40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Moosee Joo, mulla oli nuorempana tosi runsaat menkat ja kuvittelin kierukan poiston jälkeen, että pitäisi olla samanlaiset. Siis 7 vuotta sitten on poistettu kierukka esikoista yrittäessä ja silloin jo oli vain paripäiväiset. Gynelle tästä myös mainitsin tänä syksynä käydessäni ja sanoi, että useimmilla runsaampaa vuotoa on pari-kolme päivää.

Tulin vaan omanapaileen nyt, että mitä jos saankin nyt 15-20kg pois 5-6kk aikana, kannattaisiko vielä kokeilla omilla soluilla ivf-hoitoa? Ajattelin kysyä vielä lääkäriltä tätä samaa. Vai onko siinä mitään järkeä? Onkohan moni onnistunut 42-vuotiaana vielä ivf-hoidoissa? Olisi kiva kuulla kokemuksia… täytän siis elokuussa 42. Jos joku tietää asiasta, niin kertokaa ihmeessä. Tai selailen jos löydän täältä tietoa…

@Sandra84 Kannattaisihan ehkä ainakin ultrata ja ottaa verikokeet, miltä arvot näyttää? Ainakin meillä lääkäri painotti, että alle 43v on paremmat mahdollisuudet hoidoissa. Tai siis että ennen 43v tulisi tehdä keräykset.

@Sandra84 Kannattaisihan ehkä ainakin ultrata ja ottaa verikokeet, miltä arvot näyttää? Ainakin meillä lääkäri painotti, että alle 43v on paremmat mahdollisuudet hoidoissa. Tai siis että ennen 43v tulisi tehdä keräykset.
Niinpä, ehkä kannattais. Mä jotenkin ajatellu, että ei enää, mut nyt kun ei oo enää kiire, kun luovutin tavallaan omien solujen kans, et jos tää paino laskeekin. Ainakin tuntuu, että tää Saxenda alko heti vaikuttaan. Odottelen mitä Dextra vastaa. Varmaan haluavat, että varaan sitten aikaa. Joka tapauksessa asiat etenee, katsotaan että mihin suuntaan…

🙏❤️

Liitteet

• IMG_4028.jpeg
    IMG_4028.jpeg
    198.2 KB · Katsottu: 22
Varovaiset onnittelut @Unelma 7 😊 Pitäisikö sulla olla jo vahvempi viiva? Katsoin, että ensimmäisestä testistä on kuitenkin jo 11 päivää, eikä ole tuon vahvempi viiva, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. Suosittelisin myös viikkodigin tekemistä 👍😊

Täällä dpo7, tein eilen viimeisen pdg-testin. Se oli jo lähes positiivinen, mutta nyt en sitten tänään saa enää testattua. Aloitin liian aikaisin, kun paketissa oli vain viisi testiä 🤦‍♀️ Enkä noista lämmöistäkään voi kyllä päätellä mitään. Että eipä tässä nyt auta kuin odotella.

Varovaiset onnittelut @Unelma 7 😊 Pitäisikö sulla olla jo vahvempi viiva? Katsoin, että ensimmäisestä testistä on kuitenkin jo 11 päivää, eikä ole tuon vahvempi viiva, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin. Suosittelisin myös viikkodigin tekemistä 👍😊

Täällä dpo7, tein eilen viimeisen pdg-testin. Se oli jo lähes positiivinen, mutta nyt en sitten tänään saa enää testattua. Aloitin liian aikaisin, kun paketissa oli vain viisi testiä 🤦‍♀️ Enkä noista lämmöistäkään voi kyllä päätellä mitään. Että eipä tässä nyt auta kuin odotella.
Lämmin kiitos ❤️. Tosin itse olen aika skeptinen enkä uskalla läheskään vielä edes onnitella itseäni 🙈. Viiva tuli melkein heti testauksen jälkeen ja on nyt huomattavasti tummempi kuin viime viikolla. Oireina alkoi tänään tissikivut, mutta ne nyt tulee ennen menkkojakin. Vatsa on kuin koripallo, mutta sekin nyt turpoo ennen menkkoja.
Pidän nyt taukoa taas pari päivää ja odottelen menkkoja ( en siis odota tietenkään 😁….mutta uskon, että ne tulee ). Viime keskenmenon jälkeen en heti hypi onnesta….vaan katselen rauhassa tilannetta 👍
Jos nyt parin päivän päästä testissä on vahvempi viiva, niin tilaan ajan hcg verikokeisiin kuten tein syksylläkin 👍

