40+kuumeilevat-ketjusta plussanneet

Heippa! Mähän olin tuolla kuumeilevissa vähän silloin tällöin jo syksystä asti kun olin silloin jo raskaana hetken. Silloin tosiaan tuli keskenmeno jo varhain, mutta tämä raskaus onkin nyt sitten pysynyt. 😊

Mulla on viikon päästä nt-ultra ja nipt-testi ja jännittää ihan sairaasti! Mulla on nyt 12+1 ja siis kaikki on mennyt loistavasti! Oon käynyt varhaisultrassa ja neuvolassakim ultrattiin, ja sikiö on kasvanut koko ajan hienosti. Ei mitään epäilyttävää ole ollut. Niin nyt pelottaa ihan hulluna, ettei vauvalla ole mitään poikkeavuuksia. 😬 Täytyy nyt vaan toivoa parasta.

@Moosee toikin on varmasti hyvä toi Femibion! Ainoa mikä tulee mieleen kun tossa näyttää olevan DHA:ta eli omega-kolmosta että jos sulle tulee kans mini-aspiriini niin kannattaa varmistaa joltain tyyliin annostukset tai jotain, kun ainakin mulle sanottiin heti, että ei saa ottaa omega3 mini-asan kanssa just ettei veri ohene liikaa ku synnytyksessä jos käykin joku isompi verenvuoto. Toki ehkä sekin riittää että on joku pari kk ennen synnytystä ilman samanaikaista mini-asaa&omegaa, en ite selvitelly enempää. Mä oon Mama-vitamiinia syöny varmaan vuoden 2021 alusta lähtien ku annettiin esikoiselle mahdollisuus ja en sit vaan ikinä lopettanu sitä ku lapsilla niin pienet ikäerot.

Ihanaa @SarLei84 ! Uskotaan, että kaikki on Niptissä ja ultrassa hyvin. Jännitin niitä kyllä itekin, ja nyt vielä huomiseen pitää rakenneultraa odotella. Toisaalta onhan noi tosi kivoja välietappeja sitten kun saa sen tiedon että kaikki on hyvin :smiling-eyes:

@Pikkutytöt mistä syystä toi mini-asa voisi tulla? En ole koskaan kuullutkaan 😅. Isompien lasten raskauksista muistan kyllä et omegat piti lopettaa muutama kuukausi ennen synntystä, mutta tässä alussa se olisi tärkeää aivojen kehitykselle mm.

@Pikkutytöt mistä syystä toi mini-asa voisi tulla? En ole koskaan kuullutkaan 😅. Isompien lasten raskauksista muistan kyllä et omegat piti lopettaa muutama kuukausi ennen synntystä, mutta tässä alussa se olisi tärkeää aivojen kehitykselle mm.
Ainaki ikä yli 40v ja kaksosraskaus oli mulla syyt. En tiiä voiko tulla pelkästä iästä? Raskausmyrkytyksen riskitekijöitä siis on noi niin varmaan googlaamalla löytyy muitakin. Ja vielä että kätilö suositteli syömään kalaa sen 2 kertaa viikossa kun siitä saa riittävästi omegoita.

Muokattu viimeksi:
Ainaki ikä yli 40v ja kaksosraskaus oli mulla syyt. En tiiä voiko tulla pelkästä iästä? Raskausmyrkytyksen riskitekijöitä siis on noi niin varmaan googlaamalla löytyy muitakin. Ja vielä että kätilö suositteli syömään kalaa sen 2 kertaa viikossa kun siitä saa riittävästi omegoita.
Pelkkä ikä (+40) ei vielä tee sitä, että mini- asaa suositellaan. Lisäksi pitää olla joku muu riskitekijä, esim. lähisuvussa pre-eklampsiaa, diabetes, bmi yli 30 ja mitähän kaikkea siellä olikaan. Minulle sitä määrättiin, koska olen yli 40 ja ensisynnyttäjä.

Näköjään mullekin se varmaan tulisi, koska oon yli 40v ja edellisestä synnytyksestä aikaa (ainakin oletan et 11 vuotta on ”aikaa” 🤣). Mutta tää tulee vasta 2/3 joten en usko että näillä nyt nauttivilla omegoilla on väliä.

Joo siis ei varmasti mitään hätää jos omegaa ottaa. Kuhan nyt mainitsin! Ja jep @Calpurnia just noi riskitekijät ja kans se kaksosraskaus itsessään. Nimittäin kaveri oli vasta 35 ku odotti kaksosia ja sai kans mini-asan. Ja hänellä alkokin ihan viime metreillä tulla raskausmyrkytyksen oireita ni käynnistettiin sit pari päivää suunniteltua aiemmin. Täytyy nyt toivoo et ite välttyy raskausmyrkytykseltä tai sit toi et se tulis niin loppuvaiheessa että voi jo turvallisin mielin synnytyksen käynnistää.

Mites @Calpurnia oot voinu ja miten etenee?

Joo siis ei varmasti mitään hätää jos omegaa ottaa. Kuhan nyt mainitsin! Ja jep @Calpurnia just noi riskitekijät ja kans se kaksosraskaus itsessään. Nimittäin kaveri oli vasta 35 ku odotti kaksosia ja sai kans mini-asan. Ja hänellä alkokin ihan viime metreillä tulla raskausmyrkytyksen oireita ni käynnistettiin sit pari päivää suunniteltua aiemmin. Täytyy nyt toivoo et ite välttyy raskausmyrkytykseltä tai sit toi et se tulis niin loppuvaiheessa että voi jo turvallisin mielin synnytyksen käynnistää.

Mites @Calpurnia oot voinu ja miten etenee?
Vointi on ollut paljon parempi kun ei ole tarvinnut työasioita stressata. Fyysisesti olo on ollut tosi hyvä, ei ole oikeastaan mitään kipuja. Ainut ikävä juttu on jalkojen turvotus, johon ei tavalliset tukisukat enää oikein riitä. Pitää varmaan hankkia sellaiset lääkinnälliset tukisukat.

Jos oikein muistan, niin sinulla on/oli tänään rakenneultra? Toivottavasti kaikki on hienosti. ❤️🙏

Takaisin