40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Moosee silloin kun odotin toista ja kolmatta lastani (vuosina 2005-2008) olin tosi aktiivinen palstailija Kaksplussan foorumilla. Yritin joskus etsiä nimimerkilläni niitä vanhoja odotusajan keskusteluja mutta en löytänyt mistään🙄 Niitä olis ollut kiva lukea, ja haaveilla lisää (ja taas surkutella omaa vanhenemistaan).

Mulla oli viikko takaperin pari päivää ihan älyttömät kivut munasarjojen kohdalla ja tulkitsin ne kyllä ovulaatioksi. Testi voimistui, mutta ei tullut sitä plussaa. Ehkä vaan osuin vääriin aikoihin tekee testiä.

Mies kävi hakee testejä kotio. Pitää viikonloppuna varmaan sit testata. Ainakin ajoitus oli oikea, joka toinen päivä gynen ohjeen mukaan. 👌🏻

Tuntuu et kaikki todennäköisyydet on tätä vastaan, suurimpana varmaan tuo polyyppi, joka ilmeisesti tässä ikäluokassa on yksi suurimmista raskautta estävistä jutuista (tai varmaan todellisuudessa siellä munasolujen laadun ja muiden tekijöiden kanssa aika samalla viivalla). Julkisella tuohon poistoon on pitkät jonot, sain kuukauden päähän ajan jossa otetaan koepala, mutta en usko että poiston kanssa pidetään kovin suurta kiirettä, kun nuo ovat vissiin aika tavanomaisia ja hyvälaatuisia.
Itellähän todettiin (muistaakseni) varhaisultrassa polyyppi ja todettiin, että seuraillaan. Sitä seurailtiin koko raskauden ajan ja poistettiin 6kk synnytyksestä.
Varmasti riippuu sijainnista kuinka vaikuttaa, itsellä se oli juuri siinä kohdunsuulla ja seurailtiinkin juuri, että vaikuttaako toiveeseen alatiesynnytyksestä.
Omalla kohdalla polyyppi kasvoikin vielä siitä 1*1cm kokoisesta 3-4cm kokoon loppuraskaudessa, mutta pysyi pehmeänä, joten ei edes vaikutusta synnytykseen. 😊

@Kesäheinä85 kiitos tervetulotoivotuksista ja tsemppiä kp1 💗. Voi kun saisit miehen suostuteltua hoitoihin. Joskushan voi olla kiinni jostain pienestäkin jutusta, joka olis sit helpohkostikin hoidettavissa. Mihin nuo Letrozolit auttaakaan? Allekirjoituksen perusteella ne voisivat tosiaan olla kokeilemisen arvoiset? :)

Mä lueskelin tarkemmin vielä gynen lausuntoa, ja jäin ihmettelemään et oli merkannut afc max. 5. Ultratessa mainitsi toisen munasarjan lepäävän (tämä myös kirjattu lausuntoon) ja toiselta puolelta laski siinä ääneen muistaakseni yli viiteen (ehkä 6-7), eikä mitenkään ainakaan mun silmään tarkasti laskenut. Muistelin ihmetelleeni sitä heti kun ekan kerran luin lausuntoa, koska mun mielestä sanoi ennemmin ”ainakin” viisi. Mut jos afc todella on max 5, niin ei varmaan kauhean hyvältä tilanne vaikuta, mitä lueskelin 😞.
Mun mielestä 5 on ihan hyvä tän ikäisenä. Mulla oli ennen hoitoja 3 ja tulin luomusti raskaaksi (meni kesken). Että ei se vielä tarkoita, etteikö voisi onnistua!

