40+ kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miimali
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Vapaalaskija Ootko käyttäny kumpaa versiota? Mulla ollu se tavallinen, eli ilmeisesti se, johon ei tuu sitä vilkkuvaa hymynaamaa. Katoin ton edistyneempää mallia eilen tai siis sen käyttöohjetta netistä niin vaikutti monimutkaisemmalle jotenkin sen käyttö kuin ton normiversion. Mutta ehkä se ei ookaan sit kuitenkaan niin vaikee? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mitä ovistestejä te muut käytätte?

Muoks/lisäys: ihmetyttää kun viime kierto oli 19 päivää eli todella epänormaali mulle, ja nyt on jo kp29. Vähän on enteitä et menkat kohta alkais mut mitä nyt ihmettä siis. Tossa keväällä ollu aika tasaiseen 25-27 päivää. Tää ja edellinen kierto ei mee mitenkään siihen 😭 ei kai nää nyt oo jtn esivaihdevuosihommia

Muokattu viimeksi:
@Vapaalaskija Ootko käyttäny kumpaa versiota? Mulla ollu se tavallinen, eli ilmeisesti se, johon ei tuu sitä vilkkuvaa hymynaamaa. Katoin ton edistyneempää mallia eilen tai siis sen käyttöohjetta netistä niin vaikutti monimutkaisemmalle jotenkin sen käyttö kuin ton normiversion. Mutta ehkä se ei ookaan sit kuitenkaan niin vaikee? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mitä ovistestejä te muut käytätte?
Se perus Digital, jossa näkyy kaksi hedelmällisintä päivää. Advanced versiossa näkyy 4 päivää. Kerkesin tekee yhden testin hymynaamaa edeltävänä päivänä ja tuli tyhjä ympyrä silloin.

@Pikkutytöt Olen ollut tyytyväinen Pregcheckin ovistesteihin, näyttää mulla selvän vahvan viivan (plussan) kun taas Rfsu:n testeihin en saa millään edes yhtä vahvoja viivoja. En tiedä onko niissä eri herkkyydet? Tosin mulla on niin selvät ovisoireet/kivut joka kerta että en tarvitsisi testejä.

Mä olen myös saanut PC ovistesteillä selkeät plussat. En muista olisinko käyttänyt rfsu testejä. Oon käyttänyt myös e@h testejä ja nekin on toimineet hyvin. Nyt on amazonista tulossa e@h testejä. Miksipä vaihtaisi jos toimiva löytyy?

@Pikkutytöt Olen ollut tyytyväinen Pregcheckin ovistesteihin, näyttää mulla selvän vahvan viivan (plussan) kun taas Rfsu:n testeihin en saa millään edes yhtä vahvoja viivoja. En tiedä onko niissä eri herkkyydet? Tosin mulla on niin selvät ovisoireet/kivut joka kerta että en tarvitsisi testejä.
Mie vaihdoin kans noihin pc liuskoihin rfsun testeistä. On itelläkin toiminu paremmin.

Omaa napaa, ovulaatio vahvasti lähestyy. Tässä kierrossa ollut todella vahvat oireet nyt eilisestä ja toivon mukaan huomenna saadaan jo plussa. Tänään oli aamun testi jo todella paljon tummempi kun aiemmat päivät mut vielä on plussaan matkaa, tänään siis kp 10
1000021062.jpg

@Pikkutytöt Ehkä yhdestä poikkeavasta lyhyemmästä kierrosta ei vielä kannata huolestua.. Nyt elimistö ehkä vähän tasaa sitä edellistä lyhyttä kiertoa? Mikä kp sulla oli ovis? Jos alkaa heittelemään paljon tai tulee niitä tosi lyhyitä enemmän, niin ehkä sitten kannattaa käydä gynellä, jos saisi jotain apuja. 🤗 Tai näin mä itse ajattelisin.

