42v. esikoista yritetään

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
L82day, mulla on suunnilleen samat ku sulla, ei niitä siemeniä. Nyt kun mä en saa tuota vuotoa lakkaamaan, jätin ottamatta geleen ja E-EPA omega3 -kapselit. Mulla on uutena myös ubikinoni ja sitten vehnänalkioöljykapselit. Mä en tiedä, mikä tämän vuodon nyt aiheuttaa mutta on menossa 9-10 päivä. Ei oo normaalia, tekis mieli jättää kaikki kapselit pois :(... Luotan, että Pulsatilla ei aiheuta vuotoa eikä nuo smoothie-jauheet. .. Huoh

Mutta eiköhän tää tästä. Jos järkevästi ajattelis, niin ensin katsois normaalin kierron - ja sitten jos ei viimeinen alkionsiirto tärppää niin lähtis näin vahvasti kikkailemaan.

Tähti-73, minä päivänä sulla on inssi? Tiedätkö jo? Muakin jännittää sun puolesta :grin
Joo, kyllä 11 dpo voi jo jotain näkyä, varsinkin jos on lämmöt edelleen ylhäällä. Pääset viluilemaan!
Mulla on noissa lyhyissä raskauksissa näkynyt todella huonosti kotitestillä 18 dpo, mutta aina ne on kehoittaneet verikokeessakin käymään. Johtunee vahvoista lääkkeistä, joista nyt olenkin tauolla vielä ehkä muutaman kuukauden (tai ikuisesti!)
Voi kun tuo oliskin ovistesti, mut ku se on FSH-testi. Kiertopäivä on jotain 3 tai 4, on ollut niin sekavia nämä vuodot, ettei tiedä mistä laskis :wideyed: jos olisin saanut kaksi yhtä vahvaa viivaa, tilanne olisi huolestuttava.
Jos ensi viikolla on hedelmällistä emätineritettä, niin sitten alan ehkä taas sitä testaa. Ennen kp 14 en aloita, kun se on niin tuhlausta! Erotan kyllä, jos sieltä valuu ovislimaa - ja sitten kiirehditään tikulle.

kp 3-4?/ 26-30
Heippa! Tänään on inssi :smiley-bounce005
Joko ovis sulla lähestyy?

Hei kaikki! Minun tarinaani tuossa omassa ketjussa ja sitten tuossa yli 30-vuotiaat kuumeilevat ketjussa. Mutta sellaista olisin kysynyt teiltä, että onko keneltäkään mitattu AMH-arvoa? Jos on, niin muistatteko mitä saitte tulokseksi ja miten se tulkittiin?
Tervetuloa Dolcetti! :smiley-angelic005
Minulta ei ainakaan mitattu AMH-arvoa, ei ollut puhettakaan gynellä sellaisesta. Tänään eka inssi, vastoin lääkärin määräystä..

Plussatuulia:smiley-bounce012

Tähti73, ihanaa! Nyt pidä varpaat lämpimänä ja kohtu vastaanottavaisena!

Mulla vuotelee vieläkin, ja tänään pitäisi kuitenkin aloittaa lapsentekoharjoitukset. Ollaan vähän oltu tauolla tuon vuodon takia. Ei pystyis kyllä ovislimaa erottamaan ...

Huhhuh, kivaa päivää!

No niin... nyt se on ohi. Tosin aukiolotutkimusta ei edes tehnyt.

Ihan hyvillä mielin tässä vaiheessa, toivottavasti teillä muillakin on ollut kiva päivä!

Muokattu viimeksi:
20150901_212534.jpg
5
Mulla AMH-arvo 2/15 oli 3.2. S-prolaktiini 157 mU/l. S-TSH 1,4 mU/l. Tässä kuva 4D-ultrasta.

Laitan tämän tännekin: ClearBluen ovulaatiotesti (kahden hormonin) toimii kyllä kummallisesti. Edellisessä kuussa sain ensin kaksi ympyrää, sitten kuusi vilkkuvaa hymynaamaa ja sitten yhdeksäntenä päivänä pysyvä hymynaama. Tässä kierrossa aloitin tikuttamisen maanantaina (KP 8) ja sain ensi kaksi ympyrää ja tänä aamuna suoraan pysyvän hymynaaman. Eilisen ultran perusteella ovulaation pitäisi olla vasta pe-su. Vilkkuvien hymynaamojen puute jäi kyllä mietityttämään, mutta eivätpä nuo ovulaatiotestit täydellisiä ole, vaikka tuo kahden hormonin ClearBlue gynen mielestä paras markkinoilla oleva onkin.

