+/- 40v yrittäviä?

Marikoo78

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Maaliskuunmammat 2016
Täytän kuukauden päästä 40v, ja mieskin on kohta 42v, meillä on jo 4 ihanaa lasta, mutta viides olis toiveissa :)

Onko muita iäkkäämpiä vauvasta haaveilevia? :)

Edelliset lapset on nyt 2-10v ikäisiä :)
 
Mä täytän tällä viikolla 41, mies syksyllä 43. Minä lähinnä kuumeilen, miehen mielestä nää molempien omat riittäis, mutta on ollut kuitenkin käytettävissä, jo vuoden ajan ilman ehkäisyä menty. Mulla 13v ja 10v, miehellä 10v, ei yhteisiä lapsia.
 
Ensimmäinen lapsi toiveissa, ensimmäinen yritys takana. Ikää molemmilla 40 v.
Yk 2 tulin raskaaksi, raskaus päättyi kkm ja lääkkeelliseen tyhjennykseen. Uutta yritystä heti kun mahdollista. Tässä iässä ei ole aikaa hukattavaksi, vaikka pelottaa ja suru keskemenosta vielä suuri...
 
Meillä miehen kanssa molemmilla mittarissa 37v. Esikko syntyi lokakuussa -17 vuosien odotuksen jälkeen, yrittäminen aloitettiin -10. Nyt on toinen haaveissa. Ehkäisy on toistaiseksi vielä käytössä mutta jätetään kesänpänä pois. Jännittää jo valmiiksi onnistuuko luomusti ja kuinka nopeasti..
 
Meillä ollaan molemmat 41v ja toinen on toiveissa. :) Ennestään löytyy 1,5v. Miehellä lapsia aiemmasta suhteesta.
 
Olin 40 v. kun saatiin esikoinen 10 kk sitten, nyt mietitään että jaksetaanko yrittää vielä toista vai ollaanko onnellisia tästä ainokaisesta. Poika on kovasti kiinni äidissä, eikä omaa aikaa ole nimeksikään, vielä vähemmän parisuhdeaikaa. Tukiverkot ovat toisella puolella Suomea.

Kyllähän tämä herättää ristiriitaisia tunteita, kun tietää ettei aikaa ole hukattavaksi. Myös iän mukanaan tuomat riskit arveluttavat. Tämä lapsi on täysin terve, mutta olisiko seuraavan kanssa yhtä hyvä onni? Ehkä jaatte nämä ajatukset kanssani?
 
Towanda, kyllä on samoja mietteitä meilläkin. Ja enemmän vielä minulla, mies ei taida niinkään stressata jaksamisesta ja lapsen terveydestä. Hän kyllä luottaa että kaikki menee niin kuin ennenkin. :) Äkkiä tähänkin on tultu, että pienimmäinen on 1,5 v ja omaa aikaa alkaa olla enemmän. Meillä tosin on mummola melkein vieressä joten sen puoleen ollaan onnekkaita. Ensimmäinen raskaus alkoi kyllä helposti ja koko raskaus taisi olla aikalailla helppo, olin kyllä hyväkuntoinen pieniä juttuja lukuunottamatta koko ajan. Toivon mukaan toinen saadaan alulle samaan tapaan helposti ja raskauskin menisi hyvin. :Heartred Ihan heti ei nyt tainnut vielä tärpätä. :sad001
 
Pioni77 Millä lailla arki helpottuu kun lapsi on vähän isompi? Leikkiikö hän itsenäisesti, nukkuuko paremmin tms? En malta odottaa. :grin
 
Heippa:) Olen 39 vuotias, 2-Vuotiaan äiti ja kuumeillaan toista lasta. Sain keskenmenon juuri lokakuun lopussa ja ei ajateltu jäädä aikailemaan, kun tosiaan ikääkin jo on. En tiedä mikä kierron vaihe mahtaa olla menossa, mutta kroppani tuntien ovis olisi ollut just nyt ja testi sanoi samaa :) yleensä odotellaan yhdet menkat km jälkeen, mutta eipä me olla kyllä ehkäisyä käytetty, tärppää jos tärppää. Plussia kaikille toivon :)
 
Heips! Täällä yksi jo vähän enemmän ikää omaava kuumeilija. Täytän tänä vuonna 39 ja meillä on kolme lasta: -08, -11 ja -13. Sain miehen puhuttua ympäri yrittämään vielä neljättä, sillä se on aina ollut toiveeni lasten määrässä. Mies täyttää myöskin 39. Tämän vuoden alusta päätettiin, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Riskit toki pelottavat kumpaakin, mutta totesin, ettei se minua kuitenkaan sillä tavalla häiritse, että haluaisin joka tapauksessa yrittää. Ja mieskin innostui sitten ajatuksesta ja päätettiin, että koitetaan yhdessä selvitä, mitä eteen tuleekaan. Ylipainoa ja kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on, mutta vajaatoiminta iski jo toisen raskauden aikana, samoin ylipaino. Jännittävä kevät tiedossa :)
 
Täällä pian 41v jo raskaana oleva, mies 37v. Aikaisempia lapsia -96,-97,-00 ja -01 syntyneet tytöt.
Tämä viides sai luvan tulla kun lopetin pillerit elokuussa, en uskonut enään tulevani raskaaksi kun ikääkin on ja edellisestä raskaudesta kuitenkin 17vuotta.
Marraskuun alussa tein testin kun kuukautiset olivat myöhässä melkein kaksi viikkoa ja positiivistahan se näytti. Seuraavalla viikolla kävimme varhaisultrassa josta löytyi syke ja pienen pieni matkustaja. Nyt menossa rv16+6 ja jos kaikki menee hyvin heinäkuun alussa olisi laskettuaika.
 
Takaisin
Top