Mä oon mennyt testien suhteen PC liuskatesteillä. Halpoja ja helppo napata kauppateissulla mukaan tarvittaessa. 👌
Uusi kierto alkoi eilen, jäi vähän lyhyemmäksi kuin edelliset, 32pv. Nyt sit odotellaan ovista taas vajaan 3 viikkoa, ehtii hyvin lomailla rauhassa. 😅

Noniin täältä palstalta bongattu (en muista oliko täältä puolelta) kaikki maholliset neuvot😅 ovulaatio hyödynnetty, siittiöt ei ollu 4 päivää vanhempia, oviskivutkin vasta seukki päivänä ovisplussasta. Ja nyt onki sit sellaset kivut ettei oo koskaan aiemmin ollut, en nyt tiiä onko hyvä vai huono vai merkkaako mitään 😄

Mulle on lääkäri määrännyt primolutia progesteronivajaukseen, ja sanoi, että voin aina tarvittaessa syödä uuden 10 päivän kuurin. Ajattelin nyt syödä yhden kuurin ja katsoa vaikuttaako se menkkoja ennen olevaan tiputteluvuotoon mitenkään.. Tietääkö kukaan miten tuo primolut eroaa esim terolutista? Ja onko se nyt turvallista syödä tuo kuurin kun raskautua haluaa?🤔 Ei siis tullut tämmöstä kysyttyä lääkäriltä 🙈

@Karmi mulle määrättiin terolut mikä on kyllä kahden kierron kokemuksella pidentynyt luteaalia normaaliksi. Tässä toisessa kierrossa sain plussan mikä ei kestänyt.

Täällä kemiallisen jälkeen vuotaa nyt toista päivää ja tänään on ollut tosi kovat kivut. Otin aamulla Panadolia ja Buranaa yhdessä niin että selvisin tähän hetkeen asti. Nyt mietin ottaisitko toisen annoksen nyt vai vasta yötä myöten. Jos otan nyt niin kivut voi palata keskellä yötä mutta jos sinnittelee iltaan asti niin voi tulla tuskaiset tunnit.

@Karmi mulle määrättiin terolut mikä on kyllä kahden kierron kokemuksella pidentynyt luteaalia normaaliksi. Tässä toisessa kierrossa sain plussan mikä ei kestänyt.

Täällä kemiallisen jälkeen vuotaa nyt toista päivää ja tänään on ollut tosi kovat kivut. Otin aamulla Panadolia ja Buranaa yhdessä niin että selvisin tähän hetkeen asti. Nyt mietin ottaisitko toisen annoksen nyt vai vasta yötä myöten. Jos otan nyt niin kivut voi palata keskellä yötä mutta jos sinnittelee iltaan asti niin voi tulla tuskaiset tunnit.
Yleensähän niitä voi ottaa kolme kertaa päivässä!

@Pogo Paljonko otit? Mulle lääkäri määräsi olkapääkipuun taannoin Buranaa 600 mg + Panadol 1000 mg 3x päivässä. Noin niin kuin vertailupohjaksi määristä. Ota nyt vain tarpeeksi lääkettä, että ei tarvitse kivuissa kärvistellä. Ja yöllä lisää, jos heräät. ♥️

@Puolikuu otin Panadol 1 g ja Burana 600 mg kun ei muuta ollut kotona. Mulle nuo kaikki tulehduskipulääkkeet on periaatteessa kiellettyjä niin siksi yritän välttää niitä. Ja tiedän kyllä että 3x/vrk saa ottaa mutta mä en pysty ottamaan tyhjään mahaan ollenkaan Buranaa niin jos yöllä tarvis herätä niin se tarkoittais sitä että mun pitäis syödä sitä ennen. Yritän nyt kuitenkin pärjätä siihen asti että menen nukkumaan. Lämmin suihku ainakin helpotti jonkin verran. Jos ei muuten niin otan kylmäpakkauksen tässä välissä.

