairaslomaa tammikuun puolivälin jälkeen viimeviikkoon asti ja ny hiihtolomalla ansaituista kertymistä. Kyl sitä aika kuluu ihan hyvin.. ei moittimista. Äippäloman alkuun 22 päivää eli noin 3 viikkoa [:)].
Ensviikolla pitäis lääkärin kannustamana viel käydä kattoon työelämää, mutta en kyllä paljoa toiveita laita itselleni ja lääkärikin sen tietää. Kevyet kotihommat ja koiran ulkoilutus onnistuu, mut ei kyllä se että alan touhottaa ja heilumaan työmaalla.
Noh.. Odottakoot lääkäri kun kulen bumerangina takaisin hänen eteensä ja sanon et takas sairaslomalle ennen mammalomaa [:D].
 
Meillä oltiin tosi pitkään pylly pystyssä eikä kääntyilty ollenkaan, kunnes sitten 4 viikkoa sitten tyyppi ottikin ja käännähti päälleen ja on siinä asennossa pysynyt [:D] komiasti monottelee oikean rinnan alle, ihan kuin mä ja veljenikin kuulemma [:)] että äitiinsä tulee pieni ihmisenalku [:D]
 
Kävin kattelemassa Helsingin- ja Espoon työväenopiston kursseja, mutta oon aika hyvin myöhässä! [:D] Kaikki joogakurssit yms. on alkanu jo tammikuussa ja ne loppuu nyt huhtikuussa... niisk! [&:] Ehkä sit ens syksynä jos ehtisin johonkin mukaan vauvan kanssa [:)]

Mä toivon että tää pikkunen kääntyis kohta alaspäin :) Onko kellään kokemusta ulkokäännöksestä? Terkkari puhu mulle tänään jo siitä, mut en sit tiedä... jotkut sanoo että se on kovin kivuliasta.
 
Viirukhan: Tervetuloa kuokkimaan [:D] Täälläkin on taas alkanut olemaan paljon noita ennakoivia supistuksia, onneks on vielä kivuttamia niin ei tarvitse alkaa panikoimaan. Onks sun verenpaineet ihan kohillaan jos noin paljon huimaa?

Tänään meneekin päivä erittäin "rattoisasti". Piti olla kontrollikäynti silmäpolille, mutta lääkäri viikon saikulla, niin jouduin päivystyksen jonoon eli joku 4-5 tuntia(ehkä enemmän) saa odottaa puhelin soittoa sieltä että millon ois lähellä pääsy -.- Kyllä vois melkein vähän vituttaakkin
 
Täällä tylsistynyt mamma kanssa..
Olin palkallisessa harjoittelussa tammikuun loppuun saakka, sen jälkeen nyt koulussa taas. Nyt hiihtoloman jälkeen muut lähtee harjoitteluun ja minä suoritan pari kurssia kotona(mitä tuon mun harjottelun aikana jäi suorittamatta, muut kun oli koulussa) ja sit pitäisi saada loppuhommat naputeltua. Että saisi sitten ensi keväänä hakea jo ihan töihin. Motivaatio tota koulua kohtaan on vaan aika nolla. No, täytyy kaivella se jostain, että saa ton hoidettua.
Nyt sitten siis hiihtoloma ja meillä vaan yksi auto. Toivottavasti loppuviikosta jo kaksi taas. Meiltä on ihmisten ilmoille n.10km ja mikään linja-auto ihminen en tosiaankaan ole. Omaakin vikaa siis, että kitisen etten kotoa pääse mihkään. Tän hiihtoloma viikon kun aion pitää ihan kouluvapaan.. [;)] Tehdään ens viikosta lähtien sit noita kouluhommia. En jaksa täällä mitenkään normaalia enemmän siivoilla ja puunata, normi siisteys vaan. Lumitöitä tein eilen, mutta iltapäivällä kärähti taas käpy. Joten aamulla vein miehen töihin, pääsen kirppareille ennenku haen sen töistä. Saisinhan mä tosiaan noin auton vaikka joka päivä, mutta kun nukuttaa yhtä hyvin kun ennenkin(eilenkin heräsin herätyskelloon puoli 11), ei musta ole joka päivä nousemaan puoli 8 ja lähtemään viemään ukkoa. Omaa laiskuutta saa siis syyttää tästä autottomuudesta.. [:D]

