Nepeta Cataria
Keskustelujen kuninkuusravaaja
Heinämammat 2016
Elomammat 2018
Eloäidit 2020
Helmikuiset 2022
Toukokuiset 2024
On muuten ihan totta tuo havainto, että kun vanhemmat ovat vanhempia niin lapset pääsevät helpommalla! Minä ja sisko synnyttiin parikymppisille vanhemmille. Olihan se jollain tapaa kituuttamista, vaikkei sitä silloin itse ymmärtänyt. Kavereilla oli hienoja harrastuksia, minä ja sisko saatiin tyytyä seurakunnan kerhoihin. Meillä ei ollut ikinä merkkivaatteita ja äiti ompeli usein meille. Eka ulkomaan matka tuli vasta ysärillä, nousukauden päätteeksi kun porukat saivat talon maksettua.
Veli syntyi sitten myöhemmin kun porukat olivat jo kolmikymppisiä. Onhan siinä vinha ero kun hän kasvoi ilman saman ikäistä sisaruksia, mutta isosiskot ympärillä höösämässä. Hänelle oli kalliimpi harrastus johon hänet autolla kuljetettiin. Minä ja sisko pyöräiltiin aina harrastuksiin, ei meitä viety. Ja kuvaan kuului et pihalle hänelle hommattiin komeat harrastusvälineetkin.
Jo reilun 10 vuoden ikäero teki siis samassa perheessäkin paljon! Rahaa ja aikaa oli heti paljon enemmän ja vanhemmatkin kypsempiä.
Veli syntyi sitten myöhemmin kun porukat olivat jo kolmikymppisiä. Onhan siinä vinha ero kun hän kasvoi ilman saman ikäistä sisaruksia, mutta isosiskot ympärillä höösämässä. Hänelle oli kalliimpi harrastus johon hänet autolla kuljetettiin. Minä ja sisko pyöräiltiin aina harrastuksiin, ei meitä viety. Ja kuvaan kuului et pihalle hänelle hommattiin komeat harrastusvälineetkin.
Jo reilun 10 vuoden ikäero teki siis samassa perheessäkin paljon! Rahaa ja aikaa oli heti paljon enemmän ja vanhemmatkin kypsempiä.