@Puolikuu otin Panadol 1 g ja Burana 600 mg kun ei muuta ollut kotona. Mulle nuo kaikki tulehduskipulääkkeet on periaatteessa kiellettyjä niin siksi yritän välttää niitä. Ja tiedän kyllä että 3x/vrk saa ottaa mutta mä en pysty ottamaan tyhjään mahaan ollenkaan Buranaa niin jos yöllä tarvis herätä niin se tarkoittais sitä että mun pitäis syödä sitä ennen. Yritän nyt kuitenkin pärjätä siihen asti että menen nukkumaan. Lämmin suihku ainakin helpotti jonkin verran. Jos ei muuten niin otan kylmäpakkauksen tässä välissä.
Aa okei, no sitten tietenkin vähän eri tilanne. 😥 Onpa kurjaa. Toivottavasti löytyy helpottavia keinoja iltaan asti.

Voi ei.. Toivottavasti kivut helpottaa, ettei tarvi tommosta fyysistä kipua kestää sen henkisen lisäksi 😔

@Pikkutytöt Ehkä yhdestä poikkeavasta lyhyemmästä kierrosta ei vielä kannata huolestua.. Nyt elimistö ehkä vähän tasaa sitä edellistä lyhyttä kiertoa? Mikä kp sulla oli ovis? Jos alkaa heittelemään paljon tai tulee niitä tosi lyhyitä enemmän, niin ehkä sitten kannattaa käydä gynellä, jos saisi jotain apuja. 🤗 Tai näin mä itse ajattelisin.

Mä oon mennyt testien suhteen PC liuskatesteillä. Halpoja ja helppo napata kauppateissulla mukaan tarvittaessa. 👌
Uusi kierto alkoi eilen, jäi vähän lyhyemmäksi kuin edelliset, 32pv. Nyt sit odotellaan ovista taas vajaan 3 viikkoa, ehtii hyvin lomailla rauhassa. 😅
Tossa edellisessä eli lyhyessä kierrossa kp 14 oli ovulaatio ja kierto kesti 19 päivää. Nyt menossa kp 30 eikä mitään viitettä menkoista, ovis oli myös kp 14 eli nyt ois jo DPO16. Ei pitäis olla mitään mahdollisuutta raskauteen ku ollu aika hiljasta sillä rintamalla ja kun ei yritys oo vielä meillä ees käynnissä vaan aina ehkäisy mukana toistaiseksi.

Niin mietin että mistäköhän yhtäkkiä tällainen vähintään 30 päivän kierto ku normaali on 25-27 päivää. Kellään kokemusta että yhtäkkiä tulis lyhyen jälkeen ylipitkä kierto?

@Pikkutytöt Niin niin, olipas tosiaan outo lyhyt kierto ja toisaalta nyt sitten pitkä. Luulisi, että nyt pian alkaisi, kun jo 16 vrk oviksesta, ja jos kerran raskaus ei ole mahdollista. @Seneda lla taisi olla kanssa vähän samantapainen lyhyt kierto ennen raskautumista, toki siinä oli vielä lisäksi välivuotoakin? Että kaikenlaisia oikkuja se kroppa voi tehdä, mutta silti toimia. 🤗

@Pikkutytöt Niin niin, olipas tosiaan outo lyhyt kierto ja toisaalta nyt sitten pitkä. Luulisi, että nyt pian alkaisi, kun jo 16 vrk oviksesta, ja jos kerran raskaus ei ole mahdollista. @Seneda lla taisi olla kanssa vähän samantapainen lyhyt kierto ennen raskautumista, toki siinä oli vielä lisäksi välivuotoakin? Että kaikenlaisia oikkuja se kroppa voi tehdä, mutta silti toimia. 🤗
Heippa, tulin kurkkaa miten teillä menee ❤️. Mä kävin viime perjantaina varhaisultrassa mutta neuvolan laitteet niin aatamin aikaiset ettei syke vielä näkynyt. Näkyi kuitenkin alkiokaiku, ruskuaispussi, joku "rengas"(!?) eli on siellä jotain ja sijainti kohdussa eli poissuljettiin uusi kohdunulkoinen. Vähäiset viikotkin toki kun 6+3 mut harmittaa ettei syke näkynyt. Mulla @Puolikuu oli tosiaan lyhyt kierto just ennenkuin plussasin, kierto 19pv vaan.