Maria: Mahtava AMH-arvo sulla vaikka se vähän masensikin siinä mielessä, että kuten ajattelinkin, korkea arvo tuntuu ainakin sinun tapauksessasi olevan suoraan yhteydessä siihen että raskaaksi tuleminen onnistui luonnollisesti.

Dolcetti, mulla vilkutti ties kuin monta päivää, enkä lopputulemana saanut ovista ollenkaan - joten en aio tuhlata kalliita testejä tässä kierrossa.. No, kierto on korkattu joten jos siellä ketään on vastassa joku päivä tässä niin hyvä. Aamulämmöt oon mitannut ei osaa sanoa, onko ollut ja mennyt vai tulossa. Nyt on kahtena päivänä näyttänyt hieman korkeampaa kuin muutama päivä sitten. ..

Onnea Maria poikavauva lupauksesta!

Tähti-73 tsemppiä hurjasti! Toivottavasti nyt tarttuu kiinni!

Toivotaan Katjusha luomuihmettä teille!

L82 day: mä teinä kyllä varmaan aloittaisin heti yrittämään. Olet tullut helposti raskaaksi- toivottavasti seuraavan kerran kaikki menee loppuun saakka hyvin!

Olen siis jo luovuttanut vauva-asian suhteen, kun jälkikasvua on, mutta olen myös miettinyt että huvittaisi tietää toi amh-arvo. (se selittäisi varmaan miksen tullut raskaaksi) Mun eka gyne arveli että mun lyhyt kierto 23 päivää ( aiemmin ennen raskauksia mulla ollut aina hyvin säännöllinen 28 päivää) voi johtua joko keskenmenosta tai todennäköisemmin lähestyvistä esivaihdevuosista. Napsin vaikka mitä luontaispillereitä lugejen lisäksi, lugeilla saatiin toi luteaalivaihe pidemmäksi. Ihme ettei sulle Dolcetti annettu letrojen lisäksi lugeja? Tosin letrothan ei kai ohenna limakalvoa kuten clomit saattavat. Lugejen kanssa mulla oli myös lyhyt ja niukka vuoto ja ovulaatiotesteistä mulla on kokemusta. Mulla ei CB kaksoishormonitesti näyttänyt vilkkuvaa naamaa ollenkaan ilman estrogeenilääkitystä (eli clomeja) mutta pysyvän hymynaaman sain kyllä aina.

Kierukka aiheuttaa pientä vuotelua, ärsyttävää. Toivottavasti loppuu.

Täällä taustailen ja seurailen paria ketjua. Toivotaan että tähän ketjuun alkaisi ropisemaan lisää plussia!

Rosann: Olet(te) siis luovuttaneet? Haluatko/jaksatko kertoa miksi näin ja mitä, jos mitään, te olette kokeilleet. Niin, ja vielä sen verran, että haluatko kertoa minkä ikäinen olet? Luovuttaminen vaati varmasti oman prosesinsa, mutta onneksi teillä on ne kaksi lasta :happy:

Oma lääkärini ei puhunut mitään mistään muista pillereistä kuin näistä "letroista". Vähän se toki mietitytti kun on täältä lukenut, että ihmiset popsivat kuka mitäkin. Jaksaako kukaan selittää mitä luget ja clomit ovat? Ovatko clomit esim. vaihtoehto letroille? Varmasti löydän tiedon guuglaamalla, mutta olisi kiva kuulla teidän kokemuksia ja ehkä osaatte myös selittää asian napakasti, tiiviisti ja ennen kaikkea ymmärrettävästi. Voihan se olla, että minulle määrätään lisää troppeja, jos ei ala vauvaa kuulumaan. Pitää varmaan sitten seuraavalla kerralla kysyä noista lugeistä ja clomeisra. Onko niitä vielä muitakin troppeja mitä voi määrätä ja mihin niitä määrätään? Lääkäri kuulosti kyllä tosi optimistiselta, mutta siihen on kyllä tosi vaikea uskoa. Vaan eivätpähän nämä uskon asioita ole, testihän sen sitten aikanaan kertoo, jos kertoo. Eli hedelmällisyyden paras mittari on raskaaksi tuleminen!

Katjusha: mukavaa ja nautinnollista odottelua teille :wink On se kyllä hassua joutua ajattelemaan seksihommia vauvan kannalta. Tähän ikään piti ehtiä, että tämänkin sai koettua.

