4D-ultra

Melinda

Jostain jotain jo tietävä
Onko kukaan miettinyt menevänsä 4D-ultraäänitutkimuksiin? Ja jos on niin minkä takia? Ihan tirkistelläkseen vaan vai varmistaakseen vielä että onko kaikki siellä ihan hyvin? :)

Mä oon alusta asti suunnitellut meneväni 4Dhen jos niin pitkälle pääsen ja nyt viikkoja on 18+6.
Mitä mä oon lukenut netistä niin parhaimmat viikot ois 20-30. Meillä on rakenneultra 29. pv ja ajattelin että jos sieltä ei nähdä sitä sukupuolta niin varaisin heti sen jälkeen 4D-ajan joskus viikolle 22-23.
Mä oon niin mahdottoman utelias että mä haluan tietää sukupuolen ja siinä 4D-ultrassa saa, en nyt viitis itekään sanoo et 100% varman riippuen näkyvyydestä jalkoväliin, mut 99% ainakin :P
Plus sitten se että siinä näkyy herkemmin mahdolliset vauriot sun muut.. Tosin sellanen rakenneultran tapainen 4D maksaa varmaan enemmän kun sellanen nopee tsekkaus. Ois kans kiva saada sellanen dvd-video vauvan liikuskelusta...

Niin ja Helsinkiin oisin menossa kun tässä Espoossa asutaan, että jos joku osais tuttujen tms kautta suositella jotain hyväks koettua paikkaa niin kertokaa ihmeessä.. on tuolla ainakin pari vaihtoehtoa mihin voisi mennä.. :)

mäki ajattelin alussa että menisi tohon 4D ultraan vaikka se kallis onkin. Mutta tänään kun olin siellä rakenne ultrassa niin kyllä se sukupuoli oli niin selvä poika että ei sitä viitti mennä sinne. ja näin tuolla sairaalassa missä otettiin ultra niin myös vähän 4D lastani, naamasta piti ottaa kuvaa 4D:nä, mutta lapsella oli kädet koko ajan naaman edessä niin ei sitten saatu kuvaa siitä. 3 muuta kuvaa kyllä saattiin siis noita normi kuvii. :)

Ai rakenneultrassa saa mahdollisesti 4D:nä lapsen kuvan? :o Tota mä en tiennytkään.. vai saakohan ihan Jorvistakin?

Niin joo, jos lapsen sukupuoli näkyis tuossa meidän rakenneultrassa ja sanottais että kyllä se aika varmaa on niin ääh.. sitten kyl pitäisi miettiä toisen kerran että kannattaako sitä rahaa tuhlata niin paljon. Niin ja jos kaikki muukin vaikuttais olevan kunnossa.

Mut musta ois silti aika mieletöntä saada dvd:lle kuvaa lapsesta ja sen pyörimisestä mahassa, sitä vois kattoa vuosienki päästä sitten, mutta ihan pelkästään sen takia kyllä kirpaisisi aika paljon se hinta.. ainahan voi alkaa miettiä että mitä jos, mitä jos (sukupuoli ei ois niin varma, jotain vikaa ei mahdollisesti löydetty tms) mutta se alkaa menee jo vähän itsensä huijaamiseks varmaan.. :D

Täytyis saada selville vaan se lopullinen hinta ku tuolla mistä oon lukenu nii hinnat on ollu siinä 105e-280e välillä et onhan niissä vähän eroo, kaikki ei kyllä ollu ilmottanukaan että miten perusteellisesti siellä kateltiin jne ...

juu no siis meillä lohjalla ainaki olisi saanu, nii luulis et että jorvistaki saa ku on se sen verran isompi ku lohjan alue sairaala.. :D heh jos poju olis vaan sen naamansä näyttäny.. höh. :) mutta sainpahan sen pippelistä kuva. pitänee laittaa tänne joku ultra kuvaa siitä niin kyllä sen selvästi näkee.
nii no toi 4D ultra on kyllä kallis ja loppujen lopuksi jos sillä jotain epämuodostumii olis nii kyllä sen lapsen silti haluas omakseen vaikka sillä olisiki nenä vähän vino tai jotain muuta sellasta. mä ainaki ajattelin että en turhaan halua miettiä mitään "vammoja" jotka sillä huomais, koska kyllä ne sitten normaalissaki ultrassa näkyis ja jos siellä ei olis kehittyny kaikki normaalisti. mutta siis vain mun oma mieli pide ja olisihan se oikeesti kiva kattookki sitä 4 D videoo myöhemminki. :) vaikka mä oonki laittanu meijän kaikki ultrakuvat kehyksiin. ;)

mä olen menoss 4d ultraan femedaan raskausviikoilla 23+2. Hinnaksi tulee n.165euroa. Käytiin viimeksikin ,mutta eri paikassa ja oli jopa tosta vielä kalliimpaa. Sukupuoli nähtiin selvästi jo kyllä II rakenneultrassa,mutta kätilö ei ottanut minkäänlaista kantaa sukupuoleen silloin. Ei siitä voinut oikeasti erehtyä pojalta näytti ja poika tuli :) 4d ultrassa sitten kysyin vielä, että eikö olekkin poika tulossa ja lääkäri vastas,että on aivan ihana poika tulossa <3

