40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä yritetään olla ajattelematta... Dpo9 kait, en edes toisaalta halua tietää onko 8,9 vai 10 menossa... 🙈 Ei haluaisi taas pettyä, mutta siihen valmistaudun, koska rintojen jomotus on vähentynyt/muuttunut... Toki vatsan tuntemukset ei.. mutta ne nyt taas voi olla mitä tahansa kuten aina ennenkin... 👀
Kyllä kait se tästä taas... Josko perjantaina testaisi, jos ei menkat siihen mennessä ala 🤔
Tsemppiä @Sandra84 tiistaille ja sen jälkeen piinailuun 🧡

@Täti-ihminen josko sielläkin kierto pian starttaisi. 💗

@Kesäheinä85 niin kauan on toivoa, kun vuotoa ei näy. Tsemppiä piinailuun. 💗

@Sandra84 siellä eletään pian jänniä aikoja. Tsemppiä siirtoon ja piinailuun. 💗

Täällä uusi kierto starttasi tänä aamuna. 🥳 Kierto oli 26 päiväinen.
Edellisestä kierrosta jäi puuttumaan kaikki tutut pms-oireet: Rinnat ei aristaneet, pms-ketutus puuttui tyystin ja menkkakivutkin alkoivat vasta nyt vuodon alettua.
Voisin jatkossa ottaa myös kierrot ilman pms-oireita. 😂

Vuoto on normaalia runsaampaa ja tulee hyytymiä. Veikkaan ferritiinin olevan taas turhan alhainen ja tänään aloitankin rautakuurin.

Kiitos tsempeistä!❤️

@Kesäheinä85 Jänniä aikoja sielläkin! 🤞 Odottaminen on tuskaa…

@Upana Voisin kans ottaa kierron ilman PMSsää… Toki nyt toivon, että ei tuu kiertoo 😆 Lisäks menkkakivut vois vaan lakata olemasta 🤷🏼‍♀️

Mä oon vielä viikon saikulla (burnout) ja sit pitäs kai palata töihin. Oon saanu kierroksia alas ja alkaa oleen normaalimpi olo. Tänään olin jollain mummo-pappajumpalla 😀 no en oikeesti, mutta kaikki eläkeläiset ehtii jumppaan klo 11, työssäkäyvät ei välttämättä. Oli hyvä jumppa. Semmonen kehonhuolto-tyylinen. Nyt on rento olo. Ja illalla vielä kavereiden kans syömään. Sit saa illasta alkaa miettiin huomista… 🙏🏻

Hyvä @Sandra84 että oot saanu kierroksia alas!

Täällä on ollut tänään hillitön turvotus vatsassa, hieman vuotoa pikkuhousun suojaan päivällä.. oli yllätys kyllä.. Noh nyt iltapäivällä on sitä vähä nipistellyt yms vatsassa... Jospa ei menkat alkaisi... Oon kyllä ollut perjantaista asti väsynyt.. mutta voi selittyä työsumallakin...

Noh odottelin menkkoja vasta keskiviikolle aikaisintaan... Tänään kp26.. joten ei kai ne menkatkaan mahdottomat olisi.. Noh kylläpä se tästä selviää miten käy... 🤦🏻‍♀️

Olisi kyllä varsinainen ihme jos olisi muuta kuin menkkoja tuloa 😑

Muokattu viimeksi:
Moi! Olen kipeä. Sama tauti kun lapsella mutta mulla paljon rajumpi. Sillä aloin miettiä tietysti, kuinka muutenkaan, että ehkä olen raskaana? 😉 Sen muistan että kaikissa aiemmissa raskauksissa olen heti alkuun tullut kipeäksi, jo ennen plussaa. Nyt tulin kipeäksi oletettavasti dpo3 ja tänään on dpo5.