Tosiaan, nukkumisesta ois mulle hyvin koko päiväksikin tekemistä, ja saisin jonkun aikaa näin tekemällä ihan hyvin kymmenen jälkeen unta silti illalla. Kyllä se silti alkaa jossain vaiheessa vaikuttamaan niin, että heräilen yöllä enemmän, ja nukun tosi huonosti(näin kävi kun olin tosi vähän töissä aikanaan ja tuli nukuttua niin pitkään kun nukuttu, eli johonkin yhteen... [8|]). Joten olenkin alkanut herättämään itteni JO 10-11.. [:D]

Muuta tekemistä ei sitten tosiaan ole. Kutomista vähän kokeilin, tein sellaset tumput vauvalle, mutta olen siinäkin niin käsi, etten esim sukkia osaa tehdä.. [:D] Pitää ehkä netistä opiskella ja kokeilla..

Iia tosiaan, viikolle 36 asti voi kääntyä. Mä en siksi jaksakaan yhtään stressata vielä koko kääntymistä, enkä ois varmaan hihkunutkaan vielä vaikka olisikin jo kääntynyt, sillähän on vielä monta viikkoa aikaa kääntyä vaikka miten päin! [:D] Vähän ihmettelenkin tota, että nyt oli sulle jo puhuttu tosta kääntämisestä! [:-] Ei nyt luulis niiden näillä viikoin vielä sellasesta puhuvan! Kun ei ole vielä mikään kiire koko asialla.
Meillä viihdytään pääosin poikittain, nyt ehkä parina päivänä on ollut pääalaspäin. Mutta äsken taas tuntu tuupintaa molemmista kyljistä, joten poikittain kai taas, kun ihan ihan alamaha oli taas tyhjä.
Tuosta kääntämisestä ei ole omakohtaista kokemusta, kun tämä eka on, mutta entinen työkaveri(hirmuisen pieni nainen!!) on synnyttänyt molemmat lapsesta alakautta siitä huolimatta, että ovat olleet perätilassa. No, muksut oli kyllä ihan himpun alle kolme kilosia syntyessään, mutta siihen naiseen verrattuna ne vastasi kyllä ihan normi 3-4kg vauvaa "normaalikokoiselle" naiselle.. [:D] Ekaa oli yritetty kääntää. Lääkäri kuulemma ihan ottaa ronskisti vauvasta "kiinni" mahan päältä ja kääntää sitä niin, että ote pysyy nahkassa samoissa kohdissa kiinni kokoajan. En osaa selittää, mutta nahka siinä varmaan vähän paukkuu..
Mutta, älä siis huoli vielä, muksulla on hyvin vielä aikaa! [:)]
 
kuulostaa kauhialta :( Toivotavasti ei hirveen usein tarvitse käydä päivystyksessä. Sen verran vielä kiinnostaa, että millä kuljet päivystykseen? Kannattaa todellakin ajoissa lähteä etenkin nyt raskaana. Voimia sinulle.
 
Lyydia: Voi kun mäkin saisin nukuttua noin pitkään! [:D] Ei oo tuommoisia luksusunia näkynyt sitten plussaamisen jälkeen. Pari kertaa yössä vähintään heräilen ja kahdeksalta viimeistään ylhänä vaikka nukkumaan menen vasta yhdentoista jälkeen. Eilisaamu oli harvinainen kun heräsin vasta varttia vaille yhdeksän [:D] Enkä ollut aamulla edes kuullut miehen herätyskelloa tai muuta valmistautumista (yleensä saan patistella ja herätellä sitä vielä pitkään kellon soimisen jälkeen, nyt oli sit myöhässä töistä [:D]). Tää kostautuikin sit viime yönä. Kahden aikaan sain vasta unta ja varttia vailla kuus olin pirteenä hereillä... Olis kyllä kiva nukkua yks yö ilman heräämisiä tässä ennenkun vauva syntyy [:)]
 
