42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa, täälläkin nega testattu- ihan odotettava tulos. Onpas äiti viiden kummasti venynyt kierto, ehkä ovuloimaton kierto? Toivotaan Tähti-73 että vielä voisi plussa tuosta kierrosta tulla!
Hei Rosann,
Millä päivillä menet?
Tänään kp36/29 ja nega... :depressed:

Hei Tähti-73!

Vielä on täälläkin vuoto alkamatta eikä minkäänlaisa oireita täälläkään, nyt menossa kp39/28 ja
nega myös tänää täälläkin testattu... joten jos olisin raskaana niin pitäs kyllä jo näkyä testissä ku testissä.

Tähti-73 siellä saattaa vielä jotain tapahtuakin... toivottavasti ainakin :Heartpink
Hei viiden äiti,
Millä päivillä menet?
Yhä nega kp36/29...:wideyed:

Hei täällä menkat alkoivat lauantaina ja ovat nyt jo loppumassa. Onneton limakalvo varmaankin, niin niukkaa ollut vuoto. Tänään sitten kierukan laittoon.

Voi Rosann ...

Täällä tekee ovista nyt neljättä päivää.. Muistan kun joulukuussa olin jo ihan epätoivoinen, kun olo vaan pulleni, mutta ovisplussaa ei näkynyt. Luovutin, mutta olo vaan hurjeni. Lopulta kp 17 tein vielä testin kun egg whitea tuli ihan kohtuuttomat määrät. Ja ovisplussahan sieltä tuli. Että kärsivällisyys olisi hyve ;)

Sorsastuskauden alkaessa päästään petipuuhiin vain enää kp 14 ja 15... Hmm.

Kp 14 / 26-30

Heips, kierukka laitettu tänään ja itkua täällä väännän edelleen. Onhan se niin lopullista. Mies kuitenkin osasi lohduttaa että annoimme kuitenkin mahdollisuuden ja kun gyne minua vielä vähän päätöksen suhteen jututti, niin hän olisi suositellut meidän kääntyvän lapsettomuusklinikan puoleen, mikäli olisimme jatkaneet. Ja siitä olemme molemmat samaa mieltä, että koska meillä on kaksi ihanaa lasta jo, niin siihen rumbaan ei lähdetä. Halusin vielä tsempata teitä koska lääkärini totesi ettei 42v ole vielä ikä eikä mikään. Sanoi vaan kommentiksi kun sanoin että olen nuorena tullut niin helposti raskaaksi että nelikymppisellä se kestää usein paljon kauemmin. Joten jaksakaa yrittää vaan! Onneksi myös paljon apuja on keksitty ja ihmiset elää paljon vanhemmiksi kuin ennen joten kyllä varmaan jaksatte myös lapsen/lapset kasvattaa. Minä olen sitten ainakin tosi nuorekas mummo aikanaan:))

Mutta nyt elämä jatkuu ja olen aloittamassa uusia harrastuksia ja opiskeluakin varmaan jälleen.

Rosann, voi itku - just niin ..
En voi kuvitella vielä omalle kohdalle tuota päätöstä ja toivon, että asiat järjestyy ilman että päätöstä tarvitsee tehdä ... Mun kampaajaystävä purskahti tänään pesupaikalla itkuun, kun kerroin mitä kesällä kävi. Ollaan tunnettu vuodesta 1993. Hänen tyttärensä, kummityttöni, täyttää 20 lokakuussa.
On tää aika karua kyytiä.

No, kunhan tuo ukko saa hampaansa pestyä niin laitetaan taas vauva tulemaan.
Kp 14 /26-30 yk lukuisa

Hei Rosann! Kiitos ihanasta tsemppiviestistä! Aika kivasti lääkäri sanoi. Ainakin olette kaikkenne yrittäneet, ettei sitä tarvitse jossitella ja toisaalta jäädä jumittamaan pitkäksi aikaan tähän useiden pettymysten ja epävarmuuden maailmaan. Onhan tää yllättävän hankalaa yli 35+ raskautua - ei osannut kuvitellakaan, kun ei ole aiemmin ollutkaan liikenteessä tositarkoituksella.

Lopullisen päätöksen ylipääsemisen ja surun jälkeen sinulla vapautuu varmasti energiaa eikä tarvitse tikuttaa, vaan voi suunnata sen kaiken vapautuvan energian tekemällä kaikkea mistä nauttii ja saa iloa. Ja teillähän on se suuri onni, että on jo omia biologisia lapsia kaksin kappalein, joten sekään puoli elämästä ei ole jäänyt kokematta, vaikka ei nyt iltatähteä tullutkaan. Ja eikun entistä suuremmalla kiitollisuudella lasten kanssa puuhastelemaan☺

Oikein hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää uusiin harrastuksiin, mielenkiinnon kohteisiin ja elämään! Nyt onkin hyvä täyttää elämä muulla kuin näillä jutuilla. Toivottavasti tulet joskus kertomaan kuulumisiasi - kun me täällä yhä yritetään!

Mullakin on se ultra huomenna ja ans kattoo miten menee ja tuleeko sen jälkeen työnteosta enää mitään..