Jos nyt pitäisi pelkästään oloista vastata olisinko raskaana, sanoisin, että kyllä ehottomasti. 🤔 Testit näyttää silti negaa. Tai no.. yhden haamun sain, mutta se oli tosi pitkästi yli testiajan ja sen jälkeen vain negatestejä eli hormonit kyllä tekee vaikka mitä temppua. 🤷‍♀️ Välillä etoo ihan kunnolla, tulee väsykohtauksia ja on samanlainen hassu maku/tunne suussa kuin viime raskaudessa ennen testin tekoa. Ihan tarkkaa tietoa ovulaatiopäivästä ei ole (piikkiä en saanut kiinni), mutta aika hyvä arvaus kyllä ja saattaa olla hieman liian aikaista, että testissä näkyisikään edes mitään. Ihan en jaksa uskoa onneeni siinä, että tärppäisi nyt. Luulen, kyllä että nyt hieman aktiivisemmin sitten alan tikuttelemaan menkkojen jälkeen. Tutkiskelin muistakin ketjuista, mutta mikä dpo teillä on edes aavistus plussasta näkynyt?

@StarStrike nuoremmasta lapsesta sain dpo 12 Pregcheckiin haalean haamun. Edellisenä päivänä ihan puhdas nega, ei edes viivanpaikkaa.

Juteltiin miehen kanssa vauvahaaveesta ja tehtiin päätös, että meidän yritys päättyy viimeistään heinäkuussa.
Päätöksen taustalla ikä. Mies kysyi, olenko miettinyt, kuinka iäkkäitä olisimme lapsen täyttäessä 20, jos joskus vielä lapsi syliin saataisiin. 🤔
En ole aiemmin asiaa sen syvemmin pohtinut (kuinka olisinkaan, kun kuvittelen edelleen olevani alle 30 🤭😅).

Ehkä on ihan hyväkin asettaa tietty takaraja, vaikka ensimmäinen ajatus oli "apua, se on kohta!"
Voi sitten yrityksen päätyttyä keskittyä vaihdevuosiin. 🤭😂

Muokattu viimeksi:
Hei kaikille, ajattelin hypätä mukaan tänne :Smiling Face With Smiling Eyes:. Olen tänä vuonna 41 vuotta täyttävä kahden lapsen (s. 2013 ja 2015) äiti, ja jotenkin vähitellen heräsi ajatus että ehkä vielä kolmas. Kuparikierukka poistettiin tammikuun puolessa välissä, ja lähti just käyntiin siis yk2. Jotenkin huomaan kyllä pohtivani paljon sitä, että onko tässä näin myöhään enää järkeä, kaikki on toisaalta jo niin helppoa noiden isompien tyyppien kanssa, ja toisaalta sekin, että pelottaa ehkä jo etukäteen miten hankalaa ja pettymyksiä täynnä tämä yritys voi olla. Mulla löytyi kierukan poiston yhteydessä kohdusta polyyppi, joka kuulemma voi myös hankaloittaa hommaa. Julkiselle on pitkät jonot poistoon, ja yksityiselle en taida raaskia mennä.

Kiva siis löytää tällainen porukka, koska kyllähän tähän liittyy paljon kaikenlaista uutta ja epävarmaa verrattuna siihen, kun toivoo lasta pari-kolmekymppisenä. Ja pahoittelut näin pessimistisestä puheenvuorosta :No Evil Monkey:. Jännittää et miten kauan tähän voisi mennä, ja liittyen yläpuolella käytyyn keskusteluun, miten pitkään sitä viitsii edes toivoa.

Täällä kp1 😑 ei kyllä yllätä kuitenkaan... Tympäsi aamulla.. nyt jo ihan fine... Lähinnä tympäsee se että ei tää näytä onnistuvan ikinä... Metformin ehkä nyt jotain auttaa... Dpo10 kait eilen... Et lyhyehkö luteaali 🤔 mut nii... Letrozolit löytyy vielä kaapista, voisi pienellä annoksella kokeilla ja käyn miehen kanssa taas kohta keskustelut että oikeastiko hän ei suostu hedelmöityshoitoja kokeilemaan...

