4d ultraa

milu2012

Oman äänensä löytänyt
heips odottajat.

Varasimme mieheni kanssa 4d ultraan aikaa.. Odotamme innolla jotta näemme vauvamme TODELLA selkeästi, näin ainakin olen googlen kuvista saanut käsityksen. Menemme ensiviikon keskiviikkona ja torstaina sitten normaali rakenneultra KYS:llä. Onko kenelläkään kokemusta moisesta ja olitteko tyytyväisiä?
 
Mä olen käynyt molemmissa edellisissä raskauksissa ja olen ollut tyytyväinen. Lääkärin on tosi tarkasti katsonut kaikki sisäelimet, aivot, sydämen, lapsen koon sekä laskenut lapsiveden määrän jne. Ekasta sain lähetteen eteenpäin, kun lapsivettä oli liikaa. Oli osittain vain tarkastuskäynti, mutta olen tyytyväinen, kun tarkasti tutkittiin. Tämän kaiken lisäksi vauvojen kasvot ovat näkyneet selvästi ja oma vauva on jo tullut jotenkin tutuksi. Varsinkin ekassa näkyi jopa hiusraja, joka sitten syntymän jälkeen oli täsmälleen samanlainen. Tokassa ei tullut niin hyviä kasvokuvia, kun vauva oli huonossa asennossa eikä kääntynyt. Sukupuoli selvisi molemmissa 100 %. Nyt mennään taas 4 D:hen elokuun lopulla.
 
Mä haluaisin kans kovasti 4D ultraan, mut kuinka myöhäsillä viikoilla sinne on mahdollista mennä? Koska rahallisesti meillä olisi mahdollisuus mennä sinne vasta elokuun loppupuolella, mut silloin taitaa viikkoja olla jo liikaa :/ kun 14.12 meillä on laskettu.  
 
helinä12 Lueskelin netistä, että ainakin jossain lääkärikeskuksessa suositeltiin ennen rv30:a. Kantsii varmaan soittaa ja kysyä siitä paikasta mihin olisi menossa. Meillä on 4d ensi viikolla rv 21+0. Jännää!
 
Minulle lääkärissä sanottiin että kun rv on alle 22 niin saa kelan korvauksen jopa siitä. Mutta jos menee yli niin jää koko pompsi maksettavaksi itselleen. Suositus viikot käsittääkseni 20 ja muutama kenties yli. Itselläni nyt 19+5 niin sanoi että hyvin onnistuu ensiviikolla kun tulee 20 täyteen.

Odotamme kyllä innolla :)
 
Moi IhanUus. 4d-ultra ei ole pelkkä ultra vaan erikoislääkärin raskaudenseurantakäynti. Ymmärsin, että sisätutkimus tehdään. Ainakin näin Felicitaksessa Urho Kekkosen kadulla, jonne huomis aamuna olemme menossa (JEE!). Voin kertoa sitten tarkemmin mitä käynti piti sisällään, mutta idea ei siis ole saada kivoja kuvia vauvasta, vaan tarkempi tutkimus kuin 2d ultralla voidaan tehdä. Mun yksi raskaana oleva lääkäriystävä suositteli menemään juuri tuonne, on kuulemma erittäin hyvä lääkäri. En tiedä miksi korvauksen saa, koska kyseessähän ei ole sairauden hoito, mutta sain korvauksen myös raskauden seurannan vuoksi tehdyistä labratutkimuksista, enkä silloinkaan ollut "sairas".
 
Itse, kun kävin varhaisultrassa Terveystalossa, kysyin tuota Kelan korvaus-asiaa. Sanoivat, että sen saa aina, jos lääkäriltä on lähete ja yksityisellä tuo lähete tulee automaattisesti eli sen korvauksen saa aina. Tuosta 4D ultrasta olen jostain lukenut, että olisi hyvä tehdä ennen viikkoa 24, jotta Kelalta varmasti saa korvauksen. Olen kuitenkin kuullut, että korvauksen on saanut myöhemmilläkin viikoilla. Kannattaa aikaa varatessa varmistaa vielä asia. Itse meinasin mennä Helsingin Femedaan. Siitä olen kovasti lukenut ja kuullut pelkkää hyvää. Hinta Kelan korvauksen jälkeen noin 170€. Menemme kuitenkin vasta rakenneultran jälkeen viikolla 23+ mikäli emme rakenneultrassa ole saaneet riittävästi vastauksia kysymyksiimme.
 
Ultrassa käyty. Kysyin vastaanotosta tuota korvausasiaa ja rajana on rv 20+6 jolla korvauksen saa automaattisesti(?). Meillä on just 21+0, eli korvauksen saamiseksi tarvitaan erillinen lääketieteellinen syy käynnille. Lääkäri niitä sinne kirjaili, saa nähdä saanko korvauksen vai en. Käynti ilman korvausta 238€, eli korvaussumma olisi sellaista 70€ luokkaa.