Sinulle toivon sydämestäni sitä plussaa ja muutenkin kaikkea hyvää ❤️

Noloa….mutta miten saan viestiini klikattua palstalaisen nimimerkin 🙈🙈😁
En ole ehtinyt perehtyä vielä(kään) tähän palstan toimintaan…viestien lähettelyyn 🙈

@Sandra84 luulen, että tilanteessasi haluaisin vielä kerran kokeilla omilla soluilla, mikäli pienikin mahdollisuus sellaiseen olisi. 🌈 Minä tosin olenkin niin jääräpää (asiassa kuin asiassa), etten voi luovuttaa edes siinä kohtaa, vaikka järki tai ammattilainen sanoo mahdollisuuksien olevan olemattonat. 🙈
Miehen siskon tyttö on pakkastyttö. ♥️ Ensimmäinen ivf 40-vuotiaana, 3 alkiota, joista ei yksikään selvinnyt blastoksi.
Toinen ivf 2 vuotta myöhemmin (ikä lähemmäs 43), 2 alkiota. Tuoresiirto ei tuonut plussaa, mutta huurunenä toi. 💗

@Unelma 7 varovaiset onnittelut. ♥️

Täällä menkat tekevät tuloaan.
Olen kirjannut kiertojen oireet jo vuosien ajan päivittäin ylös.
Huomaa, että todellakin ehtoopuolella menkkojen kanssa mennään, oireet vaihtelee kiertojen välillä siihen malliin.
Nuorempana oireet olivat aina samat: vatsan turvotus, menkkakivut, rintojen arkuus, ärtymys.
Nykyisin oireet vaihtelevat kierrosta toiseen: päänsärky, pahoinvointi, menkkakivut, selkäkipu, rintojen arkuus, ummetus, ripuli, voimakas palelu, hikoilu, energinen olo, väsymys, ärtymys... Ainoa kierrosta toiseen ilmenevä oire on pari päivää ennen vuotoa ilmestyvä turvotus. Turha edes haaveilla saavansa farkkujen nappia kiinni, joten nää päivät on aina leggings-päiviä. 🤣

Oletteko muut seurailleet kiertojen oireita pidemmältä aikaa? Onko teillä oireissa vaihtelua?

@Unelma 7 suunnitelma kuulostaa hyvältä! Toivotaan viivan vahvistumista :). (Toisen käyttäjän saa muuten tagattua @-merkin kanssa).

@Upana mä oon seurannut kiertoja jollain tasolla FLO'ssa ja Ourassa jokusen vuoden. Tajusin vaan ehkä n. vuosi sitten, että olin merkannut menkkojen alkupäivän vähän väärin (en kunnon vuodosta, vaan jo pikku tiputtelusta, jota kierukan kanssa oli paljonkin). Oireita olen merkannut vähän miten olen muistanut. PMS-oireita on mielestäni ollut viime vuosina enemmän, eli lähinnä mielialojen suurtakin vaihtelua. Turvottelua myös, ja varsinkin kierukan kanssa aika koviakin kramppeja.

Mulla on nyt dpo7 ja mulla on rinnat aika aran tuntuiset. Voi toki täysin hyvin olla myös merkki alkavista kuukautisista. En tiedä, voiko tässä vaiheessa olla vielä mitään kovin kummoisia raskausoireitakaan.. Jännitän vähän kierron pituutta, ja ettei luteaalivaihe olisi liian lyhyt. Onko teillä muilla minkä pituisia luteaalivaiheita?

