Aikaisempien lapsien syntymäpaino?

Pinkkis

Näppärä viestien naputtelija
Mielenkiinnosta kyselen minkä kokoisia lapsia edellisissä raskauksissa olette synnyttäneet? :)

Meillä esikoinen 3150g, kakkonen 2995g ja kolmas 2415g.
Kuopus ei saanut riittävästi kahteen viikkoon mahassa ravintoa, siksi alhaisempi paino.
Todennäköisesti ei kovin isoa tule siis tästä neljännestäkään. :)
 
Esikoinen oli 4kg. Helposti tuli. Tästä veikkaan samaa kokoluokkaa.
 
Meillä esikoinen 3772g ja syntyi käynnistyksellä rv 38+6. Toinen oli 3750g ja syntyi rv 40+2. Jospa ei kovin isoa tulis nytkään :)
 
Muokattu viimeksi:
4370g esikoinen ja rv tais olla 40+6. Nuorempi oli 4080g ja viikot 41+2.. eli jos nyt vaikka alle nelikilonen jo? :)
 
Esikoinen 4090g ja 54cm... veikkaan että tässä mennään aika samoissa, tai ainaki toivon ettei isompi! Itekkin olin 4kilonen ja mun veli oli 5200g :confused:
 
Esikoinen rv 41+6 4350g 53cm ja alateitse. Huvittavinta oli se et painoarviossa rv 38 ja rv 40 oli et tulee olemaan alle 4kg ja et ois suunnilleen 3800g. Ja kokenut kätilö synnytyssalissa oli sitä mieltä et alle 4kg on, ja hän yllätty kuinka meni painoarvio metsään. Kätilö sanoi et oli kattonu ennen synnytystä mun lantion mallia ja oli sitä mieltä et kyllä sieltä myös isompi (4kg) mahtuu tulemaan, ja et kun mulla on pitkä selkä niin vauva on mahtunut hyvin yksiöönsä ja piiloon. Toivottavasti tää toinen ois samaa kokoluokkaa tai himpun kevyempi, ei kuitenkaan yli 4,5kg.
 
Eka 1840g (istukka ei toiminut eikä vauva saanut tarpeeksi ravintoa, syntyi siksi jo rv34+5).
Toinen 2950g rv38+5.
Kolmas 2530g rv 38+1.
Ekaa veikattiin kokonraskauden ajan normipainoiseksi tai yli ja synnytyksen aikana käsikopelolla sekä lääkäri että kätilö olivat sitä mieltä että olis 3-3,5kg! Pikkasen hämmästyvät kun tuli melkeen puolet pienempi vauva ulos. Tuota istukan toimimattomuutta ei huomattu kuin vasta synnytyksessä kun istukka tuli ulos ja oli yli puolet pienempi kuin mitä olisi kuulunut olla.
 
Eka poika 38+2, 3425g, 52cm
Toinen poika 40+0, 3520g, 51cm
Kolmas tyttö 41+4, 3250g, 51cm
Kaikki alateitse, spontaanisti käynnistyneitä synnytyksiä.
 
Eka 2745g (38+5)
Toka 2525g (38+3)

Kuulemma ihan hyvänkokoisia mulle, olen ihan pikkuinen itse :)
 
Esikoinen syntyi (käynnistettynä) rv 38+4,

2950g/47,5cm.

Käynnistettiin siis raskausdiabeteksen ja "lapsen ison koon" vuoksi. :D Suurta lasta en tästäkään masuasukista odota, oli raskausdiabetes tai ei, me vanhemmatkin ollaan aina oltu kovin pieniä :happy:
 
PiaMaria, mulla kans peloteltiin että iso vauva tulossa kun on radi mutta 38+2 syntyi 2539g tyttö. :D Ja käynnistettiin kans mutta lapsiveden vähyyden takia.
 
Eka poika 41+0 3670g ja 50,5cm käynnistettynä koska epäiltiin isoa vauvaa.Maha oli kyl tosi iso ja paljon vettä.Sectiolla syntyi sit lopuksi.
Toinen 42+2(tai3)3884g ja 53cm.Käynnistettiin myös mutta yliaikaisuuden vuoksi käynnistys alkoi ti aamuna tyttö syntyi pe-la yönä.
Nytkään en siis odottele vauvaa kovin ajoissa ja toivoisin kuitenkin alle 4kg
 
41+5 käynnistettiin ja pikku kirppu oli syntyessään vain 47cm ja 2750g. Huokasin vain tytön nähtyäni, et 'voi että', kun hän näytti niin kovin pieneltä ja säikähdin et onko kaikki hyvin.
 
Mulla esikoinen syntyi rv 40+0 ja painoi 3290g.
Miehellä esikoinen syntyi 5 viikkoa etuajassa ja painoi jo 3035g eli oli ihan täysikokoinen painonsa puolesta.

Vähän siis pelottaa, että tästä meidän ekasta yhteisestäkin tulee aika iso :D Mutta senhän näkee sit lähempänä paljonko antavat painoarvioksi. Miehen äiti on synnyttänyt molemmat lapset keisarinleikkauksella, koska vauvat on olleet yli nelikiloisia, joten geeni on ainakin siellä olemassa :D
 
Takaisin
Top