Aavistiko synnytyksesi alkamispäivän?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Arvasitko tai aavistitko synnytys tai synnyttämäänmenopäivän etukäteen? Oliko onnekas arvaus vai ennusmerkit ilmassa?
 
En kenestäkään aavistanut paljoa etukäteen. Supistuksilla siis kaikki käynnistynyt niin kyllähän siitä joku aavistus tulee että homma parin päivän sisään paketissa.

Ekasta olin jotenkin niin asennoitunut odottamaan laskettua aikaa, joten tuli itselle yllätyksenä kun kipeät supistukset ja limatulpan irtoaminen alkoikin viikkoa aiemmin. Tästä parin päivän päästä syntyi.
Tokasta taas samoja merkkejä ajattelin odotella esikoisen syntymis ajankohdalle, ja samat oireet alkoikin jo 2 viikkoa ennen laskettua ja taas muutaman päivän päästä synnytys.
Kolmosesta odotin (kuten myös neuvola ja kaikki tutut), että synnyttäisin ~2 viikkoa ennen la, joten kun laskettu aika tuli ja olin yhtenä kappaleena oli aika luovuttanut olo ja tuntui ettei se koskaan synny. Samat oireet kuin edellisistä (supistukset ja limatulpan irtoaminen) alkoikin heti perään. Seuraavana päivänä sitten syntyi.

Nytkin oletan että seuraavan synnytys käynnistyy supistuksilla, ajankohtaa en kyllä ollenkaan :)
 
Ekasta en arvannut tai aavistanut lainkaan. Olin varmaan jo kuukautta ennen ihan kypsä synnyttämään ja vahtasin kaikki oireet. Toisesta sanoin alkuviikolla, että tulee varmaan sunnuntaina äitienpäivänä ja kas, kun tulikin :grin
 
Limatulppa lähti muutama päivä ennen kuin synnytys sitten lopulta alkoi, joten aivan pieni etiäinen oli siinä tulpan hulahtaessa, että ei välttämättä enää mene kauaa, mutta en kyllä yhtään osannut ajatella, että niinkin pian kuin muutaman päivän päästä poika olisi maailmassa. En osannut arvata pojan syntymäpäivää kuitenkaan.
 
En aavistanut.

Esikoista odottaessa olin vielä 40+1 bändini mukana kilpailussa ja toista odottaessa 40+1 keikalla. :grin
Esikoinen syntyi 40+3, toinen 40+5. Molemmilla kerroilla ajattelin, että jos keikka saadaan kunnialla maaliin, saa vauva tulla sen jälkeen milloin vain.
 
En ole itse arvannut, mutta äitini sanoi jo kuukausia ennen synnytystä, että kaksoset syntyvät 15.5. Laskettu aika oli 10.6. B-kaksonen syntyikin sitten 15.5. :eek:
 
En aavistanut eikä ollut ennusmerkkejä ilmassa. Jouduin yllätyksenä leikkauspöydälle, synnytys ei ollut käynnistynyt eikä ollut vielä tullut edes ainuttakaan supistusta, saati muuta. En vielä ennusmerkkejä ollut odottanutkaan, mutta oletin tietäväni viikon sisällä niiden ilmaantuessa, että synnytys lähestyy.
 
Terveydenhoitaja neuvolassa tosin "tiesi" 30 vuoden kokemuksella naamakerrointa katsomalla, että syntyy viimeistään rv38 :hilarious: Tiesi myös, että lapsesta tulee 3 kg ja poika :hilarious: Onneksi tajusin (loppujen lopuksi), että terkkaria voi vaihtaa.
 
Ensimmäinen käynnistyi pitkän latenssivaiheen kautta. Eli lieviä, vain hieman kipeitä supistuksia tuli säännöllisesti ja hyvin pitkään ennenkuin mitään varsinaisesti tapahtui. En osannut arvata mitään edes siinä vaiheessa kun meni viikolla yli lasketun.
Toinen käynnistettiin.
Kolmas lähti myös miedolla supistuksilla liikkeelle. Siitä tiesin, että tulevan parin päivän sisään syntyy.
Että aika surkea olen ollut aavistelemaan näitä juttuja. :grin
 
Ei mitään hajua mistään ennenkuin soitin synnärille ja käskivät tulemaan näytille (40+3). Vasta kun supistukset ajomatkalla alkoi sattua tuli sellanen "jaa, nyt tämä varmaan tapahtuu-fiilis". :hilarious:
 
En aavistanut, mitään ennusmerkkejä ei ollut. Olin käynyt 40+3 ravaamassa rappusia kun ajattelin että tässä joutuu 42+0 odottelemaan. No 40+4 aamulla olin lähdössä aamupalan jälkeen taas ulkoilemaan, ei tuntunut yhtään millekään. Ajattelin vielä hetken pötkötellä ennen lähtöä ja olin istumassa sängylle, kun vedet losahti lattialle.

Mies kyllä aavisti. Oli arkipäivä ja hän skippasi työpäivän. Sillä oli kai semmonen tunne ettei kannata töihin lähteä o_O
 
Arvasin oikean päivän kuukausia etukäteen. Se oli 5 päivää ennen laskettua, lempilukuni. Toisen tulevan synnytyksen ajankohdasta on fiilis milloin tulisi, parin viikon haitarilla. Luulen että tää maaliskuinen on helmikuinen. Saa nähdä pitääkö paikkansa.
 
Taisin maanantaina todeta, että tällä viikolla sopisi syntyä, viikkonloppu olisi oikein hyvä ajankohta. Perjantaina homma käyntiin ja lauantaina oli lapsi sylissä. :Smiling Face With Open Mouth Oli kyllä enemmän toive kuin että olisin oikeasti uskonut niin käyvän. Ennemmin oletin, että pari viikkoa saisi ainakin vielä odottaa.
 
En yhtään aavistanut. Esikoisen synnytys käynnistyi täytenä yllätyksenä. No oli se tietty odotettavissa, että voi käynnistyä koska hyvänsä, kun laskettu aika lähestyi, mutta ei ollut mitään ennakkoaavistuksia. Kuopuksesta oli tunne, että voisi syntyä vähän ajoissa. Ja vielä mitä, käynnistykseen meni. Ainoa mitä siitä arvasin oikein oli se, ettei ehdi syntyä samana päivänä kun käynnistys aloitetaan. Seuraavalle päivälle meni.
 
Esikoinen syntyi 41+6 pitkän latenssivaiheen takia käynnistettynä, joten joku haju oli, että kyllä ne varmaan kohta jo minut armahtaa. Toista odottelin myös syntyväksi vasta reilusti lasketun ajan jälkeen, mutta syntyikin sitten jo 39+6. Jotain tuntemuksia oli edellisenä iltana, mut en uskonut, että syntyy vielä kuitenkaan. Supistusten alkaessa yöllä olin vielä vahvasti sitä mieltä, että kyllä tämä Panadolilla tästä vielä asettuu. Muistan miten ärsytti "turhan takia" herätä keskellä yötä, varmaan jäi vähä traumat tuosta ekasta :Smiling Face With Open Mouth
 
Takaisin
Top