Ihan konkreettisesti tästä vauva-asian vaikeutumisesta kertoi sen hedelmöityshoidoissa olevan ystäväni tarina. Hän sanoi, että vaikka on tiennytkin jo kolmikymppisestä saakka, että lapsen saaminen voi olla vaikeaa (endo, myooma ym.), niin silti hän uskoi, että asia menee niin, että pari kiertoa ja raskaustesti rusetin ympäröimänä lahjapakettiin miehelle. Ja eihän niin ole tietenkään käynyt :sad001

Dolcetti, tuolla Ei tää voi olla niin vaikeeta -ketjussa on juuri tänään puhuttu clomien ja letrojen funktiosta, erosta sekä käyttäjäkokemuksia. :)

Katjusha: Kiitos tiedosta! Postasin tämän tonne Yli kolmikymppiset... ketjuun ja laitan tänne ja sitten tonne Ei tää voi olla... ketjuunkin jos kiinnostaa:

Minulla letroja kokeillaan käsittääkseni näistä syistä:
  1. Munasarjojeni reservi alkaa olla hiipumaan päin. Reservi todettu AMH-arvolla 0.8 (pitäisi olla ainakin yli yhden, mielellään reilustikin) ja ultralla. AMH-arvo voi pysyä samana pitkäänkin tai sitten romahtaa nopeasti. Tätä ei voi mitenkään tietää tai ennakoida.
  2. Koska aikaa ei ole hukattavaksi (ks. yllä) ja koska "normaaleillakin" (hedelmälliset, terveet ja nuoret) naisilla osa kierroista ampuu tyhjiä (ovulaatiota ei tapahdu tai munasolu on huonolaatuinen), niin munasarjojen ja follikkelien stimuloinnilla yritetään varmistaa, että saisin mahdollisimman monta tilaisuutta sille, että ovulaatio tapahtuisi ja tuottaisi laadukkaan munasolun.
  3. Letrot stimuloivat munasarjoja ja saavat follikkelit kypsymään. Tutkimuksessa on osoitettu, että letroilla tuotetut munasolut johtavat paremmin raskauteen kuin luomusti kypsyneet (IVF-hoitojen yhteydessä todettua).
  4. Letroilla kypsytetyilä munasoluilla syntyy terveempiä lapsia kuin luomusti (ei mikään valtava ero siis!)
  5. Vaikuttaa siltä, että letrot stimuloisivat niitä hyviä ja laadukkaita follikkeleja (joista tulee siis myös hyvä ja laadukas munasolu).

Muokattu viimeksi:
En halua ketään masentaa.
Sanokaa vaan, jos nämä vauvajutut on
Teille liikaa. 2,5 vuotta sitten edellisen raskauteni päätyttyä keskeytykseen tuulimunan takia, niin pettymys oli tosi suuri. Mulla oli vaikea olla tekemisissä tuulimunan jälkeen ystäväni kanssa, jolla oli silloin 3kk tyttövauva.

Jos

Ei huolta Maria! Et missään nimessä masentanut, eikä vauvajuttusi ole liikaa. Tietenkin olisi ollut lohdullisempaa kuulla, että AMH-arvosi olisi ollut matala ja se olisi antaut enemmän toivoa itsellekin. Mutta ei se minulta mitään pois vie ja pystyn olemaan vilpittömin mielin iloinen toisten vauvoista ja vauvauutisista :)

Kiva tietää...Toivotaan, että sullakin tärppäisi siitä alhaisesta arvosta huolimatta.
Hoidot auttaisi.

Kiitos Dolcetti!! Mulla kun on skipattu hoidoissa nuo clonit ja letrot, niin tämän vähän lukemisrn jälkeen haluaisin kyllä kokeilla letroja lugejen kera, kuten Rosannkin suositteli. limikset mulla on olleet hyvät ja onhan kolmasti niihin kiinnittynytkin jotain, kunhan noi munikset vaan saatais laadukkaammiks ja ovulaatio.

Kiitos Rosann tsempistä! Mulla on nyt ihan normaali olo ja pientä punaista tulee pyyhittäessä mutta pamperseista tosiasn pääsin eroon vklna:-) en oo mitään tikutellut. Verikoe on 9. 9. Jolloin mitataan hcg. Nyt ei kohdussakaan tai sen suulla tunnu missään joten voishan sitä koklata.

Luin juuri yhtä rentoutukseen liittyvää kirjaa, jossa todettiin että. Oli tutkittu että stressi aiheuttaa lapsettomuutta. Mun pitää siihen saada loppu. Nimittäin ne alut on pantu ed. Kaksi kertaa lomilma ja loppu tullut kolme kertaa toudella hektisissä oloissa.. siinäkirjassa luki nimenomaan että elimistö suojelee itseään ettei lapsi pääse alullekaan.