@Sandra84 luulen, että tilanteessasi haluaisin vielä kerran kokeilla omilla soluilla, mikäli pienikin mahdollisuus sellaiseen olisi. 🌈 Minä tosin olenkin niin jääräpää (asiassa kuin asiassa), etten voi luovuttaa edes siinä kohtaa, vaikka järki tai ammattilainen sanoo mahdollisuuksien olevan olemattonat. 🙈
Miehen siskon tyttö on pakkastyttö. ♥️ Ensimmäinen ivf 40-vuotiaana, 3 alkiota, joista ei yksikään selvinnyt blastoksi.
Toinen ivf 2 vuotta myöhemmin (ikä lähemmäs 43), 2 alkiota. Tuoresiirto ei tuonut plussaa, mutta huurunenä toi. 💗

@Unelma 7 varovaiset onnittelut. ♥️

Täällä menkat tekevät tuloaan.
Olen kirjannut kiertojen oireet jo vuosien ajan päivittäin ylös.
Huomaa, että todellakin ehtoopuolella menkkojen kanssa mennään, oireet vaihtelee kiertojen välillä siihen malliin.
Nuorempana oireet olivat aina samat: vatsan turvotus, menkkakivut, rintojen arkuus, ärtymys.
Nykyisin oireet vaihtelevat kierrosta toiseen: päänsärky, pahoinvointi, menkkakivut, selkäkipu, rintojen arkuus, ummetus, ripuli, voimakas palelu, hikoilu, energinen olo, väsymys, ärtymys... Ainoa kierrosta toiseen ilmenevä oire on pari päivää ennen vuotoa ilmestyvä turvotus. Turha edes haaveilla saavansa farkkujen nappia kiinni, joten nää päivät on aina leggings-päiviä. 🤣

Oletteko muut seurailleet kiertojen oireita pidemmältä aikaa? Onko teillä oireissa vaihtelua?
Oon kans vähän jääräpää, jos annetaan mahdollisuus…Kiitos tästä tiedosta 🙏🏻💞

@Unelma 7 Voi kunpa olisi vahvistuvat viiva siellä. 🙏

Mulla on aina samanpituinen luteaali, ovulaation ajankohta vaihtelee. Tässä kierrossa oli ennätysmyöhäinen ovisplussa kp22 ja toivoin että luteaali jäisi edes päivän lyhyemmäksi, että pääsisi aiemmin hoitokiertoon, mutta ei. Tänään dpo14 ja menkat vielä odotuttavat itseään, pientä väriä on tullut, lämmöt laskeneet ja lieviä kramppituntemuksiakin nyt alkanut tuntumaan. Eli siis mulla on aika tarkka luteaali, ovisplussasta 14,5vrk. 😅Eiköhän huomenna saa soittaa Ovumiaan. 🙏

Pahoittelut omanapaisuudesta, ja varmaan turhastakin valituksesta. Jotenkin tänään iski sellainen ärsytys ja epätoivo, että ei tästä varmaan enää tule mitään:side_tear::Angry Face:. Ja tiedän, et on tosi aikaista ja yritystä takana vähän, mutta silti jotenkin epätoivoinen olo. Nyt dpo 8, ja en mä tiedä pystynkö hyvällä tahdollakaan kuvittelemaan mitään muita kuin kuukautisia ennakoivia olotiloja.. No, eiköhän tämä taas tästä kun kierto ehtii loppuun, varmasti vaan siitä johtuvaa mielialan heittelyä.

1000046392.jpg

Voidaan tässä söekuloida tätä kuvaa a katsoa mihin tilanne elää. Taisin liottaa liian kauan tätä, kun värit levisi noin. Mutta, näkeekö joku tossa toisen viivan. Tiedän, että on liian aikaista edes olettaa mitään viivoja, mutta eipä tässä tunnu taas mitään muutakanaan elämää olevan 😅

Takaisin