Minua hirvittää kyllä myös, että miten vanha sitä olisi lapsen ollessa täysi-ikäinen... Minusta ei tullut äitiä haaveeni mukaan alle 30-vuotiaana.... Eikä alle 40-vuotiaanakaan... 😑

Kait tässä pitää lopettaa yrittäminen tän kevään jälkeen... Toki osahan sanoo, että lapsi tulee kun ei yritä.. 😑
Noh.. meillä ei onnistu, jos en huolehdi petipuuhia oikeaan aikaan... Mies olisi aivan hyvin vaikka kokonaan ilman vuodesta toiseen... Toista se oli suhteen alussa pari vuosikymmentä sitten... Jotain muuttui ensimmäisen miehen työttömyysjakson aikana... 🤷🏻‍♀️ Silloin oli hyvä jos 2 krt vuodessa sain tuon innostumaan... Siinä mielessä viimeiset 6 vuotta on ollut jees, kun on ollut menoa ja meininkiä 1-5 krt kuukaudessa 🙈😅
Mutta ei mene miehen kaaliin, ei halua myöntää, että jos ei tällä yrityksellä onnistu, niin lisäapua kannattaisi hankkia... 🤦🏻‍♀️

Anteeksi, nyt tuli vuodatusta...

Tervetuloa @Moosee mukaan, toivottavasti yrittäminen on tehokasta ja tuottaa nopeaan toivotun tuloksen👍🏻

@Kesäheinä85 kiitos tervetulotoivotuksista ja tsemppiä kp1 💗. Voi kun saisit miehen suostuteltua hoitoihin. Joskushan voi olla kiinni jostain pienestäkin jutusta, joka olis sit helpohkostikin hoidettavissa. Mihin nuo Letrozolit auttaakaan? Allekirjoituksen perusteella ne voisivat tosiaan olla kokeilemisen arvoiset? :)

Mä lueskelin tarkemmin vielä gynen lausuntoa, ja jäin ihmettelemään et oli merkannut afc max. 5. Ultratessa mainitsi toisen munasarjan lepäävän (tämä myös kirjattu lausuntoon) ja toiselta puolelta laski siinä ääneen muistaakseni yli viiteen (ehkä 6-7), eikä mitenkään ainakaan mun silmään tarkasti laskenut. Muistelin ihmetelleeni sitä heti kun ekan kerran luin lausuntoa, koska mun mielestä sanoi ennemmin ”ainakin” viisi. Mut jos afc todella on max 5, niin ei varmaan kauhean hyvältä tilanne vaikuta, mitä lueskelin 😞.

Letrozolit on aikaista maan, voimistamaan ja ylipäätään aikaansaamaan oviksen jos siinä ongelmia, kuten mun pcos tapauksessa... Eli ovulaation tueksi.. eli siinä mielessä hoitoja on tässä vuosien varrella mulle ollut... Ei kait tässä olisi enää muuta kokeiltavissa kuin se että saisi miehen lääkäriin ja selvitettäisiin että olisiko koeputkihedelmöitys meidän tapauksessa mahdollista... Onko uimareita ja onko munasolut vielä käypiä... 🤷🏻‍♀️

Painon pudotus toki mulla itsellä aina.. siihen on metforem ja ruovalio muutokset apuna ja liikunta... Toivoton suo se on sekin tällä hetkellä.. lihavuusleikkaukseenkaan en päässyt muutama vuosi sitten... Nyt kuulemma jotkut päässeet ylipainon ja pcosn vuoksi... Se toki siirtäisi taas sit melkein vuodella raskautumisyrityksiä.. virallisesti siis... Mutta sen leikkauksen yritän jossain vaiheessa saada jos en saa painoa tänä vuonna alas muutoin...