Varasin yksityiselle 14.7 ajan (rv 7+6) ihan oman mielen rauhan vuoksi vaikkei se mitään takaa. Kaksi aikaisempaa mennyt kesken 7+3 eli saa nähdä miten käy, tänään tuli pyyhkiessä rusehtavaa vuotoa tosi vähän ja nyt ei oo uudelleen tullut. Koko ajan just tätä pelännyt että vuoto alkaa vaikka ei aina tarkoita keskenmenoa mut kun kaksi tässä alle vuoden sisään niin kyllä sitä pelkää heti pahinta 😔. Oireina väsymystä ja etovaa oloa.

Pari viikkoa ollut lomalla, ihanaa kun saanut nukkua, huomenna viikoks töihin ja sit loma jatkuu vielä 3vkoa! Plussatuulia kaikille ihan älyttömästi!!

Muokattu viimeksi:
@Seneda oliko sulla muuten säännöllinen kierto vai usein noita lyhyitä 19-päiväisiä? Toivottavasti mullakin viittais vaan hyvään raskautumismahdollisuuteen niinku sulla 😄 ja hei hurjasti onnea vielä ja toivotaan että seuraavassakin ultrassa kaikki hyvin!

@Seneda Kiva kuulla kuulumisia! Harmi että ei ekalla ultralla saanut sydänääniä. Tosiaan just siinä rajoilla, että alkaisi näkemään/kuulemaan. Mutta muut havaitut asiat kuulostavat hyvältä. Varmasti ihan hyvä tuo, että varasit uuden ajan. Ymmärrettävää, että keskenmenon pelkoa on alussa, varsinkin kun niitä ollut. Mun korvaan tuo ruskehtava vuoto voisi kuulostaa siltä, että esim. kohdunkaulan reagoinut perjantaiseen sisätutkimukseen. Tai jos ollut seksiä. Vanhaa vertahan se on joka tapauksessa. Toivottavasti saat mielenrauhaa sinne ultraan asti ja siellä sitten varmistuu, että kaikki hyvin! 🥰

@Seneda oliko sulla muuten säännöllinen kierto vai usein noita lyhyitä 19-päiväisiä? Toivottavasti mullakin viittais vaan hyvään raskautumismahdollisuuteen niinku sulla 😄 ja hei hurjasti onnea vielä ja toivotaan että seuraavassakin ultrassa kaikki hyvin!
@Pikkutytöt Säännöllinen kierto muuten mutta en tiedä oliko leikkauksella mitään vaikutusta. 8.3 siis plussasin 27.3 todettu kohdunulkoinen, 13.4 leikkaus jossa poistettiin vasen munanjohdin. Mulla tuli jonkinlaiset menkat jo 7.4 alkaen, sit 2.5 ja sit jo 20.5 vikat menkat tosin tossa kierrossa oli oudot kun 20.5 vuotoa 2pv sit viikko myöhemmin 3pv tosi kivuliaat ja runsaat vuodot.
@Puolikuu toivottavasti oot oikeassa, en jotenkin edes ajatellut että vois johtua perjantain iltapäivän sisätutkimuksesta tai joo viikonloppuna vai oliko pe-ilta sekstailua 🤭. Eilen illalla myöhään lisää vessakäynnillä ruskeaa, limaa, vähän verensekaistakin.. Levoton yö kun jäin kaikkea miettii ja aamulla 7.00 herätys töihin. No 3h niin pääsee kotiin päikkäreille 😴.

Takaisin