Lyydia~ minä olen neulonut jonkun verran aika ajoin elämäni varrella, mahdollisimman yksinkertaisia kuten suoria kaulaliinoja jne [:D] Ja aina on ollut sen verran taukoa välissä, että kerennyt vähän unohtumaan neulehommat kun uutta aloittaa. Sama nytkin ennen joulua, kun aloitin vauvalle makuupussia neulomaan. Ja kun tässä ei lähellä ole tuttua opastamassa, jos tulee jotain ongelmia tai ohjeissa vastaan jotain vierasta. Mutta olenpa huomannut, että Google on jälleen kerran osoittanut olevansa ihan korvaamaton. Ohjeessani käskettiin luoda 20 silmukkaa kesken työn ja en osaa kuin työn aloituksessa luoda niitä silmukoita. Niin googlasinpa sitten silmukoiden luominen ja sieltä löytyi ohjeet langankierrolla luomiselle. Ja sen jälkeen en sitten osannut neuloa niitä seuraavalla kierrolla mutta googlaamalla löytyi ohje, että neulotaankin kiertäen. No... never heard! Ei se mitään, googletin neulo kiertäen ja sieltä löytyi opastusvideo, tosi kätevää ja niin sekin sitten alkoi sujua. Että suosittelen googlea tässäkin asiassa [:D] Tumpuloille löytyy loistavia neuleohjevideoita!
 
Miiuhoo kiitos!! Hyvä tietää, että kyllä noista googlettamalla selviää! Minä kun jouduin googlettamaan ihan alun silmukoiden luomisen kun en yhtään muistanut miten piti lähteä.. Joten ajattelin vaikeampien juttujen kutomisen olevan vallan mahdotonta! Mutta videioitakin! Nyt lähteekin kauppareissulla lisää lankaa mukaan, huomenna voi taas olla sit autoton ja googletella koko päivän!! [;)]

Mimmu lahjat tähän nukkumiseen taitaa olla peritty äidiltä, se kun saattaa nukahtaa kesken lauseenkin kun isän kanssa jotain jutustelevat vielä sängyssä. Mullakin uni tulee parissa sekunnissa kun pää on tyynyssä. Isäntä nauraa, että pari kertaa hytkähdän ja se on siinä. [:D] "ongelmaksi" tämä koituu sitten vauvan synnyttyä, kun on tottunut pitkiin hyviin uniin. No kaipa sitä tottuu.
 
Viirukhan: Hui kamala, en tiennyt että jollakin voi olla tollasia migreenikohtauksia! [&:] Mullakin on aurallinen migreeni, mutta ei sentään puhekyky mene. Toinen puoli päästä vaan tosi kipeä, eikä toisella silmällä näe mitään. Onko sulla aina ollut noin paha migreeni vai onko se pahentunut pikkuhiljaa? Sillon kun tulin raskaaksi niin mulla on ennätyksenä 3:n pvän jatkuva migreeni ja sekin oli jo liikaa... [&:] Mahtaa olla rankkaa kun sulla on noin pahana!

Lyydia: Joo en mä mitään stressiä ota siitä kääntymisestä, kyllä mä uskon et se kääntyy itestään tässä [:)] Vielä 4 vkoa kuitenkin siihen vikaan lääkärintarkastukseen. Mä en vaan ite tunne ollenkaan, että miten päin se siellä on. Tunnen kyllä kun se liikkuu, mutta en erota kumpi on pää tai peppu [:D]
 
Lyydia~ tosta jumalattoman hyvästä nukahtamiskyvystä on vaan hyötyä. Ite olen samanlainen, pari sekunttia pää tyynyssä ja zzz.. Ja juuri noin, että saatan nukahtaa kesken jutustelun. Meillä ukko on niiiiiiiin katkera [:D][:D] Ite pyörii sängyssä lähes aina sen reilut puoli tuntia, ennen kuin nukahtaa.. ja ite olen myös tottunut noihin pitkiin yöuniin..