Heipä hei kaikille😊 Tervetuloa myös uusille. Lueskelin viestit sitten viime käynnin, ja monella näyttää olevan kiertojen kanssa ongelmia. On tosi kurjaa☹️

Olen jo oikeastaan luovuttanut yrittämisen suhteen kuten mainitsin aiemmin. Enää pari kk kun täytän 45 vuotta. Eiköhän se riittäne vaikka haikealta tuntuukin ”luopua” haaveesta. Onhan siinä ollut jo 1,5 vuotta jonkinlaista yritystä. Ehkäisyä en ole käyttänyt enää 10 vuoteen enkä sitä tarvitse jatkossakaan, näköjään😅 Raskaudenkeskeytyksestä on pian 2,5 vuotta ja vasta viime aikoina olen miettinyt sitä enemmän, että oliko se sittenkään oikea päätös, kun lopputulos oli tämä että se jäi viimeiseksi raskaudeksi.

Nyt kp21 enkä ole todennäköisesti ovuloinut koska en sitä tuntenut kuten ennen (limoja tosin oli) mutta tutut kivut puuttuivat. Lisäksi aina oviksen jälkeen rinnat tulevat aroiksi HETI, nyt ei mitään tuntemuksia. Jospa ei kierto venyisi sen takia🤔 En tosin tiedä mikä hormonimyrsky tässä on ollut, olen saanut kolmen kuukauden aikana KOLME huuliherpestä samaan paikkaan. Olen saanut nauttia aina noin viikon terveistä huulista kunnes seuraava paise on iskenyt. Hitto miten ärsyttävää. Kyllähän se jo vähän vaikuttaa parisuhteeseenkin kun ei voi edes suudella moneen kuukauteen🤨 Viimeisin parantui juuri, katsotaan montako päivää nyt on väliä. Tavallisesti saan huuliherpeksen kerran vuodessa. Että ei tämä ihan normaalia ole😅

Tsemppiä pohdintoihin @Kesäheinä85! :red-heart:

Kiitos @Pinkkigreippi tervetulotoivotuksista. Ymmärrän tosi hyvin haikeuden, kun luopuu haaveesta saada vielä yksi lapsi. Varmasti rakaudenkeskeytys pyörii mielessä myös. Pitää muistaa lempeys myös itseään ja menneitä päätöksiään kohtaan (muistuttelen tätä itsellenikin monesti). Ne on tehty senaikaisen tiedon ja tilanteen pohjalta, tietoa tulevista asioista.

Tuntuu jotenkin tyhmältä valittaa, varsinkin kun tätä kolmannen toivetta on niin vähän aikaa takana, mutta oon jotenkin eilisen jälkeen ollut vähän mieli maassa. Tuntuu et kaikki todennäköisyydet on tätä vastaan, suurimpana varmaan tuo polyyppi, joka ilmeisesti tässä ikäluokassa on yksi suurimmista raskautta estävistä jutuista (tai varmaan todellisuudessa siellä munasolujen laadun ja muiden tekijöiden kanssa aika samalla viivalla). Julkisella tuohon poistoon on pitkät jonot, sain kuukauden päähän ajan jossa otetaan koepala, mutta en usko että poiston kanssa pidetään kovin suurta kiirettä, kun nuo ovat vissiin aika tavanomaisia ja hyvälaatuisia. Tuon lisäksi tietty tuo ilmeisen surkea afc, ja kierukan poiston jälkeen menkatkin oli aika maltilliset, varmaan huono merkki sekin :Face With Stuck Out Tongue:.

