4D

Edith

Oman äänensä löytänyt
Hei!
kuulun marraskuun ryhmään ( la 3.11) mut ajattelin kysellä täältä neuvoja heiltä kenellä 4D ultra takana?! Onko kukaan ollut turun medisonaris? Meinaa kaarina on lomalla näillä viikoilla kun mulla olis ajatus mennä :sad001 suositelkaa turusta joku toinen paikka ja myös lääkäri, helsinkiin asti en ihan lähtis ajamaan :)



Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Itse olen käynyt kolmesta lapsesta 4d:t Kaarinassa, kaikki muut ultrat Medisonarissa (johon raisiolaisten ultrat on ulkoistettu).

Medisonarissa ei toki ole mitään vikaa, mutta...onhan se Kaarina ihan eri sarjassa!! Jo laitteet, ammattitaitoisesta lääkäristä puhumattakaan! Sinuna aikaistaisin tai myöhentäisin ultraa, että pääset Jussi Savonlahden vastaanotolle. Itse tulen sinne nykyisestä kotipaikastani Oulusta saakka.
 
Marraskuisista myös :) Siis se Savonlahti on vaan niin uskomaton, että munkin oli pakko varata aika ultraan ennen niiden kesälomaa! Mulla olis ru 10.7., mut en kestä jos on taas samanlainen pettymys kun nt-ultra (kesti 2min) niin oli pakko varata ihan tavallinen ultra vielä ennen :) Jos vaiks saisi arvion kumpi tulossa! Ja muutenkin nähdä rauhassa että kaikki hyvin.. Millon sulla Edith on la? Jos meet heti heidän loman jälkeen 4D:hen, niin eikö viikot oo vielä ihan hyvät? :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mitkäs ne viikot olikaan, joiden sisällä se kannattais suorittaa? :) Ite en ollu ekassa raskaudessa, enkä tiiä menisinkö nytkään kun on niin kallista lystiä, mut haaveilen ainakin sinne pääsystä :rolleyes: Nyt on siis viikkoja mulla 22+5
 
juur meinasinkin kysellä noita viikkoja, että millon kannattas mennä. huvittais itseekin vielä mennä. Nyt siis viikkoja 26 + 3
 
Nyt sain ajan varattu! :) meen heti heidän loman jälkeen niin sillo on just täydellinen aikaa suorittaa tää 4D :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Olisi aivan ihanaa käydä nyt 4D ultrassa, mutta kyllä se vaan on kallista lystiä!
 
Mie täällä kanssa marraskuisten ryhmästä tulin piipahtamaan ja harkinnassa myös 4D ultra. Koetteko, että siitä on oikein jotain kunnon hyötyä vai onko se enemmänkin sellainen ihana muisto? Tuo hinta-laatusuhde miutakin vähän mietityttää..
 
Minä kai kävin tajuamattani 4D ultrassa täällä Saksassa. Ajattelin että se olisi 3D ultra. NT ultra ja rakenneultra siis olivat todella tarkkoja. Siinä vauva liikkuu 3D:nä ruudulla reaaliajassa ja ruumiinosatkin tarkastettiin todella tarkasti ihan sydämen pumppausta myöten. Sain myös ihania 3D kuvia mukaan kummallakin kerralla. Toisella kerralla vauva nukkui autuaasti ja jos se mitään auttaa niin ehkä kannattaa juoda kahvia ennen visiittiä niin saa visiitistä enemmän irti kun vauva on hereillä. Minun vauva ei herännyt vaikka lääkäri selkeästi paineli vatsaa siinä toivossa. Ekalla kerralla rv 13 vauva oli hereillä ja näkyi liikkumassa aktiivisesti. Oli tietty äärettömän söpöä nähdä toisella kerralla rv23 pikkuinen nukkumassa. Asentokin oli hyvin sama kuin isällään. Lapsi näytti niin valmiilta jo kuvissa.
 
Itse sairastan selkärankareumaa niin käydään kyssissä ultrissa. Kahtoivat viimeks iha yllätyksenä 3D ja 4D poitsun : ) Ihana yllätys oli. Eikä onneksi tarvinnut maksaa kuin pelkkä normi käynti maksu :) Olisihan tuo kiva nähdä tässäkin kuussa 4D kuvaa kun käydään ultrassa, oli kyllä niin suloinen pakkaus viimeksi masussa : )
 
Suomessa on ultria vain kaksi, joista viimeinen eli rakenneultra on jo raskauden puolivälissä. Rakenneultra viikoilla vauvan rakenteet ovat vielä kehitysvaiheessa ja osa niin pieniä, ettei hyväkään ultraaja vielä "löydä" kaikkia mahdollisia kehityksen poikkeavuuksia.

Olen kuullut useasta tapauksesta, joissa rakenneultrasta selvittiin puhtain paperein, mutta vasta 4d:ssä huomattiin poikkeavuudet mm. munuaisissa tai sydämessä.

Esimerkkinä läheisen ystäväni lapsi, jonka henki pelastui 4d ultran ansiosta. Ultrassa huomattiin rv 31 poikkeavuus sydämessä, joka piti hoitaa heti! Kiireellinen sektio suoritettiin jo samana päivänä ja pieni potilas kuljetettiin Helsinkiin useisiin
sydänleikkauksiin. Loppu hyvin kaikki hyvin! :)

4d on siis hieno muisto mahavauvasta ja pieni kurkistus omaan pieneen. Hyvillä laitteilla piirteet ovat kuin valokuvassa. Pohjimmiltaan herkät ja tarkat ultrat, kuten 4d, mahdollistavat optimaalisilla raskausviikoilla jopa pienten suonien tarkastelun ja näin ollen pelastavat henkiä!

Johan tuli paatostus... :D minusta siis hintansa väärti kaikin puolin!

Minulla la lokakuun puolessa välissä, joten ajankohtainen asia kuohuttaa jälleen kerran jo valmiiksi hormonihuuruista mieltä.

Huippu foorumi! Alusta asti olen tämänkin mahavauvan aikana keskustelujanne seurannut, mutta kommentointi on aina jäänyt ajatuksen tasolle. Näin ulkopuolisena stalkkaajana : TEISTÄ KAIKISTA
TULEE MAAILMAN PARHAITA ÄITEJÄ! :Heartred
 
Unohtu tossa tosiaan laittaakki että käydään muutama ylimääräinen kerta ultrassa juuri tämän selkärankareuman takia koska tämä voi periytyä lapselle :sad001 Siksi ovat tarkkoja ja katsovat joka kerralla tarkkaan muksun. Mutta onneksi viime kerralla ei ainakaan näkynyt periytyvyyttä olevan ja kehuivat monta kertaa selkärankaa pikkuisella :) Toivotaan ensikerralle samanlaisia kehuja ja että kaikki on hyvin vielläki masussa :)
 
Takaisin
Top