Mä opin ensimmäisen raskauden aikana, ihan ensimmäisinä kuukausina, kun olin ihan tajuttoman väsynyt, heräämään vain silloin, kun muksulla on oikeesti joku hätä. Eli en herää kaikkiin käännähdyksiin, jokelteluihin jne. Sit vasta kun huuto alkaa, mä herään. Sulla toivottavasti menee samalla tavalla. Ja toisaalta tuo, että nukahtaa nopeasti.. Ite syötin ipanan öisin vieressä. Tissi suuhun ja ite jatkoin unta. Hereillä olin siis sen max 10 min [:D] Ensin pelotti ihan jumalattomasti, jos sitä kääntyy päälle tms., mutta pari kertaa kun vahingossa nukahdin siihen viereen, ja huomasin herääväni prikulleen samassa asennossa, käsi suojelevasti lapsen ympärillä totesin, että tuosta kääntymisestä ei ole mitään vaaraa. Ensimmäiset kuukaudet sujui itselläni tuolla tavalla melkoisen vaivattomasti. Ja sitten kun noita yösyöttöjä ei tarvinnut enää tehdä, laitoin käden pinnasängyn rakosista sisään, tutti suuhun ja kädellä hiljaa silittelin massun kohdalta.. Ja nukahdin myös siihen asentoon. Mulla tuo ainakin toimi, enkä koe että nuo yösyötöt oli hirveen vaikeita, vaikka muksut heräsikin alussa parin tunnin välein.
 
katusutariina joo meilläkin isäntä on unenlahjoista katkera! Se joutu välillä kans pyörimään parikin tuntia!
Meille ei kyllä uskalla ottaa mukulaa meidän väliin. Mies kun on tosi paha pyörimään. Minä oon monesti herätessä ihan sängyn reunalla, ja isäntä x:nä. Ja reunapuolelta muksu vaan tippuis..
Mutta mukava kuulla, että näistä lahjoista on apua sitten muksun synnyttyäkin, eikä haittaa vaikka heräilis parinkin tunnin välein kun saa pian taas nukahdettua! [:)]
 
Miiuhoo täällä virkataan nyt yömyöhään.. [;)] Näin jollain sivulla virkatun kilpikonnan, joten sitähän piti koittaa. Nyt on silmät sen verran ristissä, että pakko jatkaa huomenna! [:D] Mutta kun ei millään malttas kun alkuun pääsi. Katotaan onko tulos taas minkään näköinen..
 
Lyydia~ minä neuloin elämäni ennätyksen eilen; aloitin uuden lankakerän ja se myös loppui illalla ja piti aloittaa jo toinen lankakerä saman päivän aikana  Huhhuh... tylsää vai [:D] Kohta tulee tekemisen puute, kun tuo valmistuu. Täytynee sitten aloittaa jokin uusi neule!
 
Tänään kävin nyt sitten koululla..kirjottamassa keskeytyspaperit. Kävin siinä sitten koulun harjoitusravintolassa moikkaamassa luokkalaisia [:)]
Ne siinä taas ihmettelivät kun oon pyöristynyt ja kyselivät kaikkee ja mie kerroin tuntemuksia ja miksi tulin vaan käymään koulussa.
Olen koulun kirjoilla nyt vielä 1.4 asti,jotta muutamat voivat antaa mulle vielä arvosanoja joihinkin kursseihin.

Mutta kouluun en ole enää menossa...ehkä sitten meen tekee loppuun 2-3 vuoden päästä. Saanpa keskittyä pienen tuloon [:)]
Yks sano siinä että "Siehän alat olla rantakunnossa [;)]" ja yks tyttö oli että "Voi eii miekii haluun!! [:D]" ja hieroskeli vatsaansa [:D][:D]

Pyytelivät,että tulisin vielä ennen vauvan syntymää moikkaamaan heitä ja sanoin tulevani koulukuviin kuitenkin. :)
Että tällee. Nyt sitten olen virallisesti poissa koulukuvioista.
 
Tiiaa: Hyvä kuitenki, että ees mietit mahollisuutta käydä koulun joskus loppuun, varsinkin ko vimppa vuos menossa. Ei se tutkinto koskaan ole pahitteeks, vaikket koulutusta vastaaviin töihin meniskään.
 
Takaisin
Top