Mä en tiedä miksi tää kaikki jotenkin kietoutuu sellaiseen ikäkriisiin, tuntuu ekaa kertaa oikeasti vähän vanhalta. Harmittaa ettei herätty tähän ajatukseen aiemmin, mutta jotenkin sitä ajatteli et aikaa on. Mulla on monia +40 v. äitejä lähipiirissä. Tiedän pari, jotka on saaneet + 40v. vielä parikin lasta.

ps. muistaako joku, mikä foorumi oli +10 vuotta sitten vauva-ja raskausaiheiden suhteen aktiivinen? Oliko se vauva.info? Sitä ei taida enää olla. Koitin etsiä, kun muistelen et pidin jotain päiväkirjaakin siellä, olisi ollut hauska napata talteen omia kirjoituksia. Koen ikuista huonon äidin taakkaa, kun en ole tehnyt lapsille vauvakirjoja tai muita..

@Moosee Toi sun kaipailema sivu saattais olla Kaksplussan foorumi. Siellä on nykyään paljon vähemmän keskustelua kuin aiempina vuosina. Ite aloin sitä lukemaan vasta huhtikuussa 2024 ja tuntuu että siitäkin se on hiljentynyt. Mutta nyt kun sinne tuli sivustouudistus niin siellä näkyy paljon vanhoja keskusteluketjuja just jostain jopa yli 10v takaa.

Polyypeista en tiedä mitään ja on kyllä tosi kurja että noin hidasta julkisella sen poiston kanssa. :side_tear: Oon kuullu kans et julkisella voi joutua jonottaa monta kk kierukan poistoon mitkä nää molemmat asiat tuntuu hulluilta kun vertaa paljon vaikka politiikassa ja mediassa on viime vuodet vaahdottu vauvakadosta. AFC:sta semmonen tsemppaus että muista että se voi vaihdella kierrosta toiseen! Ja jos haluat kokeilla niin ubikinoni/ubikinoli on aika lailla ainoita lisäravinteita, joilla tieteellisesti todistettua vaikutusta munasolujen laatuun. Kandee googlailla, ilman pääsyä yliopistojen tietokantoihin löytyy ainakin muutama järkevän oloinen tutkimus ja mä viime kesänä kysyin mun biologian yliopistotutkijaserkulta voisko se kattoo mitä löytää aiheesta niin sanoi että vaikuttaa että ubikinolilla/ubikinonilla oikeesti vois olla vaikutusta siihen munasolujen laatuun. Ja kun se laatuhan tässä iässä alkaa olla se iso kysymysmerkki. Noissa tutkimuksissa sitä on otettu aika isoja määriä (ubikinonia 600-1200mg/pv) ja se käsitys mullakin on että kyllä ubikinolia ois hyvä vähintään 200mg/pv syödä (tää lähinnä omien googlailujen ja noiden tutkimusten perusteella päätelty) ja jos ottaa halvempaa ubikinonia niin sitä tuosta tuplat vähintään, koska se muuntuu vasta elimistössä ubikinoliksi. No, tiedä häntä mikä ketäkin auttaa, mutta jos pitäis arvata niin laittaisin panokseni ubikinolille verrattuna joihinkin luonnontuotteisiin kuten mehiläishyytelö tms. Se tossa on että 3kk kestää että sillä on vaikutusta munasoluihin ihan sen takia, että munasolujen kypsyminen kestää sen 3kk ennen ovulaatiota. Tsemppiä paljon yritykseen 🧡

Moi kaikille, monella vuorottelee toivo ja epätoivo. Toivotaan plussatuulia kaikille ❤️ Se alkiotestaus meni lopulta niin, että silloin kun sovittiin että testataan ei vielä tiedetty että toinen alkio ei jatka kehittymistään, eli lopulta jäi ainokainen ja se meni 6 päiväisenä testattavaksi ja toinen taas ei jatkanut enää päivään 7 kun oli vielä kesken aiemmin. Eli lopulta se meni ihan oikein. Tulos tulee joskus maaliskuun alussa varmaankin. Ajatukset siintää jo lahjasoluhoidoissa, kun tämä omilla soluilla onnistuminen on todennäköisyydeltään niin paljon matalampi. Pitäisi vain keksiä rahoitus jostain 🙏.

Takaisin