Esikoinen rakastaa askartelua. Askarrellaan usein. Ostin juuri adlibriksestä black fridayna paljon askartelutavaraa meille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kotona ei olla tehty mutta koulussa tai päiväkodissa tekivät jonain vuonna. Itse asiassa tänä vuonna ajattelin että olisi voinut joululahjoihin tehdä koristeet siitä. En vain tiennyt mitä taikinaa se on ollutOotteko kokeilleet taikataikinaa. "Kaloriton" vaihtoehto tehdä kaikenlaisia pipareita ja sitten niitä vaikka vesiväreillä koristella.
Tein erääseen työpaikan asiakastilaan siitä piparitalon, sai olla ihmishiirten sormilta rauhassa![]()
Väritittekö te ne koristeet millä?Viime vuonna tehtiin taikataikinasta koristeita, nyt on tehty pari pientä joulukuusta. Ehkä ensi viikolla tehdään jotain lisää.
Onkos teillä myös taidenäyttelyitä tms mihin ne tuotokset tulevat esille? Mitähän jouluisia askartelejuttuja sinun mielestäsi kannattaisi ostaa isoista aleista joulun jälkeen varastoon.Esikoinen rakastaa askartelua. Askarrellaan usein. Ostin juuri adlibriksestä black fridayna paljon askartelutavaraa meille.
Seinällä on jotain jouluaskartelua. Varmaan joulutilpehööriä eli kiiltokuvia ja korttipohjia kannattaisi ostaa joulun jälkeen varastoon.Onkos teillä myös taidenäyttelyitä tms mihin ne tuotokset tulevat esille? Mitähän jouluisia askartelejuttuja sinun mielestäsi kannattaisi ostaa isoista aleista joulun jälkeen varastoon.
Tosiaankin tarratMe ollaan tänä vuonna tehty vaahtokumisia hahmoja, joihin tarroilla liimataan ensin esim. kasvot ja tonttulakit ja sit lopuksi koristellaan. Ne meidän askartelusetit on rustasta, mutta muissakin kaupoissa olen vastaavia nähnyt. Sit mä olen leikkaillut parit lumihiutaleet ikkunaan. Etsin ohjeet millä saa tehtyä hienoja, kun en omasta päästä saa niin hienoja aikaiseksiKorttipohjille maalattiin taaperon kanssa sormiväreillä, mutta siveltimiä käyttäen kun hän ei tykkää oikein käsillä maalata. Laitettiin niihin jouluisia tarroja vielä kiinni, ja ihan kivoja tuli. Askartelu on kivaa, ja haluaisin tehdä sitä enemmänkin. Aika vain tuntuu loppuvan ja taapero vielä niin pieni että yhdessä tehdessä tehdään helppoja juttuja, kuten sitä tarrojen liimaamista ja piirtelyä.
Ihanaa kun niitä olet esille laittanut! Käsittääkseni omien tuotosten esillä näkeminen vahvistaa lapsen positiivista hyväksymisen minäkuvaa.Seinällä on jotain jouluaskartelua. Varmaan joulutilpehööriä eli kiiltokuvia ja korttipohjia kannattaisi ostaa joulun jälkeen varastoon.![]()
Väritittekö te ne koristeet millä?
Ilmeisesti aikuisten taikinan voisi värjätä jo taikinavaiheessa ja käyttää hanskoja käsien suojaamiseen, vaan pikku apulaisen osalta se ei ilmeisesti onnistu.
Minä askartelen aina jotain pientä, nyt viimeeksi tein joulukuusenkoristeista soodataikinasta.![]()
Tavallaan joo, ruokasoodaa ja maissitärkkelystä keitellään veden kanssa kattilassa ja jäähdyttyään seos on valmis muovailtavaksi.Tällaisesta en ole ennen kuullutkaan. Onko se siis samantapaista kuin taikataikina?
Aloin tässä pohtimaan olisiko mukava tehdä pieni taikataikina ja tehdä siitä lasten kanssa vaikka kuusenkoristeita. No, saa katsoa mitä saa aikaiseksi. Tuntuu tämä joulunalusaika olevan aika kiireistä (ja tautista).
Täällä odotellaan innolla, että lapsonen ois askartelu iässä, mutta tälle vuodelle oon just harkinnut taikataikinaa ja siitä kädenjäljet kuusenkoristeeksi. Tätä vois sitten harkita taas ensvuonna ja sitä seuraavana ja seurata käden kasvua. Tai jos ei jatkossa tehdä, niin on ainakin tää ensimmäinen pieni jota ihastella ja joka on vielä ihan fiksun kokoinen koristeTällaisesta en ole ennen kuullutkaan. Onko se siis samantapaista kuin taikataikina?
Aloin tässä pohtimaan olisiko mukava tehdä pieni taikataikina ja tehdä siitä lasten kanssa vaikka kuusenkoristeita. No, saa katsoa mitä saa aikaiseksi. Tuntuu tämä joulunalusaika olevan aika kiireistä (ja tautista).
Tavallaan joo, ruokasoodaa ja maissitärkkelystä keitellään veden kanssa kattilassa ja jäähdyttyään seos on valmis muovailtavaksi.Näistä tulee vaan paaaljon kauniimpia kuin taikataikinasta, valkoiset sellaisella kimmeltävällä helmiäispinnalla.
Tässä ohje jolla tein:
https://www.kodinkuvalehti.fi/blogi...et_hurmaavat_keveydellaan_tee_itse_kauneimmat
Tavallaan joo, ruokasoodaa ja maissitärkkelystä keitellään veden kanssa kattilassa ja jäähdyttyään seos on valmis muovailtavaksi.Näistä tulee vaan paaaljon kauniimpia kuin taikataikinasta, valkoiset sellaisella kimmeltävällä helmiäispinnalla.
Tässä ohje jolla tein:
https://www.kodinkuvalehti.fi/blogi...et_hurmaavat_keveydellaan_tee_itse_kauneimmat
Pikkuisten kanssa askartelu on kivaa! Joko olet alkanut tarvikkeita varastoon keräämään?Mä tykkään kyllä askarrella, oon vaan usein turhan kriittinen enkä hyväksy omia tekeleitä mihinkään
Varmasti sitten muutaman vuoden päästä tulee pikkuisenkin kanssa tehtyä jotain, ainakin joulukortit tai muuta![]()