Abortin kokeneet

Emmastiina

Oman äänensä löytänyt
Itse jouduin tekemään abortin, koska mua painostettiin siihen. En olis halunnut tehdä, mutta sillon tuntui että mun koko tukiverkosto häviää, jos pitäisin lapsen. Sairastuin abortin takia mielenterveysongelmiin, ja nyt olemme yrittäneet 8kk lasta, muista välittämättä. Älkää ikinä tehkö tätä ilman omaa tahtoa, sillä voi tulla oikeasti pahoja seurauksia. Haluisin kuulla muidenkin samassa tilanteessa olevien ajatuksia!
 
Kukaan ei tiedä onko menneisyyden toimenpiteellä varmasti yhteyttä siihen että et ole vielä raskaana. Duodecim tietokannasta copy paste liittyen asiaan (lääkäreille tarkoitettu tietokanta)"Ilman komplikaatioita sujuneella raskaudenkeskeytyksellä ei ole todettu naisen hedelmällisyyttä heikentävää vaikutusta. Kohdunulkoista raskautta, raskauden keskikolmanneksen keskenmenoja, ennenaikaista synnytystä tai etistä istukkaa ei esiinny raskaudenkeskeytyksen läpikäyneillä enempää kuin muillakaan naisilla. Toistuvien keskeytysten vaikutuksista hedelmällisyyteen tai tulevien raskauksien ongelmiin ei kuitenkaan ole riittävästi tietoa. Joissakin tutkimuksissa ennenaikaisen synnytyksen riski on lisääntynyt, jos keskeytyksiä on ollut useita." Eli katse eteenpäin, pois turha syyllisyyden tunne ja itsensä syyttely kun siitä ei ole mitään hyötyä kuitenkaan, lisää vain stressiä. Jos et pääse näistä ajatuksista eroon, hyvä sinun olisi hyvä jutella ammattilaisen kanssa. Tsemppiä tulevaan!
 
Takaisin
Top