9. Luukku

Mekin alettiin kyllästyä joulun viettämiseen porukalla, vaikka porukka pienempi onkin. Kun esikoinen oli pieni vietettiin aattoa äitini luona, minne tuli myös veljeni. Ei meitä ollut kymmentäkään. Mutta silti lopulta kotona perheen kesken vietetty joulu vei voiton ja nähdään sukua sitten joulun jälkeen. Ei kulkemisia ja sai luoda omat jouluperinteet ja aikataulut.
 
Oon useana vuonna ehdottanut miehelle että vietetäänkö joulu kahdestaan kotona tai lähdetäänkö vaikka kahdestaan ulkomaille. Ei oo vielä suostunut. Ensi jouluna meillä on oma pieni, niin joskohan muuttaisi mielensä että vain oman pienen perheen kesken voisimme viettää joulun.

Yleensä meidän sisarukset ovat alkaneet viettämään oman ydinperheen kesken joulua, kun lapsia on ollut jo useampi ja joulu oman lapsuudenperheen kanssa olisi jo niin työläs. Mutta vielä on muitakin jotka tulleet lapsuudenkotiin oman nykyisen perheen kanssa viettämään joulua.
 
Oon useana vuonna ehdottanut miehelle että vietetäänkö joulu kahdestaan kotona tai lähdetäänkö vaikka kahdestaan ulkomaille. Ei oo vielä suostunut. Ensi jouluna meillä on oma pieni, niin joskohan muuttaisi mielensä että vain oman pienen perheen kesken voisimme viettää joulun.

Yleensä meidän sisarukset ovat alkaneet viettämään oman ydinperheen kesken joulua, kun lapsia on ollut jo useampi ja joulu oman lapsuudenperheen kanssa olisi jo niin työläs. Mutta vielä on muitakin jotka tulleet lapsuudenkotiin oman nykyisen perheen kanssa viettämään joulua.
Lämpimään jouluksi pienen kanssa, se mulla tavoitteena. Vois kutsua sukua/ystäviä sitten varsinaiselle synttäreille, pitäis siinä samalla pikkujoulun jo tammi/helmikuussa.
(mä yhäkin niin toivon että Ohhoh-syntyy vasta ensivuonna)
 
Takaisin
Top