@Pikkutytöt kiitos viestistä, olenkin itse asiassa sun viestejä lueskellut ja kerännyt listaa lisäravinteista :D. Olen nyt tammikuusta syönyt ubikinonia 300 mg, EPA+DHA, D-vitamiini, ja folaattia 1 mg. Täytyy vaihtaa tuo ubikinoni ubikinoliksi, varmaan sitä voisi sen 200-400 mg ottaa päivässä. Siitä ei käsittääkseni ole mitään haittaa, ainoastaan korkea hinta. Katsoin, että Nowfoodsilla oli ainakin 200 mg ubikinoli n. 65 euroa. Halvemmalla ei sattunut silmään? Mä oon muuten itse asiassa tutkija yliopistolla itsekin, ihan vaan eri alalta :). Luotan tässä siis sun serkun sanaan!

@Wellllu mulla se oli muistaakseni etuseinämässä ja n. 2 cm * 0,7 cm. Se haaste kai on siinä, että jos alkio koittaa just siihen kohtaan kiinnittyä, niin ei onnistu. Mutta nämä on vissiin tosi yleisiä tässä kolmen-neljänkympin paikkeilla, mutta suurta osaa ei tietenkään etukäteen huomata. Jostain näin, että nämä ja esim. myoomat voisi olla syy selittämättömään lapsettomuuteen kans, mutta vissiin vähän ristiriitaista tietoa.

@Sandra84 kiitos tsempistä! <3 Mä jotenkin itse en edes tajunnut huolestua aiemminkin, kun gyne vaikutti jotenkin siltä että asiat oli ihan hyvin tämän suhteen. Olin kyllä sanonut lapsitoiveesta, ja esim. tuon polyypin toi esiin et se saattaa vaikuttaa toiveeseen. Ehkä tilanne ei sitten tämän afc:n suhteen ole täysin toivoton.

Mulla on näiden lisäksi vielä vähän matala ferritiinikin, 37 oli mittauksessa. Nappasin apteekista eilen Ferrionia, mut en tiedä oliko huti vai ei. Vai onko näissä miten eroja. Täytyy muuten kaikille suositella Arvoterveys-nimistä terveydenhoitoalan yritystä, jossa saa otettua tosi edullisesti labroja. Ferritiini oli muistaakseni 18 euroa, eikä mitään muita kuluja. Oli myös liuta muita mahdollisia labrakokeita, ja paketteja kans.

Ja edelleenkään tuo Kaksplussan foorumi ei tunnu tutulta. Muistelen et se vauvafoorumi oli yhteydessä johonkin hääaiheeseen foorumiin josta siirryin sit näppärästi häiden jälkeen. Naimisiin tais olla se hääfoorumi.

@Pikkutytöt kiitos viestistä, olenkin itse asiassa sun viestejä lueskellut ja kerännyt listaa lisäravinteista :D. Olen nyt tammikuusta syönyt ubikinonia 300 mg, EPA+DHA, D-vitamiini, ja folaattia 1 mg. Täytyy vaihtaa tuo ubikinoni ubikinoliksi, varmaan sitä voisi sen 200-400 mg ottaa päivässä. Siitä ei käsittääkseni ole mitään haittaa, ainoastaan korkea hinta. Katsoin, että Nowfoodsilla oli ainakin 200 mg ubikinoli n. 65 euroa. Halvemmalla ei sattunut silmään? Mä oon muuten itse asiassa tutkija yliopistolla itsekin, ihan vaan eri alalta :). Luotan tässä siis sun serkun sanaan!

@Wellllu mulla se oli muistaakseni etuseinämässä ja n. 2 cm * 0,7 cm. Se haaste kai on siinä, että jos alkio koittaa just siihen kohtaan kiinnittyä, niin ei onnistu. Mutta nämä on vissiin tosi yleisiä tässä kolmen-neljänkympin paikkeilla, mutta suurta osaa ei tietenkään etukäteen huomata. Jostain näin, että nämä ja esim. myoomat voisi olla syy selittämättömään lapsettomuuteen kans, mutta vissiin vähän ristiriitaista tietoa.

@Sandra84 kiitos tsempistä! <3 Mä jotenkin itse en edes tajunnut huolestua aiemminkin, kun gyne vaikutti jotenkin siltä että asiat oli ihan hyvin tämän suhteen. Olin kyllä sanonut lapsitoiveesta, ja esim. tuon polyypin toi esiin et se saattaa vaikuttaa toiveeseen. Ehkä tilanne ei sitten tämän afc:n suhteen ole täysin toivoton.

