4d-ultra

henskumaija

Jostain jotain jo tietävä

Alkuraskaudessa halusin ehdottomasti tuohon 4d-ultraan..
Rakenneultran jälkeen pidinkin sitä sitten jo vähän turhana ku kuitenkin nähtiin että kaikki on hyvin ja saatiin vahva tyttölupaus!

Olen nainen ja saan muuttaa mieltäni.. :) olen siis taas alkanut miettimään jospa kuitenkin menis. Saataisiin vielä varmuus tuosta tyttölupauksesta ja tietty pääsis kurkistamaan miltä neiti näyttää siellä.. <3
Se maksaa täällä Helsingissä sen ~180€ kelakorvauksen jälkeen joten aika suolanen hinta.. mutta mutta..

Kysynkin oletteko te menossa tuohon ihanaaan 4d-ultraan? :)
 
:D Saahan sitä ihminen mielensä muuttaa, miehetkin. :) Mä luulen, että mennään myös. Onhan toi kallis lysti, mutta oon asennoitunut niin, että ei näitä raskauksia nyt kuitenkaan niin montaa elämässä tule, joten kun ei se meillä tiliä tyhjäksi syö, niin annetaan mennä vaan. Tulee sitä rahaa käytettyä tyhmempiinkin asioihin ja tää on kuitenkin kiva muisto antaa sitten sille lapsellekin isompana. :)
 
Mekin mietittiin mutta vaan jos sukupuoli ei selvii RU:ssa.. Ja nyt kun näin ite omin silmin ne kolme riisinjyvää jotka on varma merkki tytöstä ja kuulemma 98% todnäk tyttö...niin en koe enää tarpeelliseksi. Jos miettis itseni kohdalla niin mieluummin oisin halunnu videokuvaa itsestäni vauvana kuin kohdussa.. Toisaalta... Mut voihan olla et mieleni muutan vielä ;)
 
Me käytiin viime perjantaina Helsingissä Femedassa. Maksoi 175€ ja sentit päälle kelakorvauksen jälkeen. Lähinnä tuli mentyä kun oli jo alunperin päättänyt, että mennään!  Jotenkin oli ajatellut, että tahtoo vielä tarkemmin tietää kaiken varmasti olevan kunnossa...

Mie olin kuitenkin vähän pettynyt koko juttuun. Nyt näin jälkikäteen ajatellen, olis ne rahat voinu laittaa johonkin muuallekin. Ultraus jos kesti 10min, niin siitä max puoli minuuttia oli 4d, jos sitäkään, Mutta ompahan nyt rakenteet syynätty kahteen kertaan ja todettu kaiken olevan kunnossa! =)

Niin ja ainakin tuolta sanoivat, että jos kelakorvauksen tahtoo saada, niin on käytävä ennen kuin RV 24 on täynnä!!!
 
Me päätettiin ettei mennä ja käytetään rahat johonkin muuhun, meillä kylläkin kunnan maksamassa rakenneultrassa näytettiin 4D:nä kasvot ja saatiin siitä muutama kuvakin kotiin muistoksi. En ole ikinä kuullut että itselle ilmaisessa ultrassa näkisi vielä 4D:nä ja siksi se olikin erittäin mukava yllätys!
 
Me käytiin 4D ultrassa ja tykättiin kyllä kovasti. Vauva näkyi selvästi kaikki rakennejutut pystyi katsomaan vielä selvemmin. Hinta tosiaankin tuo 175€ kela-korvauksen jälkeen, mukaan saatiin hyvän fiiliksen lisäksi koko käynnin dvd (kaikki, mitä lääkäri teki) ja varmaan 30 erilaista kuvaa. Suosittelen, erikoinen ja hauska juttu (ei kyllä mitenkään pakollinen)! Hyviä vointeja kaikille :)
 
Tahtois tahtois tahtois.. Mutta ei taida rahat riittää, kun opiskelijaperhe ollaan.

Onko kukaan käynyt Tampereella tuossa 4D-ultrassa? Olis vaan kiva tietää tämän kaupungin hintoja.
 
