40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi @Puolikuu 💔 voimia ja jaksamista

Minulla ei mitään uutta omassa navassa. Ovulaatiota ei vaan tule 😒 me voidaan seuraavan kerran talletella tiistaina koska ei nähdä nyt viikonloppuna. Eilen kyllä hoidettiin homma ruokatunnilla joten toivoin niin ovista tähän päivään. Nyt menossa kp 13/24-25. Aamun testi:

1000028652.jpg

Muoks vielä iltapäivän testi, oireet ako lisääntymään ja ehkä toiveita ovulaatiosta taas heräsi. Kyl se vielä tulee 🙏
1000028724.jpg

Liitteet

• 1000028723.jpg
    1000028723.jpg
    683.7 KB · Katsottu: 21
Muokattu viimeksi:
Miettinyt voiko näin pian keskenmenon jälkeen ovuloida, edellispäivänä selkeät ovisoireet, mutta nähtäväksi jää. Voi olla eträ elättelen turhia toiveita.
Miksei voisi. Jos on fiilikset kohdillaan niin pelaamaan varman päälle. Raskaus ruokkii raskautta, kehosi oli jo hetken valmis raskauteen. Onnea matkaan!

Tervetuloa uudet! 🤗

Mä joudun palailla tänne, ehdin iloita raskaudesta vain vähän yli viikon.. Ei ollut tämä yksilö vielä tarkoitettu tähän maailmaan. 💔 Mutta en anna periksi! @Litleo me ollaan aika samanikäisiä, mä täytän joulukuussa 42. Ette ole vielä kauaa yrittäneet. Nopeasti kyllä olet raskautunut, harmi että ei sielläkään kantanut vielä ensimmäinen. 🫂

Juteltiin miehen kanssa tämän menetyksen jälkeen, spontaanisti sain kysyttyä, että onko hoidot ehdoton ei. Ei tyrmännyt kuitenkaan ja tänään vielä palasi oma-aloitteisesti asiaan. Sanoin, että kun se saattaisi säästää aikaa, että ei tarvitsisi odottaa sitä hyvää yksilöä. Hänelle oli uutta tietoa esim. alkio diagnostiikka, pisti selvästi rattaita pöässä raksuttamaan.. Mutta katsotaan nyt, jonkin aikaa ainakin varmasti vielä luomuna yritetään. Onko muuten teillä hoidoissa olevilla tai sinne hakeutuvilla kertoa tietoa, että kuinka pitkiä jonotusajat suunnilleen on? Tampere olisi varmasti ainoa vaihtoehto täältä meiltä.
Osaanottoni. Tulet kuitenkin raskaaksi mikä on hyvä merkki. Varmaankin kannattaa hakeutua hoitojonoon jo ihmettelemään, voihan olla että taika tapahtuu jonotellessakin.

@Pikkutytöt Ehdin tekemään vain kaksi testiä, toisen dpo15 ja toisen dpo18. Molemmat oli selkeitä viivoja herkässä testissä, jälkimmäinen oli pikkujoulujen jälkeisenä aamuna ja se ei ollut vahvistunut ihan niin paljon kuin odotin. Mutta olin illan / alkuyön mittaan lipitellyt paljon juomia, joten ajattelin että oli ehkä vähän laimeampi pissakin aamulla kun testin tein. Oireita muuten oli koko ajan. Lämpöjä en enää plussan jälkeen mitannut, en jotenkin halunnut stressata itseäni sillä. Meinasin alunperin tehdä uuden testin nyt viikonloppuna vasta. Torstaina iltapäivällä sitten tuli pisara verta, mikä säikäytti. Se ei yltynyt vuodoksi vaan tyrehtyi nopeasti. Olin juuri illalla hakenut uuden raskaustestin jonkinlaiseksi mielenrauhan tuojaksi ja menin sitä tekemään, kun tulikin paperiin kudoskappaleita ja tuoretta verta. Silloin tiesin, että se oli tässä. 😔

@Täti-ihminen Kyllä se varmasti on mahdollista, toivotaan että tulisi heti uusi mahdollisuus. 🙏 Yritän omallakin kohdalla ajatella positiivisesti, että uusi raskaus alkaisi helpommin, toivon myös sinulle samaa. 🙏

@Nepeta Cataria Varmaan voisi mennä jo hoitojonoon, mutta on niin vielä alkuvaiheessa siitä keskustelu, että ei vielä ole ajankohtainen asia aivan. Pitää antaa miehelle sulatteluaikaa. Katsotaan nyt vuodenvaihteen yli ensialkuun..

Kiitos kaikille muillekin osanotoista. ♥️ Pistin ubikinolia tilaukseen, oon syönyt ubikinonia tähän mennessä, mutta sopivasti alkaa viimeinen purkki loppumaan.

