4D ultra tampere

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miiam
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

miiam

Vasta-alkaja
Hei!!

Tehdäänkö Tampereella muualla kuin Terveystalossa ja Koskiklinikalla 4D ultria??
Terveystalossa hinta 318e ja Koskiklinikalla 250e

En tiedä mistä sait tuon summan 250 mutta Koskiklinikan nettisivuilla olevan hinnaston mukaan omavastuu on vain 131,50 euroa...

Miten voi olla muuten noin suuri hinnanero samalla paikkakunnalla tehtävässä tutkimuksessa??
318€ ja toisessa 173,50€ (ilman kelankorvauksia)...

Mistä te olette löytäneet tuon terveystalon hinnan? Itse käyn siellä kunnallisessa ultrassa 9.8 ja ajattelin samalla kysyä paljon se 4d olisi.

Mä käyn 9.8 tuolla terveystalossa niin kysyn samalla sen hinnan kelakorvauksen kanssa ja kysyn samaan syssyyn kuinka niillä on niin kallis. Jos syy on siinä että sieltä saa enemmän dokumenttia/pitempi kesto tms merkittävää niin sit se on ymmärrettävää mutta muuten lähinnä sairasta jos ne noin kiskoo rahaa turhasta...

Oho, järkyttävää. Miten voikin olla tollanen hintaero?? Melkeen vois ehkä harkita, jos tuolta koskarilta sais kerran noin edullisesti tohon terveystaloon nähden. Pitäis silti kyllä aikaa varatessa varmistaa, että ihanko oikeasti [:)]

Itse olen Pääskynen päättänyt niin että soitan koskiklinikalle ja varmistan hinnan ja kysyn mitä siihen kuuluu ja sen jälkeen kun menen sinne normi ultraan kysyn siellä samalla että mitä se terveystalo nyt sitten tarjoaa ja millä hinnalla.

Mua hämää kun noissa kaikissa lukee että kaikkii uä tutkimuksiin vaaditaan lääkärintodistus.. eli pitääkö semmoinen hakee sitten omalääkäriltä tms??

Heippa,

Olen käynyt kahdessa raskaudessa Treella terveystalossa 4D-ultrassa rv 22-26 välisenä aikana.Eli siis mulle tehtiin eka normi rakenneultra kunnallisella,mutta haluttiin vielä varmistaa vauvojen hyvinvointi vielä 4d-ultralla.

Ainakin silloin ultran teki tämä huippulekuri Kirkinen ( professori ) ja tutkimus kesti kauan.Eli siellä katsottiin tarkkaan vauvan kaikki rakenteet;luiden muodot,pituudet,nenäluu,sydämen rakenne ja toiminta,muutkin elimet ja niiden toiminnat,lapsiveden määrä,istukan toiminta ja napavirtaukset ym.juttuja.
Hintaan en ikävä kyllä tarkkaan muista [&o],mutta aika kallis se oli.Kelan korvauksen jälkeen jäi maksettavaa muistaakseni noin 250-270 euroa?!

Silloin ei vielä Koskikeskuksessa tehty 4D-ultria,koska siellä ei ollut koulutettuja lääkäreitä silloin vielä tähän 4D-ultraukseen.Eli Koskikeskuksen hinnoista ja lääkärien ammattitaidoista en sen enempää osaa sanoa [;)]

ANG1: Viimeksi kun vuonna -09 kävin tuolla 4D-ultrassa,niin silloin ei ainakaan tarvinnut lääkärintodistusta.En ole moisesta tavasta ikinä kuullutkaan [8|]?
Ja silti saatiin ihan normaali Kelan korvaus ultrauksesta.

Yönsäde ja Mini rv 11+3

Nyt sanoivat Terveystalolla kun kysyttiin, että Kela ei enää korvaisi heillä (??) ja noihin Koskiklinikan hintoihin lisätään vielä lääkärin vastaanottomaksu ja toimistomaksu. Toi lääkärin vastaanottomaksuhan voi taas olla ihan mitä tahansa.

Tiedätkö mä mietin tuota kun luin sitä koskarin listaa niistä hinnoista että tuleekohan nuo siihen päälle..

Miksi kela ei korvaisi.. voi hittolainen.. ei meillä kyllä sitten suoraansanottuna riitä rahat siihen..

Moikka! Me käytiin neljädeessä Tampereen Terveystalolla viikolla 25- eli jo 15 viikkoa sitten [:D] Kela korvaa vain, jos löytyy muutoksia. Meiltä onneksi ei löytynyt, joten tuo koko summa (reilu 300) maksettiin kiltisti omasta pussista, MUTTA penniäkään en kadu. [:)] Aivan mahtava kokemus: lääkäri supertaitava ja näky oli uskomaton!! Dvd tuli mukaan ja kolmisenkymmentä ultrakuvaa.. Joten on kyllä hintansa arvoinen kokemus. Lisäksi se, että kuulee kaiken olevan kunnossa.. HUH. Suosittelen lämpimästi.

Takaisin