Meillä ei ole aikomusta mennä 4D:hen. Alusta asti oli jo selvää että emme halua maksaa siitä vain nähdäksemme pikkuisen. Mikäli rakenneultrassa olisi tullut ilmi jotain huolettavaa, olisimme siinä tapauksessa varmasti menneet vielä 4D:hen tutkimaan asiaa tarkemmin. Nyt kun kaikki on kuitenkin loistavasti ja huolta ei ole, odotamme maaliskuuhun asti että pääsemme ihastelemaan rakkauspakkausta ihan livenä <3
 
Me kävimme viikolla 22+6 Femedassa Brunolla. Raskauden alussa olin ehottomasti menossa, sitten taas en missään nimessä, mutta rakenneultran jälkeen taas kyllä ;) Syynä se, että kätilö teki rakenneultran tosi nopeaa ja jäi tunne, että onko kaikki ok ja katsoiko nyt kaikki tarvittavat asiat. En ollut valmistautunut ulraan sen kummemin, joten en tiennyt mitä kaikkea siellä katotaan. Jälkikäteen opiskelin ja halusin mennä vielä kerran katsomaan että kaikki tarvittavat sisäelimet oli kunnossa. Lisäksi tän 4D:n paras anti oli, että että näki selkärangan olevan ok ja samoin myös sen, että ei ole huulihalkiota. Niitä ei ainakaan julkisessa ultrassa meille mainittu.

Brunosta jäi kuva, että hänellä oli kiire. Kun olen muulloin käynyt yksityisellä ultrassa, on gyne aina kirjottanut jotain neuvolakorttiin. Nyt Bruno ei edes kysynyt sitä. Lausunnon kirjotti olemassa olevaan pohjaan, johon muutti mitat. Itse ultaus kesti 10min. Olen jostain lukenut Tapio Kurjest (en muista missä hän Helsingissä tekee noita 4D-ultria) että hänen luonaan käynti kestäisi paljon enemmän ja että hän selittäisi tosi tarkkaan kaiken. Noh, ehkä tuo Brunolla käynti ajoi saman asian loppupelissä kuten myös kätilönkin ultraus. Brunolle ainakin sai hyvin aikoja ja helposti netistä varaamalla.

Mutta suosittelen 4D:tä, jos joku asia on jäänyt vaivaamaan! Itse en tiedä menisinkö seuraavan lapsen kohdalla. Hyvä julkisenpuolen rakenneultra ajaa saman asian.
 
heips me käytiin tapio kurjen luona 4d ultrassa. tosi tarkasti tutki ja katsoi. ja hyvä fiilis että nyt tietää kaiken olevan kunnossa  kun niin tarkasti katseli.. :) felicitaksessa me käytiin ihan helsingin keskustassa muistaakseni 240 e 4d ultra, dvd (missä kuuluu myös selostus) , ja paperi versio lausunto ja mulle teki vielä tarkastuksen. siitä tuli jotain kelakorvausta mutta en enään muista paljonko kun se piti erikseen anoa.
 
niin ja ei meille ollut niin tärkeätä päästä sinne ultraan mutta kun äitini tahtoi sen maksaa niin mikä jottei. :)
 
Mä kävin tänään Femedassa Brunon tutkailtavana.
SUOSITTELEN!

Sain mukaan moooonta hienoa kasvokuvaa ja muitakin kuvia.
Sitten tutkittiin kaikki rakennehommat ja kaikki kunnossa - poika varmistus ;). Oli oikeesti ihanaa, kun sen teki joku muu kuin harjoittelija.
Oltiin alussa juteltu kaikki aikasemmat raskaudet ja raskasdiabetekset läpi, joten tiesi, että haluan vauvan painon tietooni ja oli helpotus kuulla, että käyrien sisäpuolella ollaan (painoarvio 1200g) ja keskikäyrän yläpuolella - ei siis tarvi punnertaa mitään 5 kiloista, kunhan vaan pitäydyn ruokavaliossani. Tulipahan tähänkin semmoista konkretian tuntua lisää. (Mulla lapset ollut syntyessään 3500g, 3600g ja 3700g).

Kelakorvauksen jälkeen maksettavksi jäi 178€ ja mukaan sain monta kuvaa ja dvd:n.

Hymyssä suin lähdin ultrasta ja oli pakko mennä KappAhliin ja Stockalle ostelemaan pojalle potkareita ja muutama body.

Mutta nyt sohvaperunaksi!
 
Tampereen seudulta; minä myös sain "vahingossa" nähdä pienokaiseni 4d-kuvana. :) Eli siis neuvolasta lähetteellä keskusäitiysneuvolaan ylimääräseen lääkärin tekemään ultraan, jossa sitten tämä ihana naislääkäri (jonka nimeä en tietenkään muista), tais päättää että ehkä piristyisin tämmösestä yllätyksestä tai jotain. :D Ihanahan tuo oli nähdä neitokainen vähän paremmin. <3

..en vaan ollut yhtään varautunut moiseen.
 
Takaisin
Top