@Puolikuu pahoittelut menetyksestä ❤️

Täällä alkaa elämä voittamaan keskenmenon jälkeen, koitan olla miettimättä raskausviikkoja ja katson tulevaan.

Miettinyt voiko näin pian keskenmenon jälkeen ovuloida, edellispäivänä selkeät ovisoireet, mutta nähtäväksi jää. Voi olla eträ elättelen turhia toiveita.

Itsellänikin eka lapsisatsi silloin kaksikymppisenä, esikoisen ja tuplien ikäero 1v10kk. Seuraavat sitten uudesta liitosta kolmekymppisenä ja silloin oli aivan ihanaa jäädä vauvan kanssa kotiin, kun muut olivat koulussa. Nyt jos vkelä yksi iltatähti saataisiin näin nelikymppisenä, olisin kiitollinen ja sitten perheemme olisi ttäysi. Kai se niin on että alkujen lapsettomuus on jättänyt jälkeensä ikuisen vauvakuumeen.

Kolmen lapsen stressaavuus tulee siitä kun kaksi vanhempaa ei enää riitä, homma on väkisinkin pois kontrollista kun kolmas on "omillaan"... eli yleensä vapaa tekemään tihutöitä kun vanhemmat ovat kiinni muissa lapsissa. Isommassa lapsiparvessa on sekin etu että nuorimmat katsovat mallia vanhemmista sisaruksistaan. Vain eka tarvitsee opettaa vaikkapa pyöräilemään tai hiihtämään, motivoida värityskirjan pariin jne. Pienemmät haluavat matkia isompaansa niin vanhempi pääsee helpommalla. Viihdyttävät myös toisiaan, toki sitten vanhempi saa erotuomaroida, sillä eihän ne leikit luonnostaan suju sopuisasti kun samalla haetaan sitä omaa tilaa ja tahtoa.
Hei joo totta @Nepeta Cataria 😅 Eli esikoisen kun saa tottelee niin homma rullaa 😁

@Puolikuu pahoittelut menetyksestä ❤️

Täällä alkaa elämä voittamaan keskenmenon jälkeen, koitan olla miettimättä raskausviikkoja ja katson tulevaan.

Itsellänikin eka lapsisatsi silloin kaksikymppisenä, esikoisen ja tuplien ikäero 1v10kk. Seuraavat sitten uudesta liitosta kolmekymppisenä ja silloin oli aivan ihanaa jäädä vauvan kanssa kotiin, kun muut olivat koulussa. Nyt jos vkelä yksi iltatähti saataisiin näin nelikymppisenä, olisin kiitollinen ja sitten perheemme olisi ttäysi. Kai se niin on että alkujen lapsettomuus on jättänyt jälkeensä ikuisen vauvakuumeen.
Jäi tuo oma vastaus jonnekin.. mutta siis voimia kovasti ja uskotaan että pian tärppää uudestaan ❤️

Huh, jos on ollut esikoinen ja melkein heti perään tuplat, niin siinä sitä kyllä onkin ollut touhua! 😅

Jäi tuo oma vastaus jonnekin.. mutta siis voimia kovasti ja uskotaan että pian tärppää uudestaan ❤️

Huh, jos on ollut esikoinen ja melkein heti perään tuplat, niin siinä sitä kyllä onkin ollut touhua! 😅
Joo kyllä, saattaa olla pienessä sumussa eletty ensimmätiset pari vuotta 😅 Aika kultaa muistot, nyt on esikoinen pian 19 ja tuplat 17 🥰

Lämmin halaus sinulle @Puolikuu ❤️ Todella ikävä uutinen😢

Tänne on tullut muutamia uusia kuumeilijoita, tervetuloa😊

Olen pitänyt hiljaiseloa alkukierron ajan, oli jotenkin taas kova pettymys kun menkat alkoi. Se toivominen ja jännääminen ”josko nyt” imee kaikki mehut itsestä ja kun saa aina pettyä, se masentaa. En tiedä kauanko jaksaa tätä ns yritystä, ensi kuussa tulee vuosi täyteen. Täytän keväällä 45 joten luomuna mahdollisuudet on mitättömät. Tulin raskaaksi kuitenkin vielä 42-vuotiaana yhdestä ainoasta kerrasta (mutta silloin päädyin keskeytykseen) joten kyllä sitä toivoa on teillä nuoremmilla😊

Nyt on hankala kommentoida kaikkea mistä olette jutelleet, omaa napaa tähän väliin: kp15 ja ehkä ovis oli tänään? Tikutin vahvan viivan aamulla ja silloin oli myös vatsakipua joten veikkaukseni on tämä. Onneksi tänään oli myös talletteluja. Huomennakin myös, jos ehditään näkemään poikaystäväni kanssa. Ja sitten taas piinailua parisen viikkoa…🙄