Maria - sun amh-arvo on ihan superhyvä meiänikäisille!! Mulla oli pari vuotta sitten jotain 1. 6 ja nyt keväällä se 0. 9. Joku kysyi, olen lukenut niistä ihanista ihmeistä, joissa sekä luomuna että hoidoilla on saatu alle 0. 5 amh arvoillakin vauva aluille ja maaliin asti. Tosiaan se alkufollien määräkin näyttää tilanteen todeölisen tilan. Mutta laatuhan on tärkeintä - toki määrä vaikuttaa esim ivf hoitoihin - niissähön kuitenkin on tarkoitus saada n. 10 hyvää alkua, jotta saataisiin pakkaseenkin jokunen. Mulle ei näin käynyt ja sen vuoksi nyt luomuillaan. Mulle ne hoidot aikatauluineen toi myös yöimääräistä stressiä joten en ihmettele sitäkään. Niissä kävi niin ettei toinen munasarja tuottanut kuin yhden, kun normaalisti 4-10 per puoli..

Noista kaksoishormonitesteistä en tiedäkään mitään..

Maria - kiitos ihanasta 4d kuvasta!!! Onnea matkaan ja pidä meitä ahan tasalla.

Tähti-73 mites meni inssi? Milloin sanoivat että kannattaa testata ekan kerran? Nyt alkoi raastava piinailu...

Dolcetti ja Katjusha - ihania bylsimisiä!!

Ans kattoo milloin itse uskaltautuu...

Rosann - toivottavasti tiputelu loppuu pian..

Ihanaa kun ootte olemassa!!

Katos maria ja dolcetti olitte kirjoitukseni aikana ehtineet lisää viestailla :-) no, multa ainakin täysi tuki maria - kyllä kaikki plussauutiset luo toivoa ja varsinkin loppuun asti maaliin menneet. Ootan innolla että täällä me muut tullaan perästä! Oma mieli kun ehti kans niiden multialkujen kera jo vaikka minne - vaunujen hankintaan, äippäloman suunnitteluun, neuloin nutunkin jne jne. Joten jaa tätä iloa Maria muillekin. Me kaikki kun ollaan spessutilanteissa ja jos joku pääsee vaikeuksien kautta voittoon etenkin tässä iässä, niin ei voi kuin iloita ja toivoa itselle ja muille samaa.

KiitosL82day. On se ilmeisesti aika harvinaista 40-vuotiaana odottaa luomusti esikoista.
Vaikka tämä raskaus on sujunut puoliväliin asti ilman mitään komplikaatioita, niin silti on sellainen pieni pelko perseessä, että jokin menee pieleen. Ei auta stressata kuitenkaan, vaan pitää ottaa päivä kerrallaan.

Huomenta kaikille!

Alkuviikon ultran mukaan gyne arvioi ovulaationi ajankohdaksi perjantain, lauantain tai sunnuntain (KP 12,13 ja 14), mutta CB:n ovulaatiotikun mukaan maksimaalisen hedelmällisyyden päivä oli jo keskiviikko (KP 10). Talletuksia, talletteluja? (hih, opin koko ajan uutta sanastoa) ollaan tehty KP 6, KP 8 (illalla), KP 11 aamulla ja seuraava kertaa tähdätään huomisaamuksi. Jossain sanotaan, että seksiä pitäisi harrastaa ovulaation aikana päivittäin, mutta lääkärini sanoi, että pari kertaa viikossa kyllä riittää ja joka toinen päivä on tosi hyvin. Mites te muut? Itse en halua kyllä pakkosuorittaa tämän asian suhteen vaan seksin pitää olla jatkossakin pääasiassa nautinnollista!

Kilpirauhaskokeen tuloksia en ole vieläkään saanut, joten soitin klinikalle. Tulokset tulevat kuulemma tänään iltapäivällä :nailbiting:

L82Day: Blaah sunkin laskeneelle AMH-arvolle. On se silti korkeampi kuin minun! :) Mitä sinulle arvosta kerrottiin ja miten se tulkittiin? Mistä tuo hcg-tulos sitten kertoo?

dolcetti, lääkäri on ehkä oikeassa :) mun lääkäri sanoi, että joka toinen päivä on perfect talletteluväli :)
Me ollaan vedetty ajoittain joka päivä, kun miehellä on luultavasti siihenkin tarjota hyviä siittiöitä. Hedelmöityksen on viety 2-3 päivän pidättäytymisellä simppaa. On ollut kelpo ainetta.

Takaisin