Mulla on näiden lisäksi vielä vähän matala ferritiinikin, 37 oli mittauksessa. Nappasin apteekista eilen Ferrionia, mut en tiedä oliko huti vai ei. Vai onko näissä miten eroja. Täytyy muuten kaikille suositella Arvoterveys-nimistä terveydenhoitoalan yritystä, jossa saa otettua tosi edullisesti labroja. Ferritiini oli muistaakseni 18 euroa, eikä mitään muita kuluja. Oli myös liuta muita mahdollisia labrakokeita, ja paketteja kans.

Ja edelleenkään tuo Kaksplussan foorumi ei tunnu tutulta. Muistelen et se vauvafoorumi oli yhteydessä johonkin hääaiheeseen foorumiin josta siirryin sit näppärästi häiden jälkeen. Naimisiin tais olla se hääfoorumi.
Hei nopea huikkaus väliin et oliko se foorumi vauva.info?

Ainakin oli naimisiin.info tai jotain vastaavaa 😊

Hei nopea huikkaus väliin et oliko se foorumi vauva.info?

Ainakin oli naimisiin.info tai jotain vastaavaa 😊

Mun mielestä se oli just tää! Mut sitä ei näytä enää olevan ollenkaan, harmi..

Ai niin, mä oon virallisesti seonnut, mut kysyin tekoälyltä et miltä mun ultrakuvat näyttää, ja se oli kyllä gynen kirjausta optimistisempi. Se arvioi (kuulema still-kuvasta ei voi oikein arvioida afc-arvoa) että kuvissa näkyi useita follikkeleja ja molemmissa munsarjoissa itse asiassa. No, enpä tiedä, miten tuohon voi luottaa, mutta kyllä mä itsekin noista kuvista näen noita palleroita enemmän kuin mitä gyne kirjasi. Vaikutan varmaan ihan pähkähullulta, mut tälleen nimimerkin takaa on helppo sekoilla avoimesti :rolling:

Heippa! Oon taustalla hissukseen seuraillut, muutamia viestejä laittanut aiemman nimimerkin takaa. Nyt täältä toivottavasti toivoa antavia uutisia teille kaikille ❤️ Tämä siis viimeisimmän keskenmenon jälkeen yk 9. Nyt päivä kerrallaan eteenpäin 🤗

Liitteet

• 20260219_065329.jpg
    20260219_065329.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 20
Dpo8. Oksennus lensi töissä. Aamulla ihan hyvä olo, syödäkin päivällä pystyin ja sit haistoin kahvin ja se oli menoa.

Mies kysy jo et mitä testi näytti. En oo tänää tehnyt. Ehkä huomenna.

Helmikuinen (keskenmennyt) plussa toukokuussa tuli DPO9 muistaakseni.

Dpo8. Oksennus lensi töissä. Aamulla ihan hyvä olo, syödäkin päivällä pystyin ja sit haistoin kahvin ja se oli menoa.

Mies kysy jo et mitä testi näytti. En oo tänää tehnyt. Ehkä huomenna.

Helmikuinen (keskenmennyt) plussa toukokuussa tuli DPO9 muistaakseni.
🤞🤞🤞🤞

Moi! Olen kipeä. Sama tauti kun lapsella mutta mulla paljon rajumpi. Sillä aloin miettiä tietysti, kuinka muutenkaan, että ehkä olen raskaana? 😉 Sen muistan että kaikissa aiemmissa raskauksissa olen heti alkuun tullut kipeäksi, jo ennen plussaa. Nyt tulin kipeäksi oletettavasti dpo3 ja tänään on dpo5.
Toinen mahdollinen oire: Muutamana iltana iskee super väsymys lähes yhtäkkiä! Melkein samaan kellonaikaan. Pakko käydä jo tosi aikaisin illalla nukkumaan… Tänään kp25 kp dpo9. Pian selkenee.