Lämmin halaus sinulle @Puolikuu ❤️ Todella ikävä uutinen😢

Tänne on tullut muutamia uusia kuumeilijoita, tervetuloa😊

Olen pitänyt hiljaiseloa alkukierron ajan, oli jotenkin taas kova pettymys kun menkat alkoi. Se toivominen ja jännääminen ”josko nyt” imee kaikki mehut itsestä ja kun saa aina pettyä, se masentaa. En tiedä kauanko jaksaa tätä ns yritystä, ensi kuussa tulee vuosi täyteen. Täytän keväällä 45 joten luomuna mahdollisuudet on mitättömät. Tulin raskaaksi kuitenkin vielä 42-vuotiaana yhdestä ainoasta kerrasta (mutta silloin päädyin keskeytykseen) joten kyllä sitä toivoa on teillä nuoremmilla😊

Nyt on hankala kommentoida kaikkea mistä olette jutelleet, omaa napaa tähän väliin: kp15 ja ehkä ovis oli tänään? Tikutin vahvan viivan aamulla ja silloin oli myös vatsakipua joten veikkaukseni on tämä. Onneksi tänään oli myös talletteluja. Huomennakin myös, jos ehditään näkemään poikaystäväni kanssa. Ja sitten taas piinailua parisen viikkoa…🙄
Toivotaan että nyt tärppää 🥰

Täällä tosi huono olo ja flunssan kaltaisia tuntemuksia, lämpöäkin on. Mielialat olleet myös ihan maassa. Todennäköisimmin siis flunssa tulossa mutta kävi mielessä voisiko olla varhaisoireita jostain paremmasta 😂

Muistelin et mul olis ollu yks raskaustesti kaapissa mutta ei ollutkaan. Tänään dpo10, kolme päivää pitäisi olla menkkojen alkamiseen. Toki usein mulla pienellä tiputtelulla alkaa sitä ennen.

Mukavaa sunnuntaita 👋

Täällä tosi huono olo ja flunssan kaltaisia tuntemuksia, lämpöäkin on. Mielialat olleet myös ihan maassa. Todennäköisimmin siis flunssa tulossa mutta kävi mielessä voisiko olla varhaisoireita jostain paremmasta 😂

Muistelin et mul olis ollu yks raskaustesti kaapissa mutta ei ollutkaan. Tänään dpo10, kolme päivää pitäisi olla menkkojen alkamiseen. Toki usein mulla pienellä tiputtelulla alkaa sitä ennen.

Mukavaa sunnuntaita 👋
Millon meinasit testata?

Mulla huomenna testipäivä dpo9. Vähän hämmentynyt suhtautuminen, toivoo plussaa tietty kovasti mut sit samalla tulee se että voisko nyt oikeesti onnistaa. No onneks eipä näillä omilla ajatuksilla ole vaikutusta puoleen eikä toiseen. Mutta 🤞

Millon meinasit testata?

Mulla huomenna testipäivä dpo9. Vähän hämmentynyt suhtautuminen, toivoo plussaa tietty kovasti mut sit samalla tulee se että voisko nyt oikeesti onnistaa. No onneks eipä näillä omilla ajatuksilla ole vaikutusta puoleen eikä toiseen. Mutta 🤞
No huomenna ehkä saisin testin ostettua että menee tiistaiaamuun - ellei sit ala vuoto ennen sitä.

En jaksa uskoa että tämä lopulta kuitenkaan olisi raskausoire vaikka hauskahan se niin olisi ajatella 😂 Varmaan tää tukkoinen ja sykkeet ylhäällä olo ja huono olo johtuu alkavasta flunssasta..

Lämmin osanotto @Puolikuu ❤️‍🩹

Täällä toivuttu isosta pettymyksen tunteesta ekaan hoitokiertoon liittyen. Ainut alkio joka saatiin, niin sen kehitys oli pysähtynyt. Nyt taukoa luomukierto ja sit muokatulla lääkityksellä uusi yritys. Pelkään ja stressaan jos munasolut on vaan niin huonoja ja tulokset ei muutu. Haluan maailman eniten sisaruksia esikoisellemme 🥹. Yritystä on nyt sitten reilu vuosi takana.

Lahjasoluasiaa pitää pohtia myös. Kotimainen adoptio ei kuulemma onnistu, jos on yli 40-vuotias. Jonot tyyliin 5 vuotta.

Onko muilla ovulaation aikana tullut vuotoa 🤔 en taas ymmärrä tätä miun kroppaa.. Limaa tullut siis hitosti eilisestä lähtien ja tänään pinkkiä/harmaat tuhrua äsken pyyhittäessä ja samalla hitosti vv. Voi toki liittyä kolposkopiaan mutta vuotoa ei sen jälkeen kauheasti ollut. Testi edelleen nega..

