4 kuukautta selibaatissa (rv 38)

Kyfi8029930

Vasta-alkaja
Miehen haluttomuus vaivaa mieltä suunnattomasti, sitä tuntee itsensä inhottavaksi valaaksi ja täysin vastenmieliseksi, loppuraskautta siis eletään, laskettu aika ensi viikolla. Itsellä on ajoittain vieläkin haluja kokeilla, mutta tosiaan 4 kuukautta on vierähtänyt edellisestä kerrasta. Ja tässä vaiheessahan seksistä olisi mahdollisesti apua synnytyksen käynnistämisessä. Olen yrittänyt miehen kanssa puhua asiasta, mutta menee aina aivan lukkoon asiasta kysyttäessä, nyt en enää uskalla edes pyytää, kun painostettuna ei sitten ainakaan kykene. Sen verran olen saanut irti että kiistää että pitäisi minua jotenkin vastenmielisenä, mutta ei osaa antaa muutakaan selitystä asialle. Oma pää vaan alkaa olla aika hajalla asian suhteen, osittain varmaan tästä saa syyttää raskaushormoneja.

Ei meillä siis ennen raskauttakaan mitään kaneja oltu, osaltaan luulin silloin tilanteen johtuneen siitä ettei raskautta meinannut alkaa yrityksistä huolimatta kuulumaan ja petihommissa alkoi olla liikaa yrittämistä ajoituksen yms suhteen. Väärässä olin, raskauden aikana tilanne pysyi ensimmäiset kuukaudet melko entisenlaisena ja sitten lopahti kokonaan, lähestymisyritykset väistetään sujuvasti milloin milläkin keinolla.

Nyt iski vielä päälle paniikki siitä että mitä jos tilanne vaan jatkuu synnytyksen jälkeen ja alan syyttämään pian syntyvää esikoistani asiasta, että kanavoin seksittömyydestä seuranneen huonon itsetuntoni jotenkin lapsen syyksi. Osittain tämä lienee jonkinlaista yleistä paniikkia synnytykseen liittyen, mutta kaipasin kanavaa avautua edes jollekin asiasta. Neuvolassa en ole asiasta saanut suutani auki, ja mitäpä se neuvolantäti voisi asialle tehdäkään... Tälläinen avautuminen tiistai aamuun.

Ehkä mies ei osaa pukea sanoiksi sitä, että tuntuu liian erikoiselta harrastaa seksiä, kun siinä on vauva "välissä." Tämä ainakin meillä oli syynä seksittömyyteen ja esikoinen meilläkin, joten tilanne oli ihan upouusi molemmille. Lapsi nyt vähän yli kaksiviikkoinen ja halut ovat taas heräilleet.

Oletko kokeillut vaivihkaisia viekoittelukeinoja? Tiedät varmaan miestäsi sytyttäviä asioita, joita voit vaivihkaa tehdä silloin tällöin ilman suoraa vihjausta seksiin tai että itse haluaisit seksiä. Eli: jos miehesi tykkää katsella sinua takaapäin, niin voit vaikka olla "sattumalta" venyttelemässä pylly pystyssä (mielellään vain pikkarit päällä, nyt on lämmintä niin vähäiset vaatteet voi selittää sillä) juuri kun miehesi kulkee ohi. Hän varmasti huomaa sinun pyllysi, mutta sinähän olet vain venyttelemässä ja pitämässä huolta itsestäsi, ei sen kummempaa. Tämmöisiä pikkuisia kiusoitteluja voi järjestää ilman suoraa vihjausta mihinkään tai oman halun esille nostamista. Miehelle jää kuitenkin muotosi pyörimään mieleen ja se voi nostattaa haluja (:

Voi myös kokeilla herätellä miehesi haluja kysymällä, että haluaisiko hän katsoa kun hyväilet itseäsi. Jos ei halua, niin mene viereiseen huoneeseen ja sulje ovi ja sano, että aiot siitä huolimatta hyväillä itseäsi - hyväilit sitten tai et siellä oven takana. Harva mies voi vastustaa itseään hyväilevää naista ja ajatus siitä, että olet vain yhden oven takana antamassa itsellesi nautintoa, voi olla vastustamaton. Toisaalta jos miestä ei enää yhdyntä innosta, niin voit kokeilla haluaisiko hän suihinoton, sillä siinä vain mies saa hyväilyä ilman, että miehen tarvitsee nähdä vaivaa hyväillä sinua. Sillä voisi ainakin herätellä miehen haluja.

Jos mies ei halua keskustella asiasta, on silloin kenties paras olla nostamatta asiaa esille suoraan, koska siitä voi tulla painostava tunne ja se vie halut kokonaan. Siinä tapauksessa voisi toimia vaivihkainen seksuaalisuuden esittely ja viekoittelu ilman suoria vihjauksia, että itsellä on kovatkin halut. Voisit myös pyytää, että sopisitte tietyt päivät tai päivän viikosta, jolloin teillä on jonkinasteista läheisyyttä ja sitä on pakko olla, molemmat pitävät siitä kiinni. Esimerkiksi lauantai-iltana on oltava jotain hellyyttä, jonka ei tarvitse olla seksiä. Se voi olla vaikka hierontaa tai halittelua. Ne kaikki hellyydet ovat pieni askel kohti syvempää läheisyyttä ja paikkaa yhdynnän puutetta.