Onpas täällä jänniä tilanteita ❤️

Mäkin testaan aamulla, tosin ei kaapista löytynyt kuin vanha testi, ei mikään herkkä.

Vatsa on ollut ihan turvonnut (en tajuu mikä sillä nyt on), ja olen viikon ajan nukahtanut sohvalle jo ennen yhdeksää 😅 Ei muita oireita. Huomenna pitäis menkkojen alkaa kellon mukaan.

Moikka! Minä kirjoittelin täällä syyskuussa kun sain plussan ja hienosti raskaus etenikin, kunnes lokakuussa neuvolan varhaisultrassa alkion sykettä ei löytynyt. Olin aika ok asian kanssa koska ikä ja muuta, hoidettiin homma sitten lääkkeillä loppuun.

No, nyt ollaan taas tilanteessa että vahva plussa tuli eilen, ja jo valmiiksi ajattelen että keskenhän tämä menee. Vaikka olo oli iloinen, mutta silti. Jotenkin ei nyt jaksa innostua enää samalla tavalla. Tai ainakin olen varovainen, ettei nyt liikaa mieti eteenpäin. 🤔

Tsemppiä pohdintoihin @Kesäheinä85! :red-heart:

Kiitos @Pinkkigreippi tervetulotoivotuksista. Ymmärrän tosi hyvin haikeuden, kun luopuu haaveesta saada vielä yksi lapsi. Varmasti rakaudenkeskeytys pyörii mielessä myös. Pitää muistaa lempeys myös itseään ja menneitä päätöksiään kohtaan (muistuttelen tätä itsellenikin monesti). Ne on tehty senaikaisen tiedon ja tilanteen pohjalta, tietoa tulevista asioista.

Tuntuu jotenkin tyhmältä valittaa, varsinkin kun tätä kolmannen toivetta on niin vähän aikaa takana, mutta oon jotenkin eilisen jälkeen ollut vähän mieli maassa. Tuntuu et kaikki todennäköisyydet on tätä vastaan, suurimpana varmaan tuo polyyppi, joka ilmeisesti tässä ikäluokassa on yksi suurimmista raskautta estävistä jutuista (tai varmaan todellisuudessa siellä munasolujen laadun ja muiden tekijöiden kanssa aika samalla viivalla). Julkisella tuohon poistoon on pitkät jonot, sain kuukauden päähän ajan jossa otetaan koepala, mutta en usko että poiston kanssa pidetään kovin suurta kiirettä, kun nuo ovat vissiin aika tavanomaisia ja hyvälaatuisia. Tuon lisäksi tietty tuo ilmeisen surkea afc, ja kierukan poiston jälkeen menkatkin oli aika maltilliset, varmaan huono merkki sekin :Face With Stuck Out Tongue:.

Mä en tiedä miksi tää kaikki jotenkin kietoutuu sellaiseen ikäkriisiin, tuntuu ekaa kertaa oikeasti vähän vanhalta. Harmittaa ettei herätty tähän ajatukseen aiemmin, mutta jotenkin sitä ajatteli et aikaa on. Mulla on monia +40 v. äitejä lähipiirissä. Tiedän pari, jotka on saaneet + 40v. vielä parikin lasta.

ps. muistaako joku, mikä foorumi oli +10 vuotta sitten vauva-ja raskausaiheiden suhteen aktiivinen? Oliko se vauva.info? Sitä ei taida enää olla. Koitin etsiä, kun muistelen et pidin jotain päiväkirjaakin siellä, olisi ollut hauska napata talteen omia kirjoituksia. Koen ikuista huonon äidin taakkaa, kun en ole tehnyt lapsille vauvakirjoja tai muita..
Mä myös yritin etsiä tuota sivustoa.. tai ainakin uskon, että olisi sama. Etsiessä sitten muistin, että se taisikin loppua joku hetki sen jälkeen kun olin esikoiseni saanut. Harmittaa myös kun olisi ollut kiva lukea niitä omia vanhoja tekstejä.

Takaisin