Meinaan myöskin mennä 4D ultraan, siksi koska olen edellisissäkin raskauksissa käynyt ja siksi, että siellä näkyy lapsen sydämmen yms toiminta paremmin, kun lapsi syntyy ei enään, kun monien mutkien kautta päästä niin selkeesti näkemään lapsen elimistön toimintaa. Itselläni oli 3 reikää sydämmessä synnyttyäni, ne löydettiin vasta 1 vuotiaana... joten tahdon, että jos lapsellani on jokin häiriö tai poikkeama, että siihen voidaan etukäteen valmistautua sairaalassakin, jotta lapsen henki ei vaarantuisi vaan huomaamattomuuden takia. Se on pieni raha siitä, että lapsen henki säilyy. Olen käynyt vuonna 2001 ensimmäisen kerran femedassa Bruno Cacciatorella ja viimeksi kävin hänellä ja nyt menen hänelle. Olen 100% varma, jos hän sanoo että kaikki on hyvin, niin sit niin onkin. [:)]

Ihan epistä, että jossain saa ielä noin edullisesti! Kyllä mäkin sen n. 160e voisin siitä ilosta maksaa. Mutta täällä se 300e kyllä kirpasee ja kovaa. Että jos rakenneultrassa kaikki on ok, niin tuskin mennään. Tai voishan sitä kysellä parista muusta kuapungista, missä tulee muutenkin käytyä. Jos vaikka sais halvemmalla. Tosin, meillä toi rakenneultrakin tehdään ainakin osittain sillä 4D:llä. No jaa, katsellaan.

meillä kaverit kävi rakenneultrassa ja kyllä sieltä oli saanut ihan ilmaiseksi 4d:nä kuvaa. Oikeastaan vuoden aikana muuttunut niin, että aluksi oli saatavilla vain jos epäilystä jostain, mutta jo pari kuukautta sitten käyneiltä ei oikeastaan muuta kuin varmistettu että haluaa..

itse en (eikä isukkikaan) haluis tietää sukupuolta, eli toivotaan että meidän pikkunen jättäis osan itsestään esittelemättä [:D] vaikka ei se todellakaan maailmanloppu olisi vaikka sais tietää, jotenkin vain toivoo että jännitys jatkuis h-hetkeen asti

Meillä on varattu 4D viikolle 21 ja pidetään peukkuja, ettei oo liian aikasta. Samana päivänä on ensin rakenneultra Naistenklinikalla, mutta myöhemmin ei enää oikeen onnistu, kun muutetaan eri paikkakunnalle. Toivottavasti sit varmistuis se sukupuolikin, kun kahteen kertaan pääsee kattoo. Esikoinen tulossa eikä mietitty kahta kertaa mennäänkö 4D:hen, maksaahan se, muttei malteta oottaa! :) Ja Kela vissiin korvaa vaan, kun käynti on ennen viikkoa 24. 

Huom kaikki TAMPERELAISET! Kun teitä tuntuu liikkuvan täällä aika paljon, niin yritän jos vielä viime tipassa saisin täältä vastauksen...mulla siis huomenna rakenneultra tulossa siellä satamakadulla. Tietääkö joku onko sieltä mahdollista saada osa kuvista 4d:nä? Onks siellä niitä laitteita...mä petyin kovasti ekaan ultraan sieltä kun saatiin mukaan vaan 1 suttu kuva, vaikka muuten oli hyvät näkymät. Oltiin silloin päivän vikat ja ilmeisesti oli jo ultraajalla kiire kotiin...

Mikäs paikka siellä Satamakadulla on? En ole siis syntyjäni tamperelainen (enkä kyllä muutenkaan, kun asutaan Tampereen ulkopuolella :P), joten multa voi odottaa tällaista kysymystä jos tä muuten pitäs tietää [:D]

Toivottavasti muistan nyt oikein..mäkin oon puol vuotta asunut tampereella joten tietämys ei vielä kovin hurjaa ole. Mutta siis se on Tampereen keskusäitiysneuvola.. :)

Satamakadulla on keskusäitiysneuvola (ja samassa kerroksessa Pyynikin neuvola). Siellä tehdään kaikki ultraäänitutkimukset. Tuosta 4D-ultrasta en osaa varmuudella sanoa, onko siellä sellaista, mutta mikäli olet menossa vain normaaliin rakenneultraan, niin silloin se on kyllä ihan normaali ultraus.