Jos mikään keino ei auta, niin toki voit hyväillä itse itseäsi. Voit kertoa miehellesi nätisti, että hoidat itse omat tarpeesi, kun mies ei sitä tee. Suosittelen pitämään positiivisen sävyn kaikessa läheisyyteen liittyvässä asiassa, niin se ei ole painostavaa ja asiat voivat jäädä mieleen pyörimään positiivisina - "hei vaimoni hyväilee itseään, hmm, sehän kuulostaa todella kivalta..." ja bojoing, housuissa voi tapahtua jotain.

Meillä on raskauden aikana ollut aaltoilevaa läheisyyden kanssa, mutta noilla yllämainituilla keinoilla tilanne on korjautunut. Yleensä miehelläni on ollut vähemmän haluja, olen sitten näinä kuivempina kausina hoitanut itse omat tarpeeni ja kertonut siitä miehelleni. Hänelle se on ok ja mielellään hän on halunnut seurata vierestä toimiani, jos olen antanut. Aina en anna, tulkoon ottamaan jos haluaa (; Yleensä rohkeasti jutteleminen on ollut paras ja viimeisimpänä sopimus, että tiettyinä päivinä viikossa on oltava läheisyyttä. Aluksi läheisyys oli vain kupsottelua, mutta parin viikon päästä puuhailua tuli jo muillekin päiville ja nyt pari kuukautta sopimuksen teosta ollaan lähes joka päivä oltu yhdynnässä (laskettu aika lähestyy ja miehen halut nousee, en olisi uskonut!).

Kokeile eri keinoja, epäsuorat vihjaukset voisivat toimia (: Toivottavasti kuiva kautenne päättyy, eiköhän se jossain vaiheessa lapsen syntymän jälkeen lopu. Ei ole ollenkaan tavatonta, että miehellä laantuu halut kokonaan odotusaikana, mutta kyllä niiden sieltä pitäisi heräillä taas lapsen synnyttyä ajan kanssa.

Olen samoilla linjoilla kuin Hellis, tuo on kuulemma ihan yleistä raskaana olevien miehillä. Minäkin olen siitä ajoittain kärsinyt. Omani sanoi siis suoraan että häntä häiritsee vauvan läheisyys ja pelkäsi myös satuttavansa sitä, eikä hän myöskään kykene tuntemaan seksuaalista halua raskaana olevaa kohtaan muutenkaan kovin helpolla. Tottakai sitä ajattelee heti ensin että vika on itsessä, ettei ole enää puoleensavetävä ja näyttää lihavalta ja ja ja.. vaikka toisaaltahan se on aika herrasmiesmäistä käytöstä, antaa raskaana olevan olla rauhassa.

Onko teillä muutoin läheisyyttä? Syleileekö ja suukoitteleeko miehesi sinua? Sekin helpottaisi jo paljon intiimin kanssakäymisen kaipuuta. Muista kehua miten iloiseksi tulet jos hän näin tekee. Se saattaa ennen pitkää rohkaista häntä muuhunkin.

Heippa kaikille! Mie olen reippaasti sanonut miehelle että vauvan jälkeen taukoa tulee sängyn puolelle ja siksi nyt on hyvä hetki ja varsinkin kun ei tarvitse käyttää mitään ehkäisyä. Laskettuaika on 20.6. ja sunnuntaina ihan ilmoitusasiana päivällä kerroin miehelle, että haluan häntä ihan hirveästi. Mies ei sanonut mitään mutta yöllä herätti ;). Toisaalta mieheni ei hätkähdä, koska ennenkin olen patistanut hänet makuuhuoneeseen :). Mie kannatan olla rohkea ja sanoa ääneen omat halut, koska muuten asia jää sinun mieleen ja siitä tulee vaan paha mieli. Miehet voivat olla arkoja aivan kuten minunkin mies kysyi raskauden alkuvaiheessa että sattuuko vauvaan tai minuun. Rauhoittelin miestä ja sanoin että nyt hommiin :). Olen toisen kerran naimisissa ja ensimmäisessä avioliitossa nuorena 20v. tein sen virheen etten uskaltanut kertoa omista haluistani. Olimme selibaatissa usein ja pitkään ja se oli yksi monista syistä eroon. Olenkin sitä mieltä, että synnytysvalmennuksessa voisi enemmän puhua parisuhteesta. Meinaan vaan että kävimme tänä keväänä valmennuksessa ja siellä puhuttiin synnytyksestä ja imetyksestä. Mie kyllä annoin palautetta siitä, että pitäisi ottaa parisuhde asiaa rohkeasti esille, koska siellä kaikki muuta ekavauva perheitä, paitsi me. Jos muuta en ole oppinut vuosien saatossa niin ainakin sen, että vauva ja lapset ei saa olla este rakastelulle, koska tärkeintä on että vanhemmat rakastavat toisiaan, rakastelevat, pusuttelevat ja hiplaavat. Silloin pysyy onni talossa ja jaksaa paremmin :) .

Jep, puhukaa ihmiset. Ei ne miehet varsinkaan osaa ajatuksia lukea. Ja meillä myös esikoista odottaessa mies arasteli seksiä alkuunsa, kun pelkäsi, että jotenkin satuttaa joko mua tai vauvaa. Kun asiasta puhuttiin niin johan lähti peitot heilumaan. Nyt onkin sitten tässä raskaudessa ihan tosissaan jonkin aikaa heiluteltu peittoja, kun pahoinvointi on ohi ja mulla on hormonit ylikierroksilla :D

Takaisin