80-luvun lapset, 90-luvun nuoret.. muistellaanko vanhoja?

Ihanaa nostalgiaa! Suupielet vain nykii ylöspäin näitä lukiessa! :happy:

Muistaako joku muu hiusten latvojen värjäämistä? Mulla on vitosluokan koulukuvassa latvat punaiset. Ja hiusmeikit! Niitä oli pakko saada, että olisi coolit raidat koulun diskossa. laughing4 Joo, Anaheimin-lippis on vieläkin jossain kaapinperukoilla (ja tietenkin pidin sitä väärinpäin), samoin (paljetein koristeltu) vyölaukku ja Eastpak reppu. Ja niitä reppuja piti roikottaa mahdollisimman alhaalla - kuinka epäergonomista! Ysärin alussa oli hiirenhäntä, farkut levensin älyttömän leveiksi (rumalla) violetilla kankaalla ja tosiaan ne trollit ja tuttikorut ja ja...Huh huh mitä kollektiivisia muistoja meillä 80-90-lukujen vaihteen lapsilla on! :grin

Ja mikä mahtavinta (pahinta), nää on monet tulossa taas muotiin! Pari vuotta sitten englantilaisessa kampaamossa ja klubilla soi Sandstorm, eilen näin opiskelijan Anaheim-lippis päässä, pari viikkoa sitten tuli muutama yläkouluikäinen latvat värjättyinä vastaan ja sisko hommasi kesällä vyölaukun. :hilarious:

(Onko noloa, jos edelleen kuuntelee samaa musiikkia kuin ala-asteella? Apis, Korn, Marilyn Manson, Hektor ja Nirvana rokkaa edelleen kovaa! t. Rockifani88 :headphone:)

Muistatteko te vielä muuten ulkoa lankapuhelinnumeroita? :woot:

Mä muistan meiän lankapuhelinnumerot...:hilarious: ne on syöpyny alitajuntaan.

Voi helvata noita hamehousuja.:dead: Ja vyölaukkuja!!!!
Ja se reppujen roikottaminen... mä niin kirosin mielessäni, että hartioihin sattuu. Mut piti vaan olla cool...:wacky:

Haha, ja näyttäkääpä diskettiä nykyteinille. Ne ei ees tiedä mitä ne on...:hilarious: niille me koulussa tallennettiin kaikki koulutyöt. Eikä siitä oo kuin kymmenen vuotta!! :woot:

Juu, muistanvanhempieni ja kaverien vanhempien ( kai nyt entiset jo ) puhelinnumerot ulkoa, könnykkänumeroita en ainuttakaan ;)

Joo, diskettiä ei taida tunnistaa kukaan nykylapsista. Tosin, eipä ole koneissa enää diskettiasemaakaan.
Puhelin, jossa numerot piti rullata oli mysteeri jo 4 vuotta nuoremmalle veljelleni. Itselläni oli ala-asteen ensimmäisillä luokilla vielä muutaman kaverin kotona sellainen.

Jos housuhamehirvitys on palaamassa muotiin, niin samalla kai napapaidat ja muut kammotukset?

housuhameet. :grin:grin
muistan ku oli noita diskettejä kaapit täynnä.niille aina tallensin spaissareiden kuvia ja tulostin.sit äiti aina suuttus ku väri oli aina loppu tulostimesta :p

Joo silloin tosiaan muisti tosi monen kaverin puhelinnumerot ulkoa, tosin oon niin nuori ett vaikka ite sain kännykän (broidin kans yhteinen ekat 2-3vuotta) 5-vuotiaana (porukat vuorotöissä, ni oltiin ain puolituntia yksin kotona). Ala-asteen loppupuolella rupes kaveritkin saamaan kännyköitä ni aika vähälle jäi kotinumerot :) vielkin kyl muistan oman ja parin naapurin kaverin kotinumerot :)

Mulla oli lapsena semmonen farkkunen shortsihame ja se oli aivan ihana! Ei tarttenu esittää hienoa tyttöä ja istua jalat ristissä, vaan pysty menemään ja leikkimään normaalisti, vaikka näyttikin siistiltä :)

Ton reppujen mahdollisimman matalalla kantamisen myös muistan elävästi! :D ai kamala kun sattu, mut pakko vaan oli kun muutkin :)

Muistaako kukaan kangasreppuja? Siis ainakin hgissä oli kauppa, exotic... ja ne oli jossain vaihees kovaa huutoa... tuli noist eastpäkeist mieleen... ja niin kaikkia reppujani roikotin :D

Kotipuhelimeni muistan ulkoa varmaan aina, niin helppo :)

Meille tuli muuten kännykkä aika varhain, joku nokia 5000 joka makso ihan sikana :D ja muistan kun menin tekstiviesti valikkoon, niin oikeesti, mä en tajunnut et mikä juttu se oli. Kelasin, et aa... tällä voi kirjottaa, mut jotenkin se, et viestin voi lähettää...huh. Toisaalta eipä niit viestejä sillä puhelimella hirveesti lähetelty, ku ei noi matkapuhelimet ollut vielä niin yleisiä (tää siis joskus vuonna -95-97)

mä miehen 11vee pojalle demonstroin fisherpricen lelupuhelimella miten se pyöritettävä puhelin toimi :grin hän oli ihan pihalla varmaan vielä sen selostuksenkin jälkeen :grin

toinen oli kuva, jossa oli lyijykynä ja c-kasetti ja kysyttiin, miten ne liittyy toisiinsa. kysyin heti samaiselta pojalta, sattuuko tietämään.. ei tiennyt, jolloin kerroin, että kasetin nauhan pystyi kelaamaan sillä kynällä takaisin.

Voi apua noi housuhameet on ihan kamalia. Niitä mä muistan lapsena käyttäneeni paljonkin. Ja toinen mikä on kans jääny noista vaatteista mieleen olo leveät lahkeet ja vielä sellaset kunnon levennykset.. :D

Kai olette jo huomanneet että hameen ja housujen epäpyhä liitto on tehnyt paluun, ainakin Lindexin valikoimiin?
Ite onneks en koskaan sortunu tuohon kammotukseen. Pari kaveria kyllä. Apua jos toi yhdistelmä oikeesti palaa! Kyllä vaan se niin on, että hameen kanssa sukkikset tai ilman, ei housu-hame yhdistelmää. Kamalaa katsottavaa se oli.
Kai me muuten puhutaan samasta asiasta..? Eikä shortsi-hameesta kui ilmeisesti ylempänä joku..?

Ite onneks en koskaan sortunu tuohon kammotukseen. Pari kaveria kyllä. Apua jos toi yhdistelmä oikeesti palaa! Kyllä vaan se niin on, että hameen kanssa sukkikset tai ilman, ei housu-hame yhdistelmää. Kamalaa katsottavaa se oli.
Kai me muuten puhutaan samasta asiasta..? Eikä shortsi-hameesta kui ilmeisesti ylempänä joku..?

Juuri näin, eli housut ja hame yhdessä ja samassa, siis pitkät housut ja minihame. Hrrr..... Itse kyllä sorruin siihen muotiin silloin aikoinaan. :wtf:

^ Jep, aivan totta :) Toi olikin lähinnä huumoria vaan siitä kuinka kamalaa pukeutumista aikoinaan ollu.

Voivoi, parinkymmenen vuoden päästä nauretaan ja kauhistellaan nykyajan pukeutumista. :hilarious:

Takaisin