Oli tosi hyvä käynti, tuli varmuus moneen asiaan, joka neuvolassa on jäänyt auki. "Täydellinen tyttöhän" sieltä on tulossa <3
 
kävimme eilen 4d:ssä. korvauksen saa joka tapauksessa jos on viikot alle 22, ei tarvitse olla erillistä syytä. rakenne ultran peruimme koska se olisi ollut tänään ja se on aika lailla turha varsinkin kun ei ole päiviä välissä aiemmasta. tutki kaikki todella tarkasti ja kestikin jopa sen tunnin ajan :) ja sukupuolikin selvisi selvästi, se on poika <3 Eetu Juhani <3

korvauksen saa samantien kun maksaa käynnin vastaanotolla, itse otin laskulle ja haen kelan korvauksen sitten itse. ilman kelaa maksoi 278 e ja siitä itselleen jää sitten se 180 noin.
 
lisäsin kuvan meidän 4d ultrasta, voi käydä vilkasemassa :) kuvia saimme varmaankin 20 sekä koko tunnin mittaisen ultra videon touhusta.
 

Jee! Meillä on tänään 4D Femedassa. Hinnaks taitaa tulla joku 160e kelakorvauksen jälkeen. :) Bruno Cacciatore tekee sen ja kovasti jännittää kuulla babyn sukupuoli ja se ennen kaikkea, että onhan kaikki hyvin pienellä.? Kovasti liikuskelee hän just nyt:)

Saa nähdä, onko tyttöaavistukset osuneet oikeaan!:)

 
Me mennään myös Femedaan 4d-ultraan, aikaa kun sinne varailin niin mulle sanottiin sieltä, että kelakorvauksen saa varmasti kun käy siellä ultrassa ennen kuin 24 viikkoa tulee täyteen :) 
 
Mäki haluun 4D ultraan mut ei kyl mitenkää vaan oo varaa siihe. :( No pakko kai malttaa synnärille :P
 
Hö, ei se meidän vastaanottovirkailija sit tainnu tietää, kun sanoi et rv 21 olis korvauksen saannin raja. No, pääasia et saan sen korvauksen. Katoin muuten nyt uudestaan sen videon, oli aika hauskaa katsottavaa kun siinä itse tilanteessa meni joitakin juttuja vähän ohi. En muistanut, että se tyttönen liikkui niin paljon, eihän siitä tutkimuksesta meinannut mitään tulla kun hyöri ja pyöri ympäriinsä (ei ihme, että liikkeet tuntuu). Välillä otti oikein vauhtia jaloilla kohdun seinästä ja ponkaisi emoticon .
 
No, eipä osuneet aavistukset oikeaan. Poikahan se. :) Mutta ihanaa, että oli ihan terve ja kaikki hyvin!:) Oon niin onnellinen!<3
 
Täälläkin ollaan menossa Brunolle viikoilla 23+2,koska se on kuulemma tullu ihan lekurilta itteltä se suositus;just sen takia,et näkis parhaiten sikiön rakenteet;noitten viikkojen alle on kuulemma niin pieni vielä..jännittää tooosiii kovasti;oon aina halunnu mennä 4D:hen,mut aiemmin ei oo ollu mahista..voi että..tulis jo syyskuu emoticon
 
Onkohan kukaan Femedalla käyneistä varanneet aikaa netistä? Tuli vasta mieleeni, että mahtaakohan se 20 min vastaanottoaika riittää 4D:hen vai pitäiskö sinne soittaa ja varata joku erityisaika? Tällä hetkellä ois varattuna 5.9. Silloin ois viikot 23+5.
 
Minä olen käynyt 4D-ultrissa tässä(kolmas raskaus) raskaudessani jo kahdesti (no koska omalla lääkärilläni kerran on sellainen ihana laite käytössään niin toki se hyödynnetään jokaisella tsekkauskerralla ) ja olen varannut ajan ihan netin kautta.

Koska oma lääkärini on obstetrikko niin eihän se 20 minuuttia koskaan riitä ja tästä syystä varaan aina päivän viimeisen ajan, ei olisi kiva huomata että odotustilassa porukka on joutunut odottelemaan vuoroaan minun takiani kovinkin pitkään.

Minusta on todella ihanaa saada tarkkaa tietoa sikiön hyvinvoinnista, myös istukan toiminta voidaan tarkistaa kunnolla tuolla 4D ultralla verrattuna tavalliseen ultraan.

Maksaahan se juu jonkin verran mutta miestäni lainatakseni "äidin mielenterveys on niin arvokas asia että kyllä kunnon ultrasta maksaminen on viisasta"
 
Moikka!
Mä tilasin ihan netin kautta just tohon 4D:hen..soitin vielä sit perään,et riittääkö se aika,ni sanoivat,että kyllä riittää ;) Mulla itsellä on muuten 4.9 aika sinne varattu
 
Moikka, me ainakin olimme vastaanotolla vajaan tunnin. Lääkäri tutki kaikki tosi perusteellisesti, ei olisi selvitty 20 minuutissa.

onnee odotukseen.
 
Takaisin
Top