5kk ja velli

taskumari

Jostain jotain jo tietävä
Moikka! 
Meillä on nyt 4,5kk ikäinen likka. Ei mitään ongelmia ruoan tai unen kanssa, mutta mä olen miettinyt, että jos iltaisin alkaisi antaa tuttelin seassa esim. 50ml velliä+ 120ml tuttelia (rintamaitoa ei tule, eli korvikkeilla mennään). Sinälläänhän tyttö ei sitä tarvitse ja maito riittää oikeastaan hyvinkin, mutta kun tyttö nukkuu yöunina 9,5h+ kerrallaan ja musta se on kauhean pitkä aika noin pienen olla syömättä, vaikka selvästi ei tarvetta heräillä syömään. Herätessäänkään ei heti älyttömän nälkäinen, juttelee sängyssään ja näin, mutta syö kyllä heti kun ruokaa vaan on tarjota. 
Näin siis mä ajattelin, että olisko jokin velli+tutteli sekoitus parempi, kun pelkkä maito? Noin niinkun kun itse koen, että velli olis jotenkin tukevampaa, pitäis nälkää poissa pidempään? Olenko ihan väärässä vai miten te ajattelette? En ole kuitenkaan ajatellut aloittaa ennen 5kk neuvolalääkäriä, ajattelin sielä kysellä vielä mielipiteitä ja näin, kunhan tässä vasta pohjustelen ja selvittelen tätä hommaa (:
 
Täällä toinen terkkari sanoi, ettei velleistä ole sen kummempaa hyötyä, kun melkein samat energiamäärät kuin korvikkeessakin ja taas toinen terkkari sanoi, että voi kokeilla velliä, jos vaikka nukkuis öisin paremmin. Mitään suurempaa hätää siis ei tuon yöllä nukkumisen suhteen ole ollutkaan, mutta kokeilin velliä eikä meillä ainakaan vaikuttanu uneen mitenkään. Ajattelin, että kun se on paksumpaa niin pitäis paremmin nälkää pois, mutta ei... Heräs yhdesti tai kahdesti yöllä. Nyt 5 kk ja syödään jo puuroa ja siltikin herää...
 
Maamu, eikö alle 5kk ikäinen saakin herätä kerran pari yössä...? Tai siis ymmärsinkö oikein, että vellillä yritettiin päästä siihen tilanteeseen ettei alle 5-kuinen heräisi lainkaan yöllä syömään tai heräisi vain kerran...?
 
Takaisin
Top