@Vapaalaskija Kiitos ja osanottoni myös teidän pettymyksen vuoksi. 😔❤️‍🩹 Toivottavasti uudet lääkkeet tuovat paremman tuloksen. 🙏 Ymmärrän tuon tunteen, että esikoiselle toivoisi sisarusta kaikkein eniten. 🥹

@Yrittäjä83 Voihan se kohdunsuu kai reagoida kolposkopian jälkimainingeissa, kun eikö se vähän aukea ovulaation aikaan? Ja kaipa ovulaation aikainen pieni vuoto on muutenkin normaalia. Toivotaan, että kierto toimisi normaalisti. 🙏

Onko muilla ovulaation aikana tullut vuotoa 🤔 en taas ymmärrä tätä miun kroppaa.. Limaa tullut siis hitosti eilisestä lähtien ja tänään pinkkiä/harmaat tuhrua äsken pyyhittäessä ja samalla hitosti vv. Voi toki liittyä kolposkopiaan mutta vuotoa ei sen jälkeen kauheasti ollut. Testi edelleen nega..
Täällä tulee kans helposti tuhrua hitusen oviksen aikaan. Siinä on parikin vaihtoehtoa; munarakkula vuotaa hitusen kohtuonteloon siinä samalla. Tuhru on silloin tummanruskeaa. Sitten ovikseen liittyy aluksi kohonneet hormonitasot, ja ovulaation tapahtuessa hormonitasot romahtavat nopsaan - vähän kuin kuukautisten alussa - mikä voi tehdä myös vuodon.

Jos olen yhtään ymmärtänyt niin tämä on enemmän vaivana kun oma hormonitoiminta on vähän hiipunut jo, vaikkapa iän vaikutuksesta, vaihevuosien lähestyessä. Voihan tätä koittaa tehostaa vitamineilla, kivennäisaineilla, lääkkeillä yms. Vähän jokainen omalla tyylillään. Kannattaa mainita lääkärille tästä jos teillä on lääkärikäyntejä.

Minulla oli noita välivuotoja ennen edellistä raskautta, ja tulin kyllä vielä raskaaksi niiden jälkeen. Popsin toki reippaasti vähän kaikkea, olisiko ollut just ubikinolia yms.

Täällä tulee kans helposti tuhrua hitusen oviksen aikaan. Siinä on parikin vaihtoehtoa; munarakkula vuotaa hitusen kohtuonteloon siinä samalla. Tuhru on silloin tummanruskeaa. Sitten ovikseen liittyy aluksi kohonneet hormonitasot, ja ovulaation tapahtuessa hormonitasot romahtavat nopsaan - vähän kuin kuukautisten alussa - mikä voi tehdä myös vuodon.

Jos olen yhtään ymmärtänyt niin tämä on enemmän vaivana kun oma hormonitoiminta on vähän hiipunut jo, vaikkapa iän vaikutuksesta, vaihevuosien lähestyessä. Voihan tätä koittaa tehostaa vitamineilla, kivennäisaineilla, lääkkeillä yms. Vähän jokainen omalla tyylillään. Kannattaa mainita lääkärille tästä jos teillä on lääkärikäyntejä.

Minulla oli noita välivuotoja ennen edellistä raskautta, ja tulin kyllä vielä raskaaksi niiden jälkeen. Popsin toki reippaasti vähän kaikkea, olisiko ollut just ubikinolia yms.
Näin mieki oon ymmärtänyt et vuotoa voi olla. Lähinnä ihmetyttää edelleen negatiivinen testi ja enkö nyt saa vaan sitä testeihin. Oon kyl nyt testannut useasti päivässä joten luulis et ei voi mennä ohi 😬 jotenkin uskon et liittyy kolposkopiaan ja kun limaa tuli kerralla iso määrä niin tuli sit niitäkin jämiä. Tuli kuitenkin tosi pieni määrä. Saa nähdä. Olo on sellainen et ovis olis vähintäänkin lähellä

Mulla on välillä tullut. Kävin pari kk sitten gynellä aiheen tiimoilta. Mulla joku juttu sieltä kohdun puolelta roikku emättimen yläosassa et se oli se kohta joka vuotaa herkästi. Sanoi et liittyy jotenkin siihen että oon vielä kohtuunuori ja synnytyksestä ei oo niin kauaa.

Siis kuulostaapa kauhealta mut piirsi siis ihan kuvankin aiheesta 😅

Otettiin myös papa, mut siinä ei ollut mitään eikä näkynyt kystia tms.ultrassa mistä olis voinut johtua.

Toki jos vuoto jatkuu useammassa kierrossa, kandee käydä tsekkaa tilanne👍

Voi johtua monesta jutusta mutta olla myös ihan harmitonta 👍

Takaisin