Me ollaan oltu molemmilla kerroilla aamun ensimmäiset asiakkaat. Ensimmäisellä kerralla saatiinb 2 kuvaa, toisella yksi, jossa on vauvan jalkapohjan kuva. [:D] En itse jäänyt kaipaamaan mitään ihmeellisempää. Uskoisin, että näkymä ruudulla on selkeämpi, kuin tuo pysäytetty kuva.

Itse olin todella tyytyväinen molemmilla kerroilla, sillä kätilö oli tosi mukava ja tunnelma hyvä ja positiivinen. Rakenneultrassa hän lopuksi vielä näki vaivaa, kun kysyin vauvan sukupuolta, yrittämällä ultrata sitä vielä jokapuolelta. Pikkuinen vain piti jalkansa tiukasti ristissä niin, että viimeiseksi veikkaukseksi jäi tyttö, mutta se ei ole satavarmaa.

Juu tuolta satamakadun keskusäitiysneuvolasta ei saa 4D kuvia. Mäkin saanu vaan pari suttuista kuvaa, joten niistä kuvista ei kannata odottaa paljoa. Mutta näkeehän siitä näytöltä paljon paremmin millainen pikkuihminen siellä on.

Näin olisin äkkiseltään veikkaillutkin, että 4D:t taitaa olla van Terveystalolla ja Koskiklinikalla. Mahtaakohan Mehiläisessäkään olla. TAYSissa luulisi sitten kanssa olevan. Mutta eihän noita hirveästi missään ole, kuten hinnoistakin voi päätellä niin aika kalliit laitteet on. Me ollaan saatu noita kuvia mukaan, kun meidän seulonnat on tehty Terveystalolla. Rakenneultrasta saatiin jopa kasvokuva ja poju näyttää ihan porsaalta [:D] Oikein söpöltä sellaiselta kuitenkin [:)]

Jes! Ihanaa Pääskynen eli mekin saadaan sit varmaankin kuvaa kotiin kun samassa paikassa mekin käydään [:)] Et satu muistaa nimeä tai kuvailla vähän kätilöä joka sen teki teille?  Mulla se oli semmonen vähän vanhempi tumma nainen.. ei kyllä hajuakaan nimestä. Samaa tekee ma mulle sen rakenneultran.
Ootko menossa siihen 4D:hen?

Ang1, etteköhän saa :) En muista nimeä, mutta oisko ollu joo kans tumma ja pikkusen vanhempi. Puhu myös tosi pehmeästi ja hiljaisesti :) Äitiyskortissa on nimikirjaimet KV? Tai KU? :D Luulen vähän, että me ei sinne 4D:hen mennä. Kaikki saatiin nyt kuitenkin mitattua ja hyvältä näytti, niin ehkä luotetaan siihen, että kaikki myös jatkuu normaalisti. Mennään sitten ihan normiultraan, jos joku pelko tai epäilys iskee jossain vaiheessa. Kuitenkin aika kallista touhua toi 4D ja vaikka se oliskin hauska muisto, niin ehkä me pärjätään ilmankin. Mites teillä?

Sama nainen on sitten kyseessä, kävin tarkastamassa äitiyskortin [:)]

Ja me kans valitettavasti tehtiin päätös että jos kaikki on hyvin maanantaina niin 4d jää väliin. On todella paljon muutakin mihin sen rahan voisi käyttää..

Noni, kumotaanpas sitten samantien edelliset sanomani tähän heti:
meillä 4D ultra on 25.8 jolloin viikkoja siis 24+2.
Päätös johtui tämän päivän rakenneultrasta, kerroin siitä tuolla ultrakuulumisia osiossa, en enää tähän jaksa kirjoittaa.
Kysyttiin hinta joka on 318 euroa ja varmistettiin vielä että onhan se varmasti tuo sitten ettei tule mitään muuta päälle ja kuulemma kyllä. Kuvia tulee iso läjä mukaan ja dvd myös.
Kerron käynnistä parin viikon päästä tänne ja laitan kuvan myös [:)]

Mä kävin kans molemmissa ultrissa siel Tampereen aseman vieres, Terveystalolla. Sukupuoli ei selvinny, tai no jäi sellainen olo että ennemmin ehkä tyttö kuin poika. Meidän "Pena", kun ei viittiny kaikkee vilautella. Mullakin on istukka edessä ja hieman sumensi kuvia, mutta ihan hauskoja 4D naamakuvia saatiin. Yhdessä Pena ottaa makkaraa suu auki (-heh en tiedä mikä se pötkelö siinä lähellä on, mutta näyttää makkaralta.)

Se että kaikki on tässä vaiheessa ok, on tärkeämpää kuin tietää se sukupuoli. Me ei olla ajateltu koko 4D:tä,kun ei ees tiedetä kuinka upeita kuvia olisi mahdollista saada ja kai se etuistukka vaikuttais kuitenkin sumentavasti. Mutta jos ei tosiaan juuri mitään oltais nyt nähty, niin varmaan harkitsisin vakavasti sinne menoa.

Takaisin