Rosann, voi itku - just niin ..
En voi kuvitella vielä omalle kohdalle tuota päätöstä ja toivon, että asiat järjestyy ilman että päätöstä tarvitsee tehdä ... Mun kampaajaystävä purskahti tänään pesupaikalla itkuun, kun kerroin mitä kesällä kävi. Ollaan tunnettu vuodesta 1993. Hänen tyttärensä, kummityttöni, täyttää 20 lokakuussa.
On tää aika karua kyytiä.

No, kunhan tuo ukko saa hampaansa pestyä niin laitetaan taas vauva tulemaan.
Kp 14 /26-30 yk lukuisa

Ihanaa kun löysit ymmärtäväisen tutun. Todella karua tämä on.. ja sitähän ei ainakaan omalla kohdalla tiedä, että olisiko ollut yhtä vaikeaa raskautua jo nuorempana... kun ei ole kokeillut. Yllättävän paljon lapsettomuushoidoissa kitenkin on jo ihan 2-kymppisiä, mutta pidetään me toivoa yhä yllä - ei tarvita kuin vain se yksi hyvä alku... some day..

Joten paljon onnea yritykseen Katjusha!!

Heips, kierukka laitettu tänään ja itkua täällä väännän edelleen. Onhan se niin lopullista. Mies kuitenkin osasi lohduttaa että annoimme kuitenkin mahdollisuuden ja kun gyne minua vielä vähän päätöksen suhteen jututti, niin hän olisi suositellut meidän kääntyvän lapsettomuusklinikan puoleen, mikäli olisimme jatkaneet. Ja siitä olemme molemmat samaa mieltä, että koska meillä on kaksi ihanaa lasta jo, niin siihen rumbaan ei lähdetä. Halusin vielä tsempata teitä koska lääkärini totesi ettei 42v ole vielä ikä eikä mikään. Sanoi vaan kommentiksi kun sanoin että olen nuorena tullut niin helposti raskaaksi että nelikymppisellä se kestää usein paljon kauemmin. Joten jaksakaa yrittää vaan! Onneksi myös paljon apuja on keksitty ja ihmiset elää paljon vanhemmiksi kuin ennen joten kyllä varmaan jaksatte myös lapsen/lapset kasvattaa. Minä olen sitten ainakin tosi nuorekas mummo aikanaan:))

Mutta nyt elämä jatkuu ja olen aloittamassa uusia harrastuksia ja opiskeluakin varmaan jälleen.
Voimahaleja! :hug013
Vai totesi gyne niin, ettei 42v ikä eikä mikään? Tuohan luo toivoa...tänään kp1 :oops:

Lady82day, onnea ja menestystä sinne ultraan :)

Tähti-73, vai kp 1, blaah...
Toiveikkaana haluan itsekin pysyä, vaikka hiukan on omalla kohdalla tuo luonnollinen hedelmöittyminen vaikeeta = nollatulos. No, yrittänyttä ei laiteta ja periksi ei anneta!

Ja ovistesti vilkkuu viidettä päivää...
Kp 15 / 26-30

Lady82day, onnea ja menestystä sinne ultraan :)

Tähti-73, vai kp 1, blaah...
Toiveikkaana haluan itsekin pysyä, vaikka hiukan on omalla kohdalla tuo luonnollinen hedelmöittyminen vaikeeta = nollatulos. No, yrittänyttä ei laiteta ja periksi ei anneta!

Ja ovistesti vilkkuu viidettä päivää...
Kp 15 / 26-30
Tsemppii joka tapauksessa, asenne kohdallaan :flower

Kohti inseminaatioo, aika varattu vaikkei gyne sitä tarpeettomana suosittele...

Iltaterkut!
Lohturuokaa ja -namia kulunut... kyseessä tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys edessä tätä mulla ei vielä ole ollutkaan... kyllä harmittaa..
Tästä kun selviää niin sitten ei kun uutta yritystä kohden.

Iltaterkut!
Lohturuokaa ja -namia kulunut... kyseessä tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys edessä tätä mulla ei vielä ole ollutkaan... kyllä harmittaa..
Tästä kun selviää niin sitten ei kun uutta yritystä kohden.
Voi ei.. jaksamista!!:hug013 Uutta putkeen..

Käyn aina välillä tätä ketjua lukemassa. Suuret pahoittelut huonoista uutisista.

Tuo on mielenkiintoista miten eroaa nuo lääkäreiden mielipiteet. Meillä tosiaan inseminaatiolla vauva sai alkunsa niinkuin tuolla ketjun alussa kerroin. Väestöliitossa oltiin asiakkaina. Siellä oli nimenomaan suositus että 2 inssiä ja sitten järeämmät hoidot. Toki lääkäri arvioi kaikki verikokeiden tulokset yms. Kovat lääkkeet oli ennen inssiä. Piti pistää osa lääkkeistä. Mulla ne tehosi todella hyvin ovista vahvistamaan. Meinasi jäädä koko inssi väliin kun oli kolme hyvää munasolua kypsynyt ja useita pieniä. Lääkäri kysyikin pariin kertaan tehdäänkö inssiä, että mahdollisuus kaksoisraskauteen. Päätettiin tehdä ja tärppäsi. Jos munasoluja olis ollut enemmän inssiä ei olis tehty.

Näin oman kokemukseni pohjalta kyllä suosittelen. Itse olin asennoitunut niin että inssi ei toimi ja ajatukset oli koko ajan seuraavissa hoidoissa. Olikin sitten melkoinen yllätys kun plussa tuli.

Tsemppiä ihan jokaiselle!

Myyh, kiva kuulla että teillä tärppäsi, ja lähti hyvin yksösraskaus liikkeelle. Kyllähän se aikamoista on noiden hoitojen kanssa. Meillä on minussa ilmeisen vakavasti vikaa, että IVF on meidän vahvin hoitokeino, joka ehkä auttaa tai sitten ei. Melko pian mentiin IVF:ään Väestöliitossa, koska meillä oli diagnoosina selittämätön lapsettomuus. Nyt koitetaan uurastaa luomuna, kun kerätään uskoa ja voimia viimeisen pakastealkion siirtoon (5. IVF -kierros menossa) ..

Nyt mä lähden lenkille, että morjens!

Käyn aina välillä tätä ketjua lukemassa. Suuret pahoittelut huonoista uutisista.

Tuo on mielenkiintoista miten eroaa nuo lääkäreiden mielipiteet. Meillä tosiaan inseminaatiolla vauva sai alkunsa niinkuin tuolla ketjun alussa kerroin. Väestöliitossa oltiin asiakkaina. Siellä oli nimenomaan suositus että 2 inssiä ja sitten järeämmät hoidot. Toki lääkäri arvioi kaikki verikokeiden tulokset yms. Kovat lääkkeet oli ennen inssiä. Piti pistää osa lääkkeistä. Mulla ne tehosi todella hyvin ovista vahvistamaan. Meinasi jäädä koko inssi väliin kun oli kolme hyvää munasolua kypsynyt ja useita pieniä. Lääkäri kysyikin pariin kertaan tehdäänkö inssiä, että mahdollisuus kaksoisraskauteen. Päätettiin tehdä ja tärppäsi. Jos munasoluja olis ollut enemmän inssiä ei olis tehty.

Näin oman kokemukseni pohjalta kyllä suosittelen. Itse olin asennoitunut niin että inssi ei toimi ja ajatukset oli koko ajan seuraavissa hoidoissa. Olikin sitten melkoinen yllätys kun plussa tuli.

Tsemppiä ihan jokaiselle!
Hei! :smiley-angelic003
Kiva kuulla kokemuksestasi ja onnea onnistumisesta :wink !

Meille tosiaan sanottiin, että ei anneta lääkkeitä, eikä inseminaatio paranna mahiksia, kun mulla kehittyy ilmankin muniksia ja arvot hyvät. Itse jo huolestuu iän puolesta, ilman, että saa apuja! :sad001

Eipä vielä ole raskaus onnistanut! :sad001

Nyt ollaan inseminaatioon menossa, sillä itse päätettiin varata... Gyne on vähän hämmästynyt, muttei pistänyt vastaankaan. Itsepä maksetaan :p tuskin voi haittaakaan olla..

Mulla myös ovulaatio tapahtui ilman lääkkeitäkin. Joka kk sain hymynaaman ovis testiin ja yks ovis lääkärilläkin vahvistettiin. Nämä siis ennen inseminaatiota. Silti määrättiin ennen inssiä ne kaikki lääkkeet. Aika paljon on eroja toimintatavoissa. Tsemppiä hirmusti tulevaan inssiin!

Meitsi täällä sitä ovisplussaa edelleen odottelee. Mähän en tiedä, onko mulla ovulaatiota enää, koska joulukuussa oli ja sen jälkeen on ollut kaikki kierrot jollain lailla erikoisia. Valmistautumista alkionsiirtoon lääkkeellisissä kierroissa, raskaana tai toipumassa päättyneestä raskaudesta. No, ei se auta kuin uskoa, että se vielä sieltä tulee :) olo on kyllä ihan sama ku kolmekymppisenä, sen verran vahvat rohdot on päällä. Eilen aloitin kaiken muun päälle vielä ubikinonin.

Ihanaa viikonloppua!

Mulla myös ovulaatio tapahtui ilman lääkkeitäkin. Joka kk sain hymynaaman ovis testiin ja yks ovis lääkärilläkin vahvistettiin. Nämä siis ennen inseminaatiota. Silti määrättiin ennen inssiä ne kaikki lääkkeet. Aika paljon on eroja toimintatavoissa. Tsemppiä hirmusti tulevaan inssiin!
Kiitos Myyh :Heartbigred
Miten pian alkoi sinulla oireet inssin jälkeen? Mikä dpo sait plussan?
( kumpa sitten sais ajatukset muualle, on se niin pitkä aika tuo two weeks wait...)
Tänään kp5/28 inseminaatio allustavasti kp15, kumpa